I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grime video -Dizze Rascal & Crazy Titch börjar tjafsa..

Övrig musik - Elektroniskt

2006-10-06 04:21

Grime video -Dizze Rascal & Crazy Titch börjar tjafsa..

http://www.youtube.com/watch?v=MqhnFMfnxkw&mode=related&search=

ganska roligt,vette fan varför.

Titch kallade tydligen Dizze för fitta,ligger det ngt mer bakom detta?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-06 04:48
Dem har haft beef länge?

Crazy Titch har bl.a. gjort en låt vid namn 'Jus' An Arsehole'.
California, knows how to party!

2006-10-06 10:08
"You can't call me that! i'm not what they told you! You can't call me mook!"

sjukt gött hehe

fast det här måste väl vara typ 2004?

Nu sitter väl Crazy Titch fortfarande i fängelse? (sen snart ett år tillbaka). 

2006-10-06 11:28
de här e sjukt gammalt.. tror t.o.m. videon vart uppe på whoa förut

2006-10-07 10:54
Vad heter det där violinbeatet de kör på? det lät galet najs.

och Crazy Titch verkar vara en rätt provocerande jävel.
In the old days it was not a crime

2006-10-07 19:05
minst två år gammal, men jag har itne sett den förrän nu. haha _crazy_ t
baeng

2006-10-08 00:10
ah nu fattar jag,,,,jo jag förståg att den va gammal..jag kolade på Lord of the Decks idag förut...

yepp Crazy Titch e inne..igen...ganska onödiga grejer han håller på...

det ´jag hört från mina london grime-polare är att Titch e ganska full av skit,att han försöker skapa sej ett namn genom att vara badboy..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-08 00:14
Titch sitter väl för dråp för tillfället? är väl ute om 7-10.

2006-10-08 02:25
ahh den är fett rolig, alla grabbarna som säger allow that i bakgrunden

men crazy titch försöker inte vara en badboy han är en badboy
Känns livet hårt?.. använd gillette

2006-10-08 15:48
moderndrunkard,tror det var fem han fick:S?

2006-10-08 16:29
meccah, ah det stämmer nog. Var inte alls säker, bara hört att det var dråp. Fast det känns grymt lite för dråp, antagligen minst 5 år.

2006-10-09 13:01
5 år...?! shit... vilken jävla sörja. tror inte man "försöker" vara badboy när man sitter inne. man är antagligen en badboy, jävligt dum sådan också. FEM år. värt. itne.
baeng

2006-10-09 17:14
blev väl lite lindrigare för att han inte höll i pistolen. men de va nog inte så mkt att leka badboy, de handla ju ändå om morsan om ja hört rätt

2006-10-09 21:20
vad är det han säger som gör dizzie upprörd?

2006-10-09 22:01
kallar han fitta typ...mes..

2006-10-09 22:50
jag vill höra mer om historien varför titch sitter i fängelse.

2006-10-10 10:57

han skulle spela på Get up! den 11 november förra året. allt verkade helt grönt, fram till 2 dar innan då ringer från london och säger att han är "disappeared, but hopefully he'll materialise soon". de visste inte då att han var häktad.
J2k, fury och plastic kom som tänkt, och skepta ersatte titch. ´
dagen efter hade titch lyckas ringa till dem och sagt hur det låg till.

och han var alltså misstänkt för att dödat någon. vad jag förstod var det fler än han som var misstänkta, och även anhållna.

i våras hade fortf. inte rättegång ägt rum, efter det har jag inte hört något first hand utan bara rykten.

det är vad jag vet.

2006-10-10 11:34
Väntan på rättegång kan ta ett tag där, är inte ovanligt att man redan tjänat av straffet när man har sin rättegång.

2006-10-10 13:10
va ja hörde, så hade nån som de va lite småbeef med dragit hem till crazys morsa, hotat henne o grejer. så han o doogz hade betalat en sjukt fattig kille från kosovo 40 pund för o skjuta snubben.

har för mej att killen va paki också, o för många där borta räcker ju de. england kanske har mindre racism mellan vita o svarta, ja vet inte, men muslimer är inte allt för omtyckta.

