I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-07-15 14:52

collab wanted!

Jag tänkte starta ett seriöst remix projekt.
Jag vill gärna ha med mig någon!

Det handlar alltså om att remixa. Och inte remixa vad som helst inte.
Endast tvspel musik.

Så jag söker någon med iaf över 2 års erfarenhet inom elektronisk musik som är sugen på ett remix projekt.
Det hjälper om du älskar gammal härlig tv spel musik såklart.
En förkärlek till techno, trance, ambient, psy whatever är också ett måste.

Jag har själv pysslat med elektroniskt i en 4 år snart 5, växlat fram o tillbaka mellan stilar men fastnat på trance.

Just nu är jag helt såld på gamla nes låtar (igen) och jag remixar för fullt. MIDI remixer alltså. Men såklart inte bara lägga instrument på noterna o mixa utan även totalt arra om.. självfallet..

Ifall någon tycker detta verkar roligt säg ifrån..
har ni inte testat rekommenderar jag att joina mig:) Det är otroligt skoj att mixa om sina gamla favorit melodier.
Alla älskade vi ju tvspel när vi va små right?

jag startar projektet ensam annars men kul att få med sig någon.
man kan säga jag redan börjat.. men inte så långt att ja börjat tänka på ett namn på projektet eller så.

Aja.. ni vet vad som gäller nu.. hör av er om ni e intresserade!
Max 3 personer inkl mig.. så en eller två sökes!

mvh P

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-15 15:48
såhär kan en halvtimmes meckande enbart i reason låta om man vill.
ha översyn med eventuellt trasig mastring.. har nyss formaterat o mina favvopluggar e ännu inte installerade o mina presets e borta..

megaman 2 - metalman

jag glömde säga innan att det är nödvändigt att du arbetar antingen i reason eller cubase/nuendo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-15 15:50
observera att detta bara va ett exempel :)

2006-07-15 16:15
aeap: attans var sugen jag blev på å hänga på det här! dock jobbar jag i acid :(
http://www.sthlmmd.se

2006-07-15 16:28
puszel:

åhfan. typiskt!
jag vill verkligen ha nån me mig!
trist :/

2006-07-15 16:32
.. men kanske kan man lösa det ändå på nåt vis.. fast då får vi skicka stora wav filer till varandra fram o tillbaka.. hmm.. har du nån lösning så säg till :)

2006-07-15 16:34
var också inne på att bounca ner filer till wav.. hmm

2006-07-15 16:42
HAIL to Cybotron! Our musical god, who knows what kind of music is right or wrong!!

2006-07-15 16:47
tönt

2006-07-15 16:58
cybotron:

haha..
för det första det klippet är bara ett exempel på en remix!
jag håller med om att det är långt ifrån bra. däremot kan det göras jävligt fett om man lägger ner mer än 30 min.. vilket jag tänker göra!
för det andra; Jag vill inte göra ny musik med nes ljud.
det är inte min grej varför skulle jag göra något som inte är min grej?
nu är jag sugen på att mixa om gamla klassiker.
Du är ju bara totalt blåst som kommer o säger vad jag borde göra.
hur gammal är du?
för det tredje, ta en titt på www.ocremix.org.
tusentals remixer finns. Alltså tusentals människor som tycker dethär är en ball grej.

boten anna har fan inget med detta att göra.

fyfan va blåst du är ärligt.

2006-07-15 17:04
o bara att du säger "förstör" e ju bara ett tecken på hur dum du är..
hur kan jag förstöra? vill man lyssna på orginalet finns orginalet kvar.

ärligt nu du kunde besparat mig ditt jävla inlägg.

men men de e typiskt att nån ska komma o fitta sig när man vill göra en grej man tycker e ball.

hoppas du gjorde din dag

2006-07-15 17:18
ok ok tack för din kritik på låten.
jag la upp den för att statuera exempel på en remix..
la inte upp den i syfte att liksom" å kolla min megaman remix!" ja gjorde den fan helt snabbt.. tycker du det är rättvist att kritisera den då?

o ja visst konceptet kanske är played out för Dig..
men nytt för en annan?

nes musik är från 80-90 talet o lever fortf.. det kan aldrig bli played out..

2006-07-15 17:29
ja, jag är själv inte nöjd med det.. som sagt ska lägga ner mer tid på det.. ja vill iaf göra en trance version..
vi kan va överrens att vara oense så sätter vi punkt här.

länge leve moddat shit

2006-07-15 17:31
åter till ämnet..

söker alltså nån som e på ett remix projekt. det måste inte vara megaman, det måste inte vara trance, klippet ja va upp va enbart ett exempel!

ta de inte så definitivt som cybotron gjorde.. hehe..
jag är öppen för alla förslag på hur en remix kan låta..

och ifall nån admin eller mod kan rensa upp i tråden..