I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nerina Pallot - Mr King

Övrig musik - Elektroniskt

2006-09-06 10:21

Nerina Pallot - Mr King

P.g.a. Apoteksreklamen råkar Nerina Pallot ut för lite lågmäld elektronisk vandalism, däremot har jag kört fast lite och skulle uppskatta s.k. FEEDBACK i hur ytterligare våld bör utföras (enbart 50 sek än så länge);

Nerina Pallot - Mr King - Rabiater ClicK ..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-09-06 11:40
den var cool
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-01-21 21:11
Drar upp tråden ihop om att du inte laggt ner detta "projekt" !
Tycker den var väldigt trevlig att lyssna på.
Whores from the underground

2007-01-21 21:20
Kan inte komma på något direkt som behövs förändras, men att glida vidare i samma spår ungefär borde väl göra susen. Lite intresserad av vad du använder för mjuk samt hårdvara för dina produktioner också!

2007-01-21 22:32
Som många andra projekt (hundratals) har det blivit liggande, mest för att jag gillar att göra saker halvfärdiga och vänta ett bra tag innan jag kommer tillbaka till dom med nytt mindset (det är ungefär som att remixa sig själv).

I det här fallet har jag använt Buzztracker även om det inte är den stabilaste plattformen, främst p.g.a. sättet man kopplar ihop effekter och generatorer likt ett flödesschema samt VSTstödet. För rytmerna använder jag UnwieldlyTracker till Buzz som är som en tracker (fasttracker etc) men förrutom 2 effektkolumner har den dedikerade fält för offset, retrig m.m. på varje rad som ger en mer kontroll för IDM/glitch-rytmer. Strängljudet (i brist på bättre namn) är en ToneII Firebird. Rösten/gitarren har jag kapat ur originallåten i Cooledit med hjälp av ett chebychevfilter (kapade allting under/över just de frekvenserna jag ville ha för att få det avskalade ljudet).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 22:36
Här är enbart en 2.8ghz laptop med originalljudchipet använt. Hårdvara som dyker upp i andra projekt är C64an, gameboyen, en roland JS20 och en MC50MKii för som hårdvarusequencer för den sistnämnda. Ibland använder jag digitalt ritbort och en U-control UC16 för att ändra parametrar live (Sätter ett instrument i taget på en loop, kopplar kontrollerna till olika parametrar på instrumentet och rattar tills jag hittar något som funkar bra, sen sätter jag programmet på att spara alla förändringar jag gör och "spelar in" rattandet i låten).

2007-01-21 22:43
Tight eq! Funderar på att köpa in en synth och lite annat kraffs för att komma igång. Just nu sitter jag och hökar i Reason 3.0 och försöker få lite mer hum av det.

2007-01-21 22:46
jag tycker det högfrekventa ljudet var mer innovativt & exprimentiellt än bra. Det går ju inte alltid hand i hand.. i övrigt jävligt bra grejjer. påminner om en lite mer knivskarp deadbeat
pop full a beer

2007-01-21 23:11
Slutkompressionen/EQn är en Kjaerhus Golden Audio Channel använd så den låter diskanten få mer utrymme och styra ljudbilden. Brukar gilla att använda EQ/effekter som egentligen är avsedda att användas på röster på trummor/synthar.

2007-01-21 23:19
ja man reagerar ju på den vilket kanske är ett smart drag. Men det handlar ju om åsikter och smak mest.. jag gillar när ljuden särskiljs och hela låten går i nåt slags diskant tema. Det låter burkigt på ett snyggt sätt.

Gör du bara remixer?
pop full a beer

2007-01-21 23:22
Kalibr

Han har droppat flera grejjer, icke-remixes.

2007-01-21 23:23
MEGA_NINJA

Tja, det visste jag inte. Därav frågan :)
pop full a beer

2007-01-21 23:29
Let's stay with the subject. Sök och du finner.

Anyhow, se till att komma tillbaka till detta projekt snart! :>

2007-01-21 23:33
non pr music alltså? :)

Hursomhelst. Det vore nice om låten kom igång lite mer. Känns som om det är ett skelett till en låt p.g.a de höga frekvensernas dominans. Det behövs nog mycket mer struktur och ljudbilds idéer för att låten inte ska kännas för tom.

TYCKER JAG! hehe..
pop full a beer