I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lättlyssnad house

Övrig musik - Elektroniskt

2006-04-06 00:22

Lättlyssnad house

Tjena. Skulle vilja ha lite tips på glad house eller liknande elektronisk musik. Är inte så bra på att förklara eftersom jag inte lyssnar så mycket på den här musiken men kan ge exempel på musik jag gillar som ligger någorlunda nära. Felix da housecat - ready to wear den låten gör mig riktigt glad. Cut copys skiva bright like neon love är jäkligt härlig den med även om det inte är house. Fischerspooner - cloud är rätt skön den med. Lite synth musik kanske men jaaa... Jag hoppas ni förstår. Tack på förhand

Its darkest before dawn

2006-04-06 00:38
daft punk kanske
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-06 00:44
Shine

Nej fan inte daft punk :) Har hört några sköna med dom men dom platsar inte riktigt. Anledningen till att jag skrev "lättlyssnad" är väl mest för att det inte ska komma in massa bittra typer och skriva: "Det där är inte house!" och liknande
Its darkest before dawn

2006-04-06 11:53
freeform five
antoine clamaran
disconauts

är rätt lättlyssnat, men jääävligt bra.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-04-06 12:02
armand van helden kanske?
Grande Latte Enema

2006-04-06 15:50
Jag menar inte musik som Eric Prydz alltså. Tackar för de andra tipsen ska kolla upp det
Its darkest before dawn

2006-04-06 16:47
starr : Eric Prydz är lättlyssnad och BRA. De andra tipsen är också lättlyssnade och bra.

Precisera dig istället och förklara vad du söker. Ge exempel på låtar du tycker är lättlyssnad house, för alla som artister som nämnts (som jag lyssnat igenom) är just lättlyssnade och bra är en smakfråga.

Min magkänsla säger att Armand Van Helden och kanske Benazzi är något för dig. Men ge exempel som sagt så får du bättre anpassade tips.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-06 17:39
Herregud...

Jag vill inte ha Benazzi med den senaste technocovern. Nej tack. Eric Prydz vill jag inte heller höra. Men som jag sa så lyssnar jag aldrig på house eller liknande musik annars förutom något enstaka och jag gav några halvkassa exempel där uppe. Om ni inte har något liknande tips så skriv bara några härliga houseartister ni blir glada av eller gillar.
Its darkest before dawn

2006-04-06 20:12
hej tips!

Chicken Lips
Erlend Öyes soloskiva unrest
Colder
Richard Davis
Jori Hulkkonen - Dualizm
DK7 - disarmed
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2006-04-06 20:22
Klassisk/djup: Moodyman, midnight creepers, fanatix, blaze

Mer electro: Les rythmes digitales, belivers,

diggar inte så mkt electro, men gör du det så är juliet - avalon (jacques lu cont remix) phet.

Funky/disco: roland clark, first choice, the soul seekers, gadjo

Dj Rhythm presents soul theory - drama är de bra drag i

2006-04-06 23:53
John / Jesper Dahlbäck...
Grande Latte Enema

2006-04-07 15:23
starr

du vet ju uppenbarligen ingenting...
eric prydz har gjort så mycket mer än sin call on me..

han har gjort saker under massor av nicknames som axer, cirez D och pryda.. Han är en av de största i världen på house just nu så du har väldigt fel...

De flesta av hans grejjer är dock inte lättlyssnade, tror dina öron hade trillat av. Men ja kolla upp lite sunblock osv om du vill kunna ha något att sitta hemma och slapprunka till. Det är mitt tips för en sådan som dig.

2006-04-07 16:47
moodymann är väl inte så jävla lättlyssnad?

2006-04-07 17:29
ASUL P18

Vad är det jag har fel med? Och hur är en sån som jag?
Its darkest before dawn

2006-04-07 17:34
Jävla lök jag sa ju förfan att jag inte vet nånting om house.... Jag vill ha lite tips på glad skön musik och en kille kommer med tips på eric prydz och hur fan ska jag veta vad han har gjort.

du vet ju uppenbarligen ingenting...

Vart har jag påstått det?

Han är en av de största i världen på house just nu så du har väldigt fel...

Vad är det jag har fel med? Att jag inte vill lyssna på honom eller?

Läste du ens något innan du posta?
Its darkest before dawn

2006-04-07 19:39
floppen

"Anledningen till att jag skrev "lättlyssnad" är väl mest för att det inte ska komma in massa bittra typer och skriva: "Det där är inte house!" och liknande "

2006-04-07 19:56
marshall jefferson - move your body

2006-04-07 21:37
joe smooth - promised land
New job. New Life. Good life

2006-04-11 11:39
Copyright
Audiowhores

2006-04-11 11:53
haha palla hjälpa killen, han förtjänar inte det...

Sätt på nrj där har du din lättlyssnade "house"

och kalla inte mig lök :'(

2006-04-11 13:18
starr : VAD är det du vill få ut av den här topicen? Kul att trakassera hjälpsamma människor? DU är en otacksam slyngel som inte förtjänar att få några vettiga tips.

Vad i mitt tidigare inlägg var det du inte förstod?

2006-04-12 10:29

2006-04-18 22:22
Har du bredband? (Duuh?) Ratta isåfall in RadioABF!

http://www.radioabf.net

Riktigt bra. Lättsmält som bara fransorer kan gör det!