I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ Frankie Wilde

Övrig musik - Elektroniskt

2006-06-01 23:31

DJ Frankie Wilde

såg just filmen "Its all gone pete tong" och tyckte direkt att det e en av dom bästa filmerna jag sätt..jag började söka efter lite info om den här "Dj Wilde" och allt ajg fick fram var bilder osv av/om skådisen i filmen. läste sen i något forum att det bara e påhittat, även fast det står i början av filmen att det är baserat på en värklig händelse.
e det nägon som vet något om den här dj wilde och om filmen? kan inte släppa det, eftersom det va en grymt bra film och jag måste veta om det e påhittat lr inte, och om dj wilde finns/fanns på riktigt.

pejz

Producent

2006-06-02 10:07
Huvudpersonen tror jag är ganska påhittad, även fast Frankie Wild feat. någon finns med på soundtracket till filmen.
Pete Tong finns på riktigt iallafall men om han är döv tror jag knapapst. ( www.petetong.com ).
Filmern annars är sjukt bra...
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-06-02 10:58
Frankie Wilde är en påhittad karaktär. Däremot har de florerat rylten om en övergrym DJ som bara försvann...

Har själv sett filmen över 50 ggr (utan ljug). Jobbar i en videobutik där jag burkar låta filmen rulla minst 2 ggr per pass.
http://soundcloud.com/relicbeats

2006-06-02 12:29
Pete Tong är ledare över Radio1s Dance del, grym snubbe ;p