I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tough alliances

Övrig musik - Elektroniskt

2006-02-20 17:20

tough alliances

bara undrar vad folk här på whoa tycker om tta. dom spela skivor förra veckan i stockholm och typ stängde av mitt i låtar och peka finger och skrek nåt för att sen sätta på nån av sina egna låtar.

Det ska vara folksaft.

2006-02-20 17:27
gör bra musik, men jag avskyr deras attityd.
http://www.sthlmmd.se

2006-02-20 17:44
Ha ha deras image e underbar...
New job. New Life. Good life

2006-02-20 18:16
dom känns lite 2005.. hörde take no heroes ute i fredags och den kändes väldigt passé. fast dom är otroligt bra. remixen på some indulgence är ju helt fantastisk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-20 18:26
otroligt bra musik, kommer dock från göteborg

2006-02-21 02:25
okej. göteborg ja det är ju felet. nej men det jag undrade bara var hur whoafolk såg på det hela. att det känns 2004 skulle jag vilja säga är väl rätt självklart.
Det ska vara folksaft.

2006-02-21 05:32
De är väl okey, som floppen säger så är remixen på some indulgence hur jävla bra som helst.

Imagen är rätt passé känns som att de får komma med mer än att vifta med bollträn och dricka billig skumpa på scen för att överleva sin hype. Kanske vifta med morakniv o dricka hembränt på scen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-21 13:18
moderndrunkard: det finns väl en sån scen med som kallas rockabilly.
Det ska vara folksaft.

2006-02-21 13:32
Om de känns 2004 eller 2005 är lite svårt att säga tycker jag. De var ju stora 2004, men släppte skivan 2005 men var ju med och karvade ut riktningen för svensk musik som den kommer vara 2006, så jag vet inte jag.

I vilket fall älskar jag TTA och New School. Det är en av de bästa skivor jag har.

2006-02-21 22:02
dom är guld

http://www.thetoughalliance.com

kolla fatwan! deras attityd/inställning till musik är sjukt fin.

2006-02-23 14:04
problemet med göteborgare är:

1. för lokalpatriotiska för sitt eget bästa
2. göteborgare har faan ingen självinsikt
2. TTA är ett mycket bra popband

2006-02-23 15:14
hehe. TTA-grejen skulle inte va med på listan.

2006-02-25 18:59
argent
Kul att du besökte vår klubb! Vi hade skitkul, och själv tyckte jag TTA bjöd på ett helt underbart dj-set. Kommer faktiskt inte ihåg att han stängde av en enda låt mitt i, däremot så vet jag att han aldrig taktmixade eller ens försökte. Sen det där att han pekade finger kan man disskutera, men från min vinkel kändes det aldrig obefogat - folk verkar ju störa sig en del på dem. Sen spelade Eric faktiskt inte en enda TTA-låt under hela kvällen (förutom ett 30 sek intro), däremot spelade han kanske tolv embassy-låtar, vilket var rätt kul tyckte vi. Well well, hoppas du hade kul
I'm losing my edge

2006-02-26 13:31
låt oss inte glömma killen innan alliansen, han spelade bra skit.

2006-02-26 15:10
Rätt bra pop. Men ja, känns som sådan bruksmusik sopm känns kul och fräsht ett tag, sedan suger det. man har ju börjat tröttna nu om man säger så.

Imagen tycketr jag känns otrovärdig, trist och allmänt ointresant...

2006-02-26 18:49
vice: var nog embassy dom spelade minns inte riktigt. jag klagar inte på själva spelningen jag undrade bara vad folk på whoa tycker som kanske har annan musiksmak och referensramar än jag själv har. den kvällen var väldigt rolig just för att dom bjöd på sig själva men samtidgt var det ju lite störigt när man fick en göteborgares öl över sig på dansgolvet. det är en balansgång. terry och henning kring strippstången är redan legendariskt. peace
Det ska vara folksaft.

2006-02-26 21:32
Jag förstår inte va alla har emot Göteborgsmentaliteten?
Lokalpatriotism är ju det finaste som finns.

Sen tycker jag det är rätt tråkigt att folk fortfarande använder baseballträn som argument i debatten.
All makt åt Tengil, vår befriare

2006-02-26 22:20
TTA är inte ifrån göteborg dom är ifrån en håla som heter Onsala som ligger i norra halland..dom har blivit väldigt poppis i vår hembyggd (kungsbacka kommun,där onsala ingår) men många har jävligt less på deras fittiga stil..usch säger jag
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2006-02-27 21:12
TTA är skitbra musiker... det ska bli intressant o se hur framtida släpp låter.

2006-02-28 19:37
problemet med göteborgare är att de inte har någon själviniskt. de förstår inte när de går över gränsen. hurtighet och storhetsvansinne är något som också kännetecknar en göteborgare.

2006-03-01 10:20
göteborg eller onsala. västkusten är det väl.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45 247&a=514647

dialektmysteriet tar ju upp precis det där. ett av de bästa svenska program jag sett.
Det ska vara folksaft.

2006-03-04 15:16
Jag tycker götebrogs lillebrorskomplex är ganska sött på sitt sätt ibland ...
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2006-03-08 19:05
Okey, ingen som tänkt kommentera trådens rubrik? Tough Alliance heter'om, buuuu, fel i rubriiiken, piiiinsamt... BUUU!
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2006-03-12 22:09
+
Deras musik.
De är supportrar till Liverpool FC.

-
De är supportrar till GAIS (om jag inte missminner mig helt och hållet).

2006-03-13 12:43
Japp, dom håller på gais dessvärre.

I övrigt var The New School en av förra årets bästa skivor. Vad jag hört, inte sett dom, så suger dom dock live, men skivan funkar ju så vafan..

2006-03-13 15:30
dem är riktigt sköna tycker jag..

make it happen är en mkt mkt skön låt.

2006-03-14 20:23
tycker de suger live, men är väl deras grej, jag gillar inte alls playback.
Japp! jag är en trollkarl!

2006-03-15 12:16
boobfunk: en av dom första riktiga åsikterna på musiken och inte på deras stil.
Det ska vara folksaft.

2006-03-15 16:51
För det första är dom sjukt modiga. Dom efterapar ingen utan vågar köra sitt egna race. Och gör det dessutom på ett inovativt, fantasifullt och grymt sätt.
Deras attityd är dessutom rätt uppfriskande i jämförelse med alla melodifestival-arselslickare.
-:Slowmotion better than no motion:-

2006-03-15 16:58

jaaaaa.....så sjukt tuffa schlookar...

jag har hört att dom gick av scen och drog hem för att
publiken inte klappade nog när dom dansade runt på scen
med bejsbållträn och full playback.....

rakryggade elektron-thugs dedär....

BIG UP
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !

2006-03-16 15:27
TTA är sveriges hårdaste popband.