Jag vill börja göra elektromusik.
Hej! Jag fick en vision, jag skall knåpa ihop ett elektroalbum. Saken e bara den att jag är rätt novis på hela kittet. Tips om bra program och justea "ljudbanker"(om sådana finns) skulle sitta fint. vad bör jag tänka på? Tack på förhand!
Tiocfaidh ár lá! Uh Ah! Victoria popular!
FL Studio är inte helt dåligt det heller (använder det själv). Med VST's blir det ett läckert program.. Testa dig fram med de olika programmen, smaken är olika.
va skönt att du äntligen bestämt dig för att göra ett elektroalbum! som vi har väntat! bra där att du prompt vägrar göra egna ljud också, det kommer säkert låta jättebra det här! håll dig på din kant, TOY!
rave ejay kan du ju köra på!!! det tror jag pasar dig, kan nog dra ihop ett album på en halv timme och sen blir du rik som fan och kan knarka hur mycket du vill sen i din lyx villa på franska rivieran!
jag vill ha aceton lavenemang jul
cyborgknark P21 - låt mänskan ha sitt roliga. (men visst, på frågan om det behövs fler blotnik brothers/presetmusiker så är svaret ett rätt givet tack men nej tack)
It's only gay if balls are touching
haha ni är ju skrattretande. killen vill börja göra musik och undrar vilka program och ljud som är bäst och så kommer det direkt folk och bara "ööö tror itte att du e nåt!". herregud.
Får jag bajsa på dig då?
I bury those cockroaches
ableton live e väl rätt poppis nu.. www.ableton.com
shit vad vissa electromusiker e töntiga, "öh fuck presets, vi skapar egna ljud å håller det äkta" precis som med hiphop, äkta eller oäkta, är jag inte ghetto om jag itne kör med presets grabbar? tänkte först dissa trådskaparen men sen när jag ser alla dessa häftiga snubbar skriva så blir jag bara förbannad. presets.. och?? personligen ligger melodien, harmonin å upplägget i mina låtar först på priotering, inte att jag har alldeles "egna" ljud...
http://www.sthlmmd.se
Haha orka att ni ska sitta här och vara stroppiga, finns ju ändå ingen mer medveten musikstil än just elektro. Det som låter rätt är på allas läppar, kultureliten vet vad de gillar innen de ens har hört det. Skulle vilja påstå att elektro suger och att det är sjukt töntigt, var är glädjen liksom? Fast jag har kanske bara häöngt för mycket med medvetna seconhandmänniskor på inkonst som hänger bara för att hänga, och är insatt i det som spelas just denna vecka men egentligen inte bryr sig.
http://www.earforcefm.blogspot.com
sen undrar jag också hur man kan använda ordet toy, i ett elektronsiktforum varje dag. Det är visserligen ordet på alla jagharsnottminhaglöfsochspittarallasommå larsakerjagintegillarmänniskor, men vad gör NI här.
http://www.earforcefm.blogspot.com
electronica finns inte på riktigt. electronica är ett låtsasord som uppkom i slutet av 90-talet för att beskriva elektronisk musik som man inte riktigt kunde kalla techno eller nåt annat ord. dvs massa olika saker klassas som electronica som inte har något gemensamt överhuvudtaget, förutom att det är elektronisk musik som inte riktigt härstammar från techno, och som inte riktigt är gjord för att dansa. dvs något som någon kallar electronica kan låta hursomhelst. electro är t.ex. kraftwerk, eller tidig hiphop som t.ex. afrika bambaata. breakdancemusik. det kan också vara electro som den kom att kallas på 90-talet. det låter lite annorlunda. mer 4/4 typ. bom bom bom bom.
"killen vill börja göra musik och undrar vilka program och ljud som är bäst och så kommer det direkt folk och bara "ööö tror itte att du e nåt!". herregud." sant. tar tillbaka det jag skrev. Fronteur - prova ableton live tillsammans med en trumsynt som heter waldorf attack. instant electrooooooooooooo!!!!11
It's only gay if balls are touching
Jag har ableton live. det verkar bra. av det jag fattar av det hittils
New job. New Life. Good life
Producent
2006-05-11 18:42
cyborgknark P21 .. klart man kan använda andras ljud, varför finns det soundbanks o.s.v. egentligen? för att man inte ska använda det? tror inte det. Sen är det väl ganska mycket upp till personen själv ifall han/hon Vill använda andra presets. ... Jag tycker du borde pröva FL Studio, ganska lätt program att börja med.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Ratta ihop dina favoritelectrotrumset med Waldorf Attack, tillsätt sedan bas/lead-ljud medelst Arturia-VSTier såsom Prophet-V, Minimoog V, CS-80 V, Moog Modular V, Arp2600.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
köp en 808 och ett par synthar
Tack alla som gett mig seriösa råd. Ni som dissar, kul för er. Jag formulerade mig kanske lite lustigt. Men, mitt mål är knappast att göra världens bästa album, jag vill helt enkelt bara experimentera lite för mitt eget nöjes skull.
Tiocfaidh ár lá! Uh Ah! Victoria popular!
Glöm inte o köpa en femma grönt också_
FL studio hur gör man egna melodier med pianogrejen? har aldrig använt nåt sånt här program, men försöker lära mej men fattar inte hur ja gör för att plinka ihop nån egen melodi å sedan använda..
du klickar i fälten på pianorollen och sen drar du i hörnen på plupparna du klickar in för att bestämma hur långa tonerna ska va
http://soundcloud.com/skv18 http://soundcloud.com/olski-dnb
Om du ska börja göra elektronisk msuik finns det två vägar att gå. Utan pengar eller med pengar :) Utan pengar: Ladda ner (olagliga :) ) crackade musikprogram typ Cubase och en bunke VST instrument. Typ de som amfetaminpsykos nämner. Inspiration 0 och trist som fan.. men men det går. Med pengar: Köp en mixer, kablar, monitorer och en bunke feta analogsynthar. Typ samma som amfetaminpsykos fast i orgianlutföradne samt någont typ av sequencer. Roligar än så blir det inte. Ha kul med grejorna och njut av livet och se ner på alla som använder mjukvara (Whoa style) ;)
en dator kostar ju lika mycket som en hyffsad mini-studio, om inte mer
Går o köpa en dator för 5000 om man köper de billigaste delarna som går o prodda på fint.
ja. eller så köper man billig hårdvara som går att prodda fint på för 5000 :-) inget fel med att använda mjukvara om man vill göra det, men möjligheten finns.