I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-25 10:34

ambient/psy.

vilka är dom skönaste ambient/psy artisterna?
har lyssnat ganska mkt på shpongle och david brittens och har kommit på att jag gillar det.. ngn som kan ge förslag? :)

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Groupie

2005-11-25 11:26
The Future Sound Of Ambient, är typ samlingsskivor med psy artister som gör lite lugnare låtar, rätt sköna lite långsamare än shpongle dock.

men fifan va shpongle äger. ska kolla in David Brittens :) Danke!
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2005-11-26 03:59
jag kan rekommendera michelle adamsons solo album fallen angel. mitt emellan psy och ambient. dvs en del väldigt lugna låtar och vissa med lite högre tempo.

2005-11-26 13:54
Hallucinogen (Simon Posford är hans riktiga namn), och Raja Ram (Andra hälften tillsammans med Posford som utgör Shpongle)

Hallucinogen - Spacepussy, den låten ojoj.

Finns ju fett med skeva grejjer checka HuxFlux också.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-11-26 15:36
CosaNoztra P23
ah okej, ska kolla den tack :D

jark P20
okej, har ngn låt med michella adamson som hon gjort med sub6, den är tung, ska kolla in hennes solo-grejer :)

Pusherman
har redan massa med både Hallucinoge, Hux Flux och Raja Ram :P
fast jag va mer ute efter ambient/psy, inte psytrance/goa.. :D men tack ändå.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2005-11-27 00:05
younger brother har jag hört innan tror jag.. ska kolla in både det och celtic cross närmare :)

ott har jag ngn låt av också om jag inte minns fel..