I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-23 16:43

Depeche Mode

underbart band och hemskt underskattade tycker jag. När man väl fastnat för dem är det omöjligt att sluta lyssna.

Vad tycker ni?

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan:
vad skulle promoe ha gjort?
Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-03-23 17:03
Personligen tycker jag de är överskattade (lätttillgänglig popsynth). Därmed inte sakt att de är dåliga, de är riktigt bra. Men det är lite tråkigt när folk bara vill höra Depeche-hits och inte går med på någon annan synthigt (på fester och liknande).
I'm back!

2005-03-23 17:42
Doggland jag är rätt så ensam om att gilla depeche mode och har tyvärr ingen större koll på annan synth. Har du några bra tips att komma med så kan jag lyssna?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-03-23 17:55
Det var ju synd... Men Depeche e najs.

Allt låter inte riktigt som Depeche kanske, men
på rak arm kommer jag att tänka på;

And One
Panzerveps
Welle:Erdball (mer åt tv-spelshållet)
Wolfsheim
I'm back!

2005-03-23 17:56
Doggland är det nån av de där banden som sjunger på tyska? pallar inte riktigt det....
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-03-23 18:02
Alla... utom panzersveps, typ.

Men And One och Wolfsheim, blandar och har en del låtar på tyska och en del på engelska. De bästa låtarna är nog på tyska dock, definitivt när det gäller Wolfsheim.
I'm back!

2005-03-23 18:03
fimp: visage, soft-cell, duran duran
http://www.sthlmmd.se

2005-03-23 18:12
soft. ska ladda och kolla =)

Men duran duran gillar jag inte. Gjorde när jag var mindre dock.

vilken anser ni vara den bästa låten depeche gjort?

själv tycker jag nog stripped, tätt följt av Clean och blue dress.

2005-03-23 18:13
Men Wolfsheims - Childhood Cruel är riktigt bra och på engelska. Så om du frågar mig är det värt att lyssna in sig på. :)

Hoppas du hittar något du gillar.
I'm back!

2005-03-23 18:18
DM favoriter är helt klart Enjoy the silence, Blasphemous Rumors, och Masters and Servants.
I'm back!

2005-03-24 21:10
Doggland F0

Jo Depeche är ju verkligen "(lätttillgänglig popsynth)", inte på denna sidan 90 talet i alla fall.

2005-03-28 18:30
Viruz__: Vad menar du med denna sida av nittiotalet?
I'm back!

2005-03-30 21:01
fimp F21
Om du gillar Depeche Mode så är jag nästan övertygad om att du kommer gilla Elegant Machinery.
Elegant Machinery är ett svenskt synthband (från Helsingborg) som kör samma sorts musik som DM gjorde på sina första album.
Ryktena säger att Elegant Machinery ska återförenas för en rysslandsturne!

Jag fullständigt älskar dem!
Hemsida!
"I wake up in the morning and piss excellence"