I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wiley - Gangsterz

Övrig musik - Elektroniskt

2006-03-21 23:28

Wiley - Gangsterz

Wileys låt gangsterz..ja vad är det han försöker säga egentligen?

2006-03-22 00:44
är den ny elller?
FöLeRs

2006-03-22 01:37
profile.myspace.com

fet låt som fan! Som jag uppfattar det så beskriver han bara hur det ser ut och vad han varit med om. Och det går ju inte att sticka under stolen med att de har en del guncrime in the UK.

Debaten handlar dock lite om det är rätt att släppa tunes som kan uppfattas som att hylla våldet. Vissa tycker att det bara är musik så fuck it, medans andra menar att man har ett ansvar som artist osv. Några radio DJs tvekar att spela den men får kritik för att de inte skulle vänta en sec för att spela nån US tune med samma tema....

www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2006-03-22 08:05
tråkigt stor låt. nya skivan kommer krossa on thin ice.

2006-03-22 10:54
Fire Camp-diss!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-22 12:01
jepp, den är fet och det är en firecamp-diss.
men mer.. han säger liksom att han hänger med gangsters, och att han och roll deep är gangsterz, samtidigt säger han att regeringen tror att alla kids vill bli gangsters, men han tror inte det, att polisen är gangsters (?) och dom här sakerna:

"I've been from dough to broke how'd I survive because I think like Gangsterz"

"I've seen you put me with them Gangsterz"

"We just had a wave of new Gangsterz
yeah, I think there's been a rise, more Gangsterz"

framförallt:
"I got stabbed 14 times I can tell you it were by Gangsterz
my uncle got stabbed like twice and he died I told you he's one of them Gangsterz"

2006-03-22 18:59
ruggigt fet enligt mig, vill ha tolvan som fän.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-03-22 23:49
i'm in sidewinder i see some gangsterz...

2006-03-23 13:40
fan skitfet låt ju.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-03-23 21:14
jag har den bara i massa keffa format. och jag börjar fucking go nuts! om nån har den och kan tänka sig att skicka:
[email protected]
fcuk spleling

2006-03-24 10:57
JonErik - jag tror han kör en Dizzee, typ blottar livet litegranna utan att förklara helt. just för att man kanske inte ska få ett riktigt grepp. han och gänget kanske är en bunch om gangsters? och nu vill han showa off liksom. jag tycker det är skön låt hursomhelst.
baeng
DJ

2006-03-24 12:25
Den finns ju ute för att köpa iallafall nu så det blir väl till att beställa den. Jag vill ha lite mer hets i min musik men låten växer känner jag.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2006-03-24 15:47
vi vet ju att nästan all musik över-skriver sina texter lite för att passa format...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-03-28 20:58
joho. "firecamp u ain't gangsterz".."I've never ever seen you with no gangsterz"..

2006-03-29 13:32
JonErik, de han sa var att gangster inte är en disslåt till firecamp utan att han dissar dem i låten bara
fcuk spleling

2006-03-29 20:40
tompabompa
Det är är väldigt OT men jag har fått tag på ett mixtape som heter second phaze mixtape, är det någon som vet vad det är? Jag har googlat efter det, men efter vad jag har förstått är det bara namnet på den kommande skivan. Han hustlar inte något mixtape på myspace (låtarna är egentligen inte mixtape-aktiga heller) och det verkar inte vara skivan som har läckt heller.

Tror du inte? Jag tror att det är skivan som har läckt. Typ iallafall. Han kommer säkert hålla på och ändra skivan in i det sista och byta in nya låtar, men jag tror att många av de låtarna kommer att vara med.
don't get chumpatized

2006-04-02 22:20
å fan boy better know

2006-04-04 22:59
yeah, den tolvan är fin.. mkt fin :)
http://www.earforcefm.blogspot.com