I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

göra egna 'drum&bass' ljud?

Övrig musik - Elektroniskt

2005-04-08 22:25

göra egna 'drum&bass' ljud?

har precis börjat göra dnb, men tycker det e tråkigt och dåligt at ta färdiga ljud..vill göra egna ljud såklart...skulle kännas mäktigare ;D
men jga har ingen aning om hur man ska ta sej till väga..jag använder fl5 och ska när som helst skaffa mej reason3/reason2.5..
nån som kan ge mej lite tips på hur man på lättaste sätt göra egna ljud som passar fett till dnb?
thanx på förhand..
pööjz

2005-04-09 00:04
men du gör man ju inte egna ljud..asså att amn gör egna ljud från ruta ett typ...

2005-04-09 13:28
det finns vissa program där
man kan rita sina egna våg-
former... inte direkt något
att rekommendera :)

men då gör du i alla fall ditt
sound från scratch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-09 15:46
klart man kan fråga nån o det..jag vet inte nånting om hur man gör..inte vad jag ska använda lr nånting..det e ju som att säga; "man kan inte säga till nån hur man spelar giutarr, sätt dej ner och lär dej själv"

2005-04-10 04:14
vad ska man med synth/elpiano till om man använder vst?

rockthaturntable P17
är det trummljud du är ute efter eller är det basar/stråkar osv?

2005-04-11 11:54
vill lära mej göra egna basar/stråkar osv..trummorna har jag inge problem med..vad finns det för synthar i fl som funkar bra?lr nåt program med enbart synthar i typ?

2005-04-11 13:40
finns det synthar i fl som gör så man kan gör om egna samplade samplingar? typ som man gör i syntharna fast man gör det med sina egna samplignar!?

2005-04-12 00:28
Du syftar på att du vill bygga ett ljud från scratch? Bearbeta oscillatorerna genom alla filter mm tills du får det ljud du vill ha? Asså, det lär du dig väl bäst genom att skruva tills du fått fram ditt ljud? Modulära synthar är ordet... Själv är jag inte ngn hejare på att bygga ljud, har dock polare som är inne i elektrisk musik svängen och bygger mkt egna ljud, tar tid som fan men det blir också bra.

2005-04-21 21:01
Blood Overdrive..
Hur får man igång den där jävla skiten?
Om man väljer Add Channel; Blood Overdrive blir det "You can´t load an effect into a channel" ..
Nej, så långt är jag med.. Men hur?
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2005-04-22 21:13
jämför t.ex kraftwerks ljud med ljuden i din mjukvarusynt.

finns dock vst syntar som låter riktigt bra. arturia's arp2600v låter sjukt bra. deras minimoog är ju också bra. inte direkt lika varm som orginalet men den funkar bra om man har ett värt filter att slänga på.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2005-04-26 17:06
hur gör man dom klassiska darkstep basarna som liksom "roterar"?
jag har försökt mycket med vst synthar och mekat med pmw men aldrig riktigt fått till det.
nån som har ett het tips på hur man fixar det?
Cosmic Hinkstep Spliffystars

2005-04-26 17:28
rockthaturntable P17:

Ett tips från coachen.. Om du använder reason så använd subtractor synthen. Den knäcker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.