2006-10-10 13:20
Speciellt efter bombningarna, de lever ju i rätt slutna grupper, muslimerna dvs, men rasismen är mer utbredd och accepterad där.

2006-10-10 18:47
iSmoke P20 Tror snarare det handlar om att pakis inte är omtyckta , eftersom att det typ är inne att vara muslim där nuförtiden. Många av the "gangstas" är muslimer.

2006-10-10 20:16
claccy 

möjligt, men tänker du inte på usa? dom flesta svarta e ju rätt hårdkristna där, mer västindier än afrikaner

2006-10-10 21:48
claccy, som iSmoke säger så är det där mer av ett USA-syndrom, tror inte att nyfrälsningarna på kåken osv är större i UK än i andra länder.

Och hur skulle en terroristattack av Al Qaida göra islam till en "cool" religion, det är tvärtom.

2006-10-10 22:14
alltså det var väl musiken som typ räddade crazy t vad jag fatatt det som han satt på juvenile hem och lekte inte badboy han ÄR ju det. när han var liten trodde han ju att han var superman och en hel rad andra hjältar. jag älskar honom. sen efter juvenile så bldade han o goodz boys in da hood sen gick det väl snett igen liksom. ailla fall så är han något jag verkligen skulle vilja se live och intervjua.
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2006-10-10 23:30
Vi kan ta SMS South Muslim Soldiers som exempel ett av dem största gängen i south london sen samma sak me ledaren för nasty crew, Pdc där vissa är muslimer visst har islam fått mycket skit men som ni nämnde me kåken så är det typ en respekt grej.

2006-10-11 09:56
jag tror inte det handlar särskilt mycket om religion.
har aldrig hört någon grimerappare nämna varken gud eller religioner eller islam, vad jag kan komma ihåg.
PDC är ju en helt annan grej, i mina ögon iaf.

2006-10-11 09:59
den här är god. titch och taxichauffören:

http://www.youtube.com/watch?v=xxjnuHlTRzM

I mina ögon/öron är Crazy Titch en av de 10 bästa musikerna som någonsin vandrat på denna jord.

2006-10-11 18:06
JonErik P23

Ja har för mig att Dizzee nämner the lord nån gång, men nått annat kan inte ja komma ihåg heller. Min erfarenhet är dock att racismen mot muslimer och araber mycket mer accepterad där. I pricip alla hoods i UK styrs ju av yardies, dom västindiska gängen. Dom accepterar inte ens svarta från afrika att tjäna pengar på "deras gator". En kompis berättade om en kille från Senegal som hade fått hela ansiktet uppskuret för att han försökt shotta saker i deras kvarter. Pakistanierna har det ju dock mycket värre. Om man sett football factory så vet man precis hur de e, många är verkligen lika taskiga som killarna på bussen. Ofta är det tyvärr värre

2006-10-11 18:34

ismoke skulle inte säga att varje hood styrdes av yardies, visst dem styr mycket men london har ju fucked up mycket olika gäng, ligor, mc gäng, maffior så att dem skulle styra i princip allt kan jag inte hålla med om
sen tror jag inte det har så myket att göra vart du kommer ifrån om du becknar på deras gator så tjänar du pengar som dem skulle kunna tjäna. it's a money thing sen att yardies inte mår bra är known

It's about the P's and Q's not about god

2006-10-11 20:16
Pakistanier har det svårt i UK och det har inget med P's and Q's att göra, det är något som vuxit under ytan sen 70-talet.

Vill ni ha snabb lättsmält information så kan ni försöka få tag på den channel 4 producerade filmdokumentären Bradford Riots, eller nått i den stilen. Annars räcker det att enbart vara där för att förstå hur accepterad vardagsrasismen främst emot pakistanier är där.

2006-10-11 21:26
claccy

självklart inte alla. forest gate t.ex. vet jag har mest afrikaner. o i norra london finns de ju ngt turkiskt område. men när de gäller att inte släppa in utomstående går de inte att jämföra me yardiesen. men som sagt, de finns ju de flesta nationaliteter i london

2006-10-12 18:19
omg på den där filmen som länkades me crazy där uppe.. med taxi chaufören..

