I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Favoritproducenter inom Grime

Övrig musik - Elektroniskt

DJ

2006-08-09 20:12

Favoritproducenter inom Grime

Tänkte bara höra vilka era favoriter är. Mina är helt klart Danny Weed och Jon E. Cash.

They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2006-08-10 18:38
terror danjah och davinche i vissa fall.
fcuk spleling

2006-08-11 01:21
Davinche, Wiley, Danny Weed är alltid fett jämna sen finns det massvis med producenter man bara hört ett fåtal låtar av..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-11 06:55
Plastician och Dexplicit gör heta prylar också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-11 08:49
wonder!!
baeng

2006-08-11 10:12
DaVinChe, lätt sen tycker jag faktiskt att JME proddar rätt bra.
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2006-08-11 18:19
Dexplicits beat till Not another war story med Frisco är så SJUKT tungt..

2006-08-14 01:05
davinche och wiley, de har gjort mest och bäst och betytt mest för hela soundet känns det som. plastician är ju grym och absolut jon e cash.

plasticians can't test me med wiley och frisco är sjukt bra.

JMEs instrumentaler joel shut ur mouth och jamie's jumper hör till de absolut bästa. sen kan han vara lite konstig i längden.

dexplicits the real hench och några av hans beats till lethal b, t.ex. no är jättebra. fast han har ju också släppt en hel del grejer som verkligen är dåliga.

black jack är något för framtiden tror jag.

2006-08-14 01:08
och ja terror danjah såklart!

2006-08-14 02:00
Shotz bör ju kollas upp också! Släppte precis en platta med otrecordings-gänget. Riktigt mörka skruvade beats. Gillar ni Plastician så måste ni kolla upp den plattan.

2006-08-14 10:03
jag fatatr inte hypen på plastician ärligt. vart är japan bra liskom?! (det smartazzet från sverige som heter tom som tycker att jag saknar musiköra kanske har rätt, vem vet?!)
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2006-08-14 12:29
cha med plastician är ju hur bra som helst. sen är han ju framförallt den bästa DJn.

2006-08-14 12:33
kanske borde ge honom en chans då.

2006-08-14 13:00
Han är en sjukt tung DJ, grimens svar på Jeff Mills. Men förutom Cha tycker jag nästan inte att han har gjort några bra beats överhuvudtaget.

Low Deep & IMP Batch är ju härliga producenter annars. Hur kommer det sig att ingen har nämnt Skepta? Han har gjort mycket skräp men mycket bra också.

Jon E Cash är ju grym men varför gör han typ ingenting längre?
don't get chumpatized

2006-08-14 17:50
dexplicit kan ha sina stunder, och som nån nämnde så kan han även göra riktig skit. jag tycker att det wonder gör håller stark kvalité rakt ienom, kan faktiskt inte komma på ett enda beat som bara är "ok" typ. vidare är ju både wiley och jme givna, men för att inte glömma; dizzee rascal! ligger nog ingen cred i att droppa honom, men jag tycker han ligger bakom de absolut fetaste beatsen.
baeng

2006-08-14 18:04
hmm. jag har ingen superkoll på dizzee. men har inte han haft rätt mkt folk som proddat åt honom på hans skivor..till exempel davinche?

2006-08-14 18:10
p.jam (dice rec)

överfet!!!

och många av south sides producers, oxå överfeta
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-14 20:07
JonErik - han har ju världens snyftarhistoria om hur han ens började, googla upp den så förstår du..
baeng

2006-08-14 20:19
du kan väl berätta istället, eller länka. orka googla.

2006-08-14 23:28
taz proddar b.la lite för dizzee, finns några collabos med dom 2 på taz´s nya mixtape, big up mykal million (nr 1 dj i england)
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-15 07:21
Taz gör väl en del prylar med Bigz också va? En annan riktigt duktig producent är Sway, verkar som han glömts i tråden. Använder sig mycket av liveinspelade studiomusiker och sånt!

2006-08-15 08:34
JonErik - faktum är att jag själv måste googla om jag ska ge dig rätt info, och det orkar inte jag heller.. RWD har fo sho
baeng

2006-08-15 11:11
kom på, palatician har iaf proddat EN grym låt, jme's - shut up and dance.

2006-08-15 12:04
ja den är sjukt rå!!

the hard graft är bra också. jag tycker det mesta han gjort är bra. och mixarna är ju jättetrevliga att lyssna på.

2006-08-15 15:13
beaten till top shotta av chase & status är rätt brutal..

2006-08-15 20:24
tycker iofs att det som juuso och cari lekebush gjorde på discokommitén var riktigt tungt. minns jag hörde nånstans att de hade proddat åt engelska akter också. ska bli kul att höra resultatet.
fcuk spleling

2006-08-18 10:22
BEARFACE RIDDIMET ÄR OFF THE HOOK! tror det är scracha dva som proddat. rätta mig om jag har fel, hur som haver, off the hook.