rave efterfrågas!
lite klassiskt skit e ja riktigt sugen på.. sånthär tex; Planet Fuse - Silent Wishes Loving Loop - Wake up eternity Loving Loop - Gamemaster Yea! Såndär häärlig trance i snabbt tempo o grova slingor. Thanx!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
visst, rave är en subgenre till trance lättare att säga rave o inte trance dock, för de finns lika många sorters trance som ja har hår på huvet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
.. ibland vill man ha goa, ibland psy, ibland prog, men nu va de rave ja ville ha
rave efterfrågas inte.
http://www.earforcefm.blogspot.com
okej för att få ordning på saker och ting här så säger jag: Psykovsky - inner disorder
Orale!
Producent
2006-01-13 11:21
trance är en utveckling av rave för helvete... LA Style - james brown is dead!
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
rave-subgenre till trance........bahahahaha
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
hey.. jag skrev ett par låtar på sån musik jag ville ha. det kallas rave. Och det är trance. så vad är ert problem? ni e bara så kraftigt low lifes att istället för att hjälpa till me tips så märker ni ord osv. Såklart ni fattar vad jag menar när ja säger de e subgenre. rejvalater: sug min
jespers hehehehe du vet vad du talar om..PSYKOVSKY!! men jag tror det AEAP söker efter är grejer i stil med: exit eee - love is solution Riva - the matter in question Nostrum - the end N-Son-X - Humanoid Deluxe - Nothing but deluxe 1 Avalongé - Scream (acid pimp Dub)
danet P21 :):), jo hade en liten aning att det kanske inte skulle passa men vafan .äsch!
Orale!
jespers äh psykovsky är kung..hans skiva var ju förra årets bästa psysläpp..lätt! wishful sinful..gaaaaaaaaaaaaaaaah..det håller till o med AEAP med om..
Rave är en egen still som kom i slutet på 80 talet och början av 90 talet.. som sedan blev gabber och Oldschool hardcore.. Trance är en helt annan sak och har inte ett skit med hardcore att göra !!!!! när ska folk fatta?? Yea! Såndär häärlig trance i snabbt tempo o grova slingor. Thanx! jadu.. Freeform är en variant, eller det enda jag kommer på.. som sagt jag lyssnar ju på rave och hardcore och jag kan inge trance etc etc som du söker efter dvs Icke rave musik
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
fatceasar: fine
rave är väl för fasiken ingen musikstil!!!! rave = dans.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic
Techno-rave: Big booming bass, big booming hoovers, big booming stadiums. If New Beat was set up to challenge the ecstasy-induced lovey-dovey acid house honeymoon that rave culture was enjoying, then this was determined to crush it. The music just kept getting harder and faster. The effect: get out there, get off your head, and make some fucking noise! The innocent "acid house parties" were gone, replaced by the unbridled, unorganized chaos of the one-night free-for-all, a bachanale so wild, insane and fucked up beyond any understanding that it could only be summed up in the genre that gave the culture its namesake and an identity to be reckoned with: RAVE. Spiral Tribe represent!
klicka
//Dj Ju@nO
rejvalator P24 ordlistan Engelskt uppslagsord
rave
Svensk översättning
hänförd recension, översvallande beröm {informellt} (substantiv)
---------------------------------------- -----------------------------------
Engelskt uppslagsord
rave
Svensk översättning
hänförd, begeistrad, entusiastisk, översvallande {informellt} (adjektiv)
Exempel
rave notices/reviews---översvallande recensioner
Engelskt uppslagsord
rave
Svensk översättning
yra (verb; intransitivt)
Engelskt uppslagsord
rave about
Svensk översättning
tala med hänförelse {informellt} (verb; transitivt)
Exempel
she raved about his good looks---hon var helt hänförd över hans tilltalande yttre
Svenskt uppslagsord
yrar yrade yrat yra(!) verb
prata osammanhängande (p g a yrsel) (även bildligt "prata strunt")
<A yrar (om x/att +SATS)>
Engelsk översättning
rave, be delirious
Exempel
han yrade i sömnen---he was babbling in his sleep
vad yrar du om?---what are you babbling about?
//Dj Ju@nO
fan va jobbiga ni är med alla jävla genrer... AEAP kolla ett skivbolag som hette Dance Opera. kolla även på skivbolaget Prolekult, kolla framför allt åren 93-96.
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...
jo drygare människor än dem i denna tråden får man leta länge efter. tack lil david, ska kolla upp.. är de som de låtarna jag skrev? har du hört dem? dem finnes på tex Rave Mission skivor. De tillhör nog mer trance genren än den klassiska rave genren.
dj juano: fet sida dedär
Lost Tribe - Gamemaster (Jag skrev Loving Loop men menade Lost Tribe) Fanns tydligen under Progressive Trance. Jag vettefan om ja håller med men jag litar väl på dendär bilden, den ser ganska riktig ut. Aja.. ja får leta lite
Producent
2006-01-15 22:57
dj_juano P25 edm guide är dock inte en helt seriös sida, Ishkur har mest skrivit det för skojs skull :P du ser ju själv smeknamnen han har skrivit :P "Big booming..." :P hehe, men men, bra till musiktips ;D
AEAP, skez Jag tycker att Ishkur´s sida är ett väldigt bra tidsfördriv. Sen om den inte är 100% seriös så ger den en någorlunda bra bild för den som inte är intresserad att gå djupare in i genres. Det är det som är de enkla anledningarna till att jag la in länken :)
//Dj Ju@nO
Producent
2006-01-16 11:39
dj_juano P25 jodå, bra som tidsfördriv och kul att läsa men ändå mest en sida på skoj :P iallafall "info" texten om genrerna, sedan hur dom har utvecklats och när stämmer ju säkert =)
jag tror nog att det är ungefär den vibben lite sådär hardcore/trance style eller hur?
Producent
2006-01-17 12:10
Lil_David P26 om du menar att rave är likt hardcore/trance så edet knappt. rave är föregångaren till hardcore o trance. som någon skrev så kom rave i slutet av 80-talet/början av 90-talet. flera år senare kom s.k. trance.
roligt att bli uppläxad av nån som är tio år yngre än vad man själv är.... :) jag säger väl såhär: rap is somtehing you do, hip hop is something you live!
jävla småskit ungar från ute på landet som kallar rave för musik, jävla trött på det nu asså. rave dog ut vid skiftet till 90 talet av massa helt sjuka orsaker och är alltså nånting likt en illegal fest. vafan det nu skulle vara olagligt att dans på den tiden för hade sina olika anledingar, mkt fördomar, väldigt bra bild finns i albumet till music for the jilted generation som jag stolt har på vinyl, jättestor bild då alltså
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse
det enda folk gör här på whoa är att hacka på varandra ändå...tråkigt!
nä det är fel, du har fel... kolla läs och lär tråden...
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse
va f.. har hänt här? varför blev bit enda inte borttaget, länt, det är ju svar på nått du tog bort!
mitt, lönt
nu fattr jag lol
jävla idiot
sug min röv
haha.. luffare
dj buzz fuzz, kanske lite mer åt hardcore hållet !"
STRAIGHTAHEAD TECHNO!!!
Grande Latte Enema