I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på hård skruvad psytrance!

Övrig musik - Elektroniskt

2005-12-26 21:57

Tips på hård skruvad psytrance!

Har sedan länge älskat psytrance, men slutade tvärt efter att jag tyckte att allt lät så mesigt. Jag är ute efter psytrance artister/låtar som låter ungefär som toi doi's stil. Någon som hört honom? Tanka hem låten Toi Doi - Replicant, så kanske ni förstår vad jag menar med hård skruvad psy!

Tack på förhand.

2005-12-27 01:09
hmm nu har jag inte hört den låten så vet inte vad din definition av hårt är men men skriver upp en lista med lite sköna artister..

psykovsky

debutalbumet från psykovsky är nog nåt av det fetaste jag hört.det är hårt.skruvat o allmänt psykosframkallande.

psychiatric hospital ahead

samlingsskiva från undergroundbolaget nabi records.som vanligt när nabi släpper skivor så är det musik för natten.det här är hård skit!

xenomorph - qlippoth

som man kan vänta sej från xenomorph.brutalitet gjord med stil.

dejan & terminator - overdrive

denna splitskiva av dejan (fra) och terminator (rus) är rätt så rå.terminator bjuder på ett hårt manglande och en allmänt skruvad stil.dejan känns som han leker med beatsen med en viss råhet.bra skit i alla fall.

2005-12-27 12:13
toi doi - replicant

är INTE min definition av hård skruvad psytrance.

Den är riktigt fet men.. det är mer AcidGoa än vad det är psy.

För övrigt har jag faktiskt inte hört många låtar som låter som den, just hela soundet..
Det tror jag knappt finns ens.
Goa brukar inte ha dendär hårda kicken och den skarpa ljudbild som replicant har. Men hård psytrance vet jag ändå inte om jag vill kalla det... aja.. skitsamma.

testa denna snubbe dock, den jag kommer på som är närmast i stil (fast dock inte helt nära ändå)

Biot
(Oxygen Orgasm, Sol Stream är väl några feta låtar)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-27 12:36
---> AEAP P23

Du har nog fanemej rätt, det är nog acidgoa det kallas, och jag har inte heller hört någon liknande artist med detta sound (tråkigt nog). Det var jusst detta sound som jag blev förälskad i, med det gjorde också att jag tyckte att alla mina andra psyskivor lät trista (tex hallucinogen, infected, talamasca, space tribe osv). Tack för era tips, ska kolla upp de ni har skrivit!

2005-12-27 13:33
det som danet tipsade om är inte alls samma stuk som toi doi, kan jag passa på att berätta..

rått shit, men inte som toi doi. FYI.

Sen får du gärna säga infected o space tribe låter trista, men inte fan hallucinogen och talamasca :) Vet iofs precis vad du menar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.