I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Program för att göra egna låtar

Övrig musik - Elektroniskt

2006-09-20 07:58

Program för att göra egna låtar

Tjena.

Undar om nån kan ge mig en hjälpande hand på vägen att bli världens tyngsta Dj! Nä, ja bara skojade. Men vill gärna ha tips om nåt bra program där man kan göra bra elektronisk musik från scratch. Inte bara mixa ihop andra låtar. Utan ett bra program med mycket funktioner.

Tacksam för svar!

2006-09-20 09:21
cubase funkar tror jag...

eller logic!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-20 13:26
Fruity Loops är nog bäst för nybörjaren.
don't get chumpatized

2006-09-20 14:21
Fruity loops, reason lr Dj traktor :) Det finns guide till Fruity loops på någon sida som jag inte kommer ihåg också :/

2006-09-21 12:43
Kör CubaseSX och Reason tillsammans med funktionen re-wire i Cubase så får du en rätt bra musikmaskin. Ett midi-tangentbord på det och du kommer bli en mästare.
//Dj Ju@nO

2006-09-21 16:29
Fruity Loops är bäst för nybörjare, kör på det.

Sedan finns Cubase eller Reason också men jag föredrar Fruity Loops!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2006-09-22 10:19
jag gillar reason bäst men allt är en smaksak..pröva lite olika o se vilket som passar bäst för dej o ditt sätt att jobba på..

2006-09-22 10:47
Jag använder Cubase SE, en light version av SX som är betydligt billigare. Funkar klockrent att styra mina synthar med i alla fall.