2006-10-12 19:21
mycket sk muslim konverts i uk nu, t.ex i södra london etc

musikgrupper och gäng som pdc, sms och andra har gjort det populärt bland tonåringar

muslim boys är bland de mest fruktande gängen i london

men mycket är ju en fad/hype oxå
och vissa är rätttrogna

många satsar på musiken stenhårt, dom verkar ha lyckats, har fett med cred och köpare över hela uk, tex pdc
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-10-14 15:24
hehe Dizzy blev lack. :) Don't hold him back, Im right here!

2007-02-05 14:18
Kan nån förklara för en sopa som mig.

Vem utav dom i filmen är Dizze Rascal ?

vad är P's and Q's ?

vad är yardies?

2007-02-05 14:32
Dizzee Rascal står i hörnet och har en mörkblå och röd Clippers-keps och en svart tshirt med Nike-swoosh.

P's and Q's är typ slang för pengar, såvitt jag har vet i alla fall. Tänkte dock på det häromdagen, jag har ingen aning om VARFÖR det kallas så. Nån som vet och kan förklara?

Yardies är ett slanguttryck för en person som kommer från Jamaica och övriga Västindien, det används framförallt i städer som New York och London där det finns mycket invandrare från Västindien. Han som först använder ordet yardie här ovan i tråden förklarar ju det, han skriver ju "yardies, dom västindiska gängen".
don't get chumpatized

2007-02-05 16:42
p's= pounds q's=quids
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2007-02-05 17:40
pints and quarts isåfall, fast det betyder väl mer "bete sig"
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-02-05 17:54

Nu googlade jag lite på det här med p's and q's (fattar inte varför jag aldrig har gjort det förut trots att jag undrat vad det betyder), och det verkar mycket mer invecklat än vad jag trodde.

Det verkar inte handla så mycket om pengar som jag trodde, jag antar att jag mest blandade ihop det med att "make P's" betyder "tjäna pengar".

"To mind your P's and Q's" är ett uttryck som har funnits sedan 1600-talet, och det betyder typ "att sköta sig", "uppföra sig väl", och det finns en hel drös olika förklaringar till varför det heter så.

En har med pengar att göra, att det skulle betyda "to mind your pennies and quarters", alltså att vara en skötsam person så till vida att man har kontroll över sin ekonomi.

Men det är bara en av väldigt många förklaringar. En annan är att det syftar på att folk som arbetade som sättare på tryckerier var tvungna att "mind their P's and Q's" om de skulle sköta sitt jobb, alltså att inte blanda ihop p och q, vilket ju såklart är extra lätt eftersom alla bokstavstyper är spegelvända i ett tryckeri.

En annan förklaring gick ut på att man ska sköta sig i bemärkelsen att uttrycka sig artigt och alltid säga "please" och "thank you", det vill säga "mind your 'please's and 'thank you's".

Spännande! Tycker jag i alla fall. Men jag är väl lite språknörd också :)

don't get chumpatized

2007-02-05 18:18
Q kan väl handla om en kvarts pound också.. dvs slangsnack? Vad jag vet så använder de sig inte av vårat viktsystem utan handlar i eights, quarters, sixths, osv..

2007-02-05 18:18
vad säger jag.. "dvs slangsnack?"=ska såklart stå langarsnack.

2007-02-05 21:02
yardies=ofta kriminella ifrån yard (jamaica) och resten av sköna west indies (längtar tillbaka), man kallar inte dom äldre eller skötsamma för yardies

finns b.la 3 mycket bra böcker ifrån en hackney författare som heter yardie, yush och excess, lästes mycket i ung ålder, han tar in i londons undre yardie värld, feta som fan, cop that
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-02-05 21:11
Läs även boken Big Smoke. Handlar också om Londons undre värld. Fiktiv men skriven med stor koll..

2007-02-05 23:06
Ja, det är ju helt sant det där med yardies, tänkte inte på att man borde förtydliga det så.
don't get chumpatized

2007-02-06 03:33

tycker det framstår rätt väl vad Ps & Qs betyder i kanos låt.

i skolan hade vi nåt talesätt om Ps & Qs för att komma ihåg nån formula i algebra. minns den inte tyvärr... som mycket annat från skoltiden =D

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech