I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alternativt elektroniskt

Övrig musik - Elektroniskt

2006-03-08 17:33

Alternativt elektroniskt

Jag har fått upp ögona för en hel del ny musik bara de senaste två månaderna. Jag har hittat mycket nytt bra av många olika genrer. Men en genre är inte lika lätt att följa som, ta t.ex. indiepop. Att hitta nya och mer indipendent band över internet är faktist ganska svårt att inte göra. Alla band länkar till nått annat, och vipps så har man 80 nya skivor.

Men jag söker nu också lite mer elektroniska musik. Inte techno, absolut inte trance, inte house.

Nått i stil med: The Knife, The Tough Alliance, Audio Bullys, Stereo Total.

Jag vet att ni som är mycket mer insatta än mig i den här musikstilen måste undra hur fan jag ens kan tycka att dom här bandet har nått gemensamt. Men de har de inte, jag vill ha mer musik som låter som The Knife, mer som låter som Audio Bullys, mer som låter som TTA osv.

Ge lite tips. Tackförhand.

(Bitpop ka ni hoppa över, den delen är jag redan ganska insatt i)

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-03-08 17:34
Shpongle.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Producent

2006-03-08 18:11
shpongle låter ju inte som nåt han beskrev.
daft punk är ju lite som audio bullys, fast faktiskt lite mer åt house hållet =/
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-03-08 19:06
Här kommer lite tips som är tänkta att besvara den delen av din fråga som gick ut på "mer som låter som TTA"... sen om du kommer hålla med eller inte vet jag inte, för man kan väl säga att de låter på en jävla massa olika sätt samtidigt, och vad som är grejen med dem för just dig vet ju inte jag.

Men min tips är alltså:

Similou
Lo-Fi-Fnk
Three Is A Crowd
The Embassy
Le Sport
Most Valuable Players
Kompis
don't get chumpatized

2006-03-08 21:14
DonRuba

Nicenicenice, kände igen nästan alla banden där, keep em coming.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-03-10 02:23
DMX Krew!!!!!!

2006-03-10 13:10
www.dmxkrew.com (England, typ legend)

www.reginaregina.com
(Finland, mkt mkt goda)

Friday Bridge (Sverige, mkt vackert)

2006-03-10 14:15
<br>http://www.soundhabitspro.com/<br>

http://www.flacoproductions.se/

2006-03-10 14:35
kanske brooks, captain comatose, ada, crazy penis, crossover, cut copy, fischerspooner, hot chip, junior boys, kelley polar, telepopmusik, suicide.
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2006-03-10 22:40
Johnny Boy är väl aldrig elektroniska?

2006-03-11 00:45
Lil_David: kan du sluta skriva lla namnen som jag tänkte på?
http://soundcloud.com/skv18

2006-03-11 02:09
khonnor!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-12 06:53
Hmm, mig tänker: Kalle J, Otur, Cat 5, Nicolas Makelberge, Compute. Och vilken tur du har, för du kan kolla in nästan alla mina tips (och några av de andras) direkt på min mp3-blogg:

www.listen-up.tk

2006-03-13 22:50
Dub Sweden

För övrigt en label som är riktigt bra är type records, www.typerecords.com, där bland annat Khonnor som psykel nämnde ligger. En del kanske inte faller exakt inom ramen av de band du radade upp men är helt klart värda att kolla in.
We are just statistics, born to consume resources.

2006-03-14 03:48
Ellen Allien "Orchestra of bubbles". (Rätt mesig, eller läs: snäll eller vad fan du vill) elektronisk musik som torde passa relativt väl in i din The Knife-profil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-26 15:55
andreas tilliander kanske du skulle digga.
http://www.sthlmmd.se

2006-03-26 18:30
Om du gillar The Knife så har ju Karin Dreijer varit med i ett band innan som heter Honey is cool.
Hon är öven med på lite låtar från Röyksopp.

2006-03-26 22:13
om du gillar The Knife så har Olof Dreijer varit med i ett band innan som heter Dapony Bros.