I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-04-13 17:47

Bra ny synth

Jag har fått för mig att jag gillar synth, inte för att jag har värsta kollen på vad synth egentligen är eller nånting, men i alla fall. Jag lyssnar på typ, Freezepop, Rex the Dog och Vive La Fete och sånt just nu, vilket borde kallas synth tycker jag. Jag skulle vilja ha lite tips på annan bra synth, gärna ny och fräsh sådan.

2005-04-14 00:28
Colony_5-Fixed-2CD-Limited_Edition.....A bsorber-Open_Your_Eyes....VNV_Nation-Mat ter_And_Form.....Cue_To_Recall-Mainland. ...New Concept - The Outer Gates.....ta dessa så blir du nöjd ;)
Enjoy The Abuse ;)

2005-04-14 07:43
Schysst, särskilt VNV Nation verkade hett, ska kolla in resten också när jag får chansen. Tack!

2005-04-14 09:10
Welle: Erdball
S.P.O.C.K

riktigt bra :)
Forumsignatur:

2005-04-14 09:52
np ;)
Enjoy The Abuse ;)

2005-04-14 11:53
Ladytron, Felix da housecat

2005-04-15 02:31
Men Ladytron har jag koll på, men det var väl ett tag sen man hörde nåt från dem?

ValleOnSpeed

Jag lovar, jag gör inga som helst anspråk på att begripa mig på elektronisk musik. Är det elektroniskt och tyskt är det synth, ungefär så går resonemanget i mitt huvud :)

Kompakt känns lite musiktidningshype, men jag får väl kolla in det ändå, tydligen :)

rikeman

Welle Erdball har jag haft lite svårt för sedan min sambo spelade Monoton und minimal tre dygn i sträck, men jag ska minnas det till framtiden, när ångesten släpper :)

2005-04-15 12:44
ValleOnSpeed

Äh, klassikerna kan jag ju redan, Human League, Kraftwerk och det där, det är ju det nya, färska jag är ute efter.

2005-04-15 14:51
Var det inte Felix da housecat som gjorde låten Madame Hollywood? Är inte det synth så ska jag fotvandra till zimbawe. Fan inte techno house i alla fall. Det är dock det ända jag hört med dem så de kanske gör house annars, vad vet jag....

2005-04-15 15:20
Jaglan_Beta

All Music kallar Human League för New Wave, Synth Pop och New Romantic, bland annat. Jag tror det är Synth Pop jag är ute efter. Fast enligt All Music hamnar Devo där också. Jag vet inte jag... tipsa mig om ny musik istället för att prata goja.

2005-04-16 19:47
Viruz_

felix är inte synth, "mannen"...
förstsa synthen jag lyssna på var covenant
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse

2005-04-18 13:48
jag vet inte om futurpop är nån genre men jag vet att covenant är synth
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse

2005-04-18 13:48
vafan, and one då?

2005-04-18 14:03
Tiefschwartz !
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2005-04-26 19:54
ladyton är bäst bra som fan.

felix skulle jag nog vilja kalla hardhouse (för det mesta) Han har iof samplat en del från ladytron tex så visst finns det synth element.