swedens finest: www.firstup.se updated 060714!
yorå, sveriges enda grimesite är tillbaka med lite ny form och bilder från festivaler, recensioner och annat du bör veta. skita ned dig: http://www.firstup.se
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff
whoa var det davinche som var Kano's sidekick på hultsfred? jag var där, hade ingen aning om detta. visste inte ens att han rappade. coolt.
Jävligt fet uppdatering, får man lite humm om vad som hände på festivalerna då man själv ligger o kravlar under existensminimum.. Vilket man inte lär vara ensam om!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jonerik>> kolla upp t.ex. davinchi ft. jammer - k dot
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff
Co-sign!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hmm ok!
är davinchi nån annan än
davinche som proddade bl.a. stop?
Det är Davinche som proddat P's and Q's osv. Ser ingen anledning att det skulle finnas 2.. ska checka myspace'n.
det finns mig veterligen en davinchie endast. och det är den du länkat.
Rapparen på låten "K Dot" är en kille som heter Kidman och som ibland kallar sig K Dot Man eller K Dot Kidman. Beaten är producerad av Jammer och Davinche. Du får nog komma upp med någon annan låt som bevis på att Davinche rappar ibland! Jag var inte på Hultsfred så jag kan ju inte uttala mig om vad som hände där, men det låter ju rätt skumt...
don't get chumpatized
ruba>> hahah jag säg det själv nu. davinhe, jammer och kidman. men danvinchie rappade på huffre. nuff said.
hmm ok. men han heter fortfarande alltid davinche (med e, utan i) väl? inte för att det är vrålnoga. hade gärna hört nåt där han rappa också änna.
say what, nu blir jag förvirrad. vi diskuterade det där på plats, och kom fram till att det var davinchie. tyvärr kan jag inte bekräfta det eftersom ett visst skivbolag ställde in vår intervju i sista sekund...
baeng
Jag är relativt säker på att Davinche är rätt stavning. Men det är knappast en grej att tjöta om. Kan ju iof vara en livegrej han gör bara. Sålänge ingen får tag på nått material som är släppt där han faktiskt rappar. Eller körde han sololåtar på Kano-spelningen? Eller var det nån gästvers?
stavningen känns rätt skitsamma just nu, jag undrar mest vem jag såg på scen om inte davinchie/che. man borde typ fråga nån, men vem liksom? nopes inga sololåtar, mer sidekick.
men om man tittar på den här bilden och försöker luska ut vem det är då:
http://www.firstup.se/kano62.jpg ser faktiskt inte ut som davinche, kanske mest braidsen men jag vet inte.. damn, förvirrande!
baeng
modern - dina bilder funkar inte för mig? jo, bilden är lite tattig men felicia kanske har fler.. om inte nån annan har bild från konserten?
baeng
Skumt.. Men klicka på paperchaselänken o sen på Davinche sen more images, så fanns det nåra där man kan jämföra med.
alltså geez.. ingen aning.
baeng
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
och narstie och rsg´z är mina grime tips bang bang
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Kom att tänka på att det börjar kännas som ett mönster, Kano dyker upp med en sidekick som man får för sig heter något, men det kan inte vara den som heter så... Jag tänker på att när jag såg Kano på Vice-festen i Stockholm i höstas eller hur länge sen det nu var, så hade han en sidekick som presenterades som Danger Mouse. Den enda Danger Mouse jag känner till är han som då var mest känd som han som hade gjort The Grey Album och som numera är känd som ena halvan av Gnarls Barkley. Det var ju såklart inte han, men jag har inte heller lyckats hitta någon info om någon grimekille eller uk rapper som heter Danger Mouse. Skumt. Och nu dyker han upp med en sidekick som presenteras som Davinche, men det är inte Davinche! Tänk om han alltid har samma sidekick och presenterar honom under olika knasiga namn varje gång?! Det är min lilla konspirationsteori...
don't get chumpatized
DonRuba - hahaha, mycket möjligt.. jag kan faktiskt inte komma ihåg om sidekicken var något av värde, när jag tänker efter minns jag inte ens om han körde nån vers själv. därför kan han ju bara vara random dude som bara brapar och brölar... bara för att spinna vidare på konspirationsteorin ;) felicia - kan du inte maila skivbolagsfittan och fråga vem det var?
baeng
men om bilderna stämmer med sidekicken så är det la davinche, har ni kollat lr?! öh, känner oxå igen namnet danger mouse, antagligen som en grime lr rap mc, men vet ej mer