I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-29 18:38

vibrasphere

tidernas skönaste proggressive psy.
housigt sväng, proggressiva baslinor, och psy:iga ljud.

Underbart.

Kolla båda deras skivor de är precis lika feta.
Den nyaste är nog ändå fetast.

*tipsa*

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-31 02:40
men du e bara 17 bast.

fan vet du om riktig musik liksom?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-31 03:20
Lyssnade en del på en låt vid namn Manzanilla av dem som fanns på nåt samlingsalbum back in the days. Den var rätt skön faktiskt, skulle kanske ta och gräva fram den. Är resten av deras musik i samma stuk?
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2006-01-31 03:22
semantix:

Just manzanilla är från deras senaste och den är svinnice.
Den e iofs långsammare än de andra som är mer proggiga.

Checka in albumet Lime Structure.

Verkligen ett moget och bra album.

ps. du e äldre än din ålder ;)

2006-01-31 03:26
AEAP P23 - Låter faktiskt inte alls fel. Kanske ska ta och kolla upp det. Tack för tipset ^_^.

Och jo, jag vet. Vissa morgnar känner jag mig som 60. :/
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2006-01-31 03:30
Varsågod min vän!

Hehe.. ja vissa mornar känner man sig fan som 60 bast asså.

de e för jävligt. :)

2006-01-31 03:31
ps. har haft albumet på repeat väldigt mycket här hemma sen ja ladda ned det.. och det bara växer! Funderar på att köpa det tom!

2006-01-31 13:18
ali:

hehehe..

okej grabben :)

Bara undra.. Vad får dig att tro att du hört 10 ggr mer psy än mig?

Liksom för mig är det skrattretande.. Men jag är ändå nyfiken vad du baserar det på..

Jag kanske lyssnat på psy sen 1995 och kan allt om alla jävla artister som finns? Du kan ju inte veta liksom :P

men puss o kram, vill inte tjafsa

2006-01-31 13:54
AEAP P23 - Som den här morgonen t.ex. Fyfan.

Laddade ner Manzanilla för att kolla om den var så tung som jag kom ihåg, och det var den fan. Har många goda minnen till den låten ^_^. Måste nog ta och kolla in hela skivan.

2006-01-31 14:16
Semantix:

Ett tips.. Rök inte holk efter 18 på kvällarna så vaknar du upp mkt piggare :) Det funka för mig back in the day iaf..

Man följde de ju inte så ofta iofs hehe...
Nattisen kunde ju va så fin.. Men .. Icke bra för morronpiggheten :P

Yea, asså kolla in plattan.

Vill du inte dra ner hela dra ner denhär låten:
Purple Floating.

Så fruktansvärt bra.

2006-01-31 19:09
inte för att hata, men personligen har jag aldrig förstått njutningen av att lyssna på psy och liknande musik.. någon som har lust att förklara vad som just är så bra med psytrance?

alla som lyssnar på det verkar bli helt hookade ju..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-01-31 21:30
anal:
men skit i psy då ditt anal!

e precis som ja skulle bry mig om dansband.. inte fan gör jag det!

puss

2006-01-31 23:40
AEAP P23 Jag var lite som dig innan, lyssnade mycket på psy. Men sen jag upptäckte Hard House så bleknar allt i jämförelse:) Va tycker du om sådant?!
Homothugs <br>

2006-01-31 23:42
lalec:

men ja lyssnar inte ett dugg på psy egentligen.
De va mkt goa förut. Nu e de mest housig psy, eller prog psy.
Pallar inte me riktig psy längre.. E så sjukt trött på det.

shit som vibrasphere, entheogenic osv.. thats the shit!

house gillar jag inte.. Om det är inte är psyhouse som tex nytt Son Kite

2006-01-31 23:47
Nej inte house, det är för slippsklädda brats på san tropé:D Jag menar riktigt hård, Hard House:) I stil med Criss Hoff eller Jason Nawty?
Son Kite är tuffa, Hultsfred 2005?
Ska ta tag i lite nytt lyssnande och vidga mina vyer när jag kommer hem om en vecka. Har du nått riktigt hårt/elakt att rekomendera? Förutom psy:)
Homothugs <br>

2006-01-31 23:48
lalec:

tyvär.. är inte inne på den hårda/elaka genren!

son kite är faktiskt helt okej som bakgrunds musik sådär .. mysigt!

jag rekommenderar vibrasphere och entheogenic :)
bpm mellan 100-138 skulle ja gissa på.

skönt. mkt houseinspirerat gung.

2006-01-31 23:53
Inte jag heller, men jag tänkte checka:)
Ja dom var helt okej, blev positivt överraskad. Dock inte till den grad att jag köper nått med dom. Ska ta mig en lyssning på Vibrasphere och Entheogenic. Vart kommer dom ifrån?
Lagom BPM, det jag gör ligger runt 146-150:)
Homothugs <br>

2006-01-31 23:57
lalec:

mm mitt ligger mellan 135-150..

när ja skapar bli de oftast goa och hyper goa..

men jag lyssnar på lite mer mognare grejer nu :)

Vibrasphere e från sverige.. Entheogenic vet jag inte.

Dra dessa skivor.
Vibrasphere - Echo
Vibrapshere - Lime Structure

Så bra att man lyssnar dagligen och det bara växer o växer o växer :) Snuskigt bra alltså.

2006-02-01 00:01
Ja där någonstans är lagom:)
Ska checka det och så får vi se om dem rör mig.
Nu ska jag utrikes, adios;)
Homothugs <br>

2006-02-01 00:02
ha de fett!

2006-02-01 00:55
AEAP P23 - Jag har iofs inte rökt på rätt länge, men har jag weed så är fan nattisen den enda spliffen som är obligatorisk för mig. Finns ingenting som slår att lägga sig i ett varmt, varmt bad klockan 3-5 på natten när hela världen sover, lägga på nån skön skiva, hälla upp nånting gott och iskallt att dricka, röka en fet, sen går man isäng och somnar med levande ljus och nattmusik på.

Gud så fjollig man blir av cannabis förrästen. Det enda som saknas är typ lavendelolja och en vibrator så skulle jag kunna ge föreläsningar om "den moderna kvinnan" :/.

Lyssnar förövrigt på Purple Floating nu och den är riktigt, riktigt lysande, även om jag som sagt inte är så insatt.
Tackar för tipset en gång till.

2006-02-01 01:04
Semantix:

Hehe dedär me badet o tända ljus.. Det e faktiskt jävligt gjutet! Du bor inte hemma då kan jag tänka? Det gjorde ju jag på den tiden så det gick ju inte så bra.. just den biten.

Hehe fjollig vet jag inte.. Man kommer nog i kontakt med sig själv rätt bra - och då även sin feminina sida.. Eller nåt :)

Fan va kul att du gillade Vibrasphere .. Och den låten!
Det blev en instant classic för mig iaf.

2006-02-01 01:10
Kan passa på att tipsa 2 till lite åt Manzanilla hållet,

Vibrasphere - San Pedro (Low sky remix)
Entheogenic - Pagan Dream Machine (Vibrasphere remix)

2006-02-01 01:22
AEAP P23 - Kan förstå det, dom flesta föräldrar tycks ha problem med ungar som röker knark i badrummet om nätterna :).
Jag flyttade hemifrån för typ ett och ett halvt år sen, eftersom jag skulle gå i skola i storstaden och inte orkade stiga upp 2 timmar tidigare för att hinna till skolan. Men nu vid sommaren flyttade jag tillbaks till mammuten igen, så det har inte blivit nåt varmt bad på rätt länge... Which sucks :/. Men det kanske är rätt bra ändå att komma bort från pulsen i storstadslivet för en stund. If you get my draft.

Det har du nog rätt i. Psykonautism i lite mindre skala rör det sig ju om ändå. Och liksom, vem tycker inte om att mysa, egentligen?

Gillar låten väldigt mycket t.o.m. Har pumpat den & Manzanilla hela jävla natten. Skönt med sånt här att man inte måste lyssna noggrant för att uppleva det, men ändå kan göra det. Man får liksom ha kakan, och äta den ändå.

2006-02-01 01:25
Semantix:

Hehe nej.. Föräldrar seems to have a tendency to fraun upon their kids smokin weed in their bathtub.
:)

Riktigt cool att du gillar, då tycker jag verkligen du ska testa de andra 2 ja tipsa om.

O ang lyssnandet av Vibrasphere.. Håller me dig helt o hållet!
Hehe hade inte kunnat säga det bättre själv tom.

2006-02-01 02:14
Lemon Phase glömde jag tipsa om.

2006-02-01 11:46
aeap: jag undrade bara rent allmänt, lägg ner attityden..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-02-01 11:58
anal:

mitt "puss" i slutet måste väl ändå betonat att jag inte var allvarlig?

puss

2006-02-02 11:43
ali:

hehe. okej

2006-02-02 14:06
roxl:

fan va fresh:)

vart är dom ifrån?

Träffar du dom hälsa maad props från mig :)

2006-02-02 14:12
roxl:

ait!

2006-02-02 15:30
rakt av att dom har gjort mkt bra material, gungig progg som håller som fan funkar bra på dansgolvet oxå
><(((*>

2006-02-02 15:41
mm.. jag är sjukt såld på allt dom nånsin gjort :)

2006-02-02 15:42
en gammal favorit låt är ju Mental Mountain....

lika fet låt som titeln! :)

2006-02-04 19:41
jaja vibrasphere e ju det fetaste...
san pedro ( low sky remix )
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown