Ge mig tips på rysande bra psytrance och dylikt
Awright, vet inte om Whoa är det rätta stället att söka på men det kanske finns några nissar där ute som kan hjälpa mig. Det är så att jag söker ny, fräsch musik i stil med Ananda Shake Astrix Talpa The Misted Muppets Melicia Suria (med andra ord musik med sjukt mycket drag i och sköna psykedeliska toner som får en att fullkomligt glömma bort vad man heter i allt virrvarr av lycka) samt ny, fräsch musik i stil med X-Dream Azax Syndrome Menog Anledningen att jag söker tips är att jag har hört det mesta nu och vill ha förnyelse. Så försök att tipsa om relativt nya artister. Jag är dessutom oerhört kinkig, musiken måste verkligen hålla måttet annars kan det lika bra vara. Inget halvdant, utan man ska kunna drömma sig bort pga. spirituella och originella toner (den monotona delen är jag inte lika kinkig med, bara det är tung bas). Anyone? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan jag har den perfekta låten men jag vet inte ens vad den heter *DOOOH* >:(!! Jag måste ladda ner den själv *AAAH*
*snaark*
jacob_treo: Rex the dog? Menar du allvar? Har du överhuvudtaget läst vad det var för slags musik jag var ute efter eller vill du bara vara rolig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jacob_treo: Lyssnade på Prototype och det var ju inte ens i närheten av vad jag frågade om.
nej du ska lyssna på goa fattaruuuu väl. gms holymen milky way sesto sento
What I said, yo!
jacob_treo: om du aldrig hört artisterna varför bekymrar du dig ens om att skriva? PhilAhz0phee: jag sa nya artister. Deras låtar har jag hört alldeles för många av i mina dar :) NYTT NYTT NYTT!
sub6 protoculture Altöm Ion Exaile Quadra
bobby snask
Clajlo ok ingen färsking då. hehe men jag vet inte, d e jävligt nice med gms- gmx juice från requiem for a dream soundtracket. och holymen- good morning isreal hört dom? scozbor har också sånahär cpskadade mindfuckin låtar som jag diggar fett. haha.
What I said, yo!
tobbe_gee: äntligen någon som fattar. Men däremot har jag hört allt... förutom Protoculture. Ska genast undersökas :)
refractions med protoculture är ett svinigt bra album så det borde du göra. =)
bobby snask
tobbe_gee: Påväg hem :) PhilAhz0phee: GMS - Juice är old. Holymen tror jag bestämt att jag inte gillar om mitt minne säger mig rätt. scozbor har jag aldrig hört talas om. Vad för annan artist kan du jämföra det med?
wizzy noise eller hur dom nu stavas..fast du kanske har hört dom för mycket redan..
danet: Mjo.. hört redan. Tack ändå :) Övrigt: är det verkligen ingen som har några fler tips? :(
danet: Nopes, länken funkade inte :)
danet: Ah, okej :)
finns mixar att ladda ner där..helt perfekt..
Testa att ta hem dessa Eskimo, Miraculix, GMS
Enjoy The Abuse ;)
comic1: Redan hört, vill ha något nyare.
Sirius Issness pop stream sharigrama
bobby snask
tobbe_gee: Det börjar ta sig :D Sharigrama är nytt för mig. AggeBoy: Nej.
Nexus - Psycho Therapy Ett mörkt, hårt o drivande album=)
bobby snask
chemical maffia skivan är jävligt fet också.
bobby snask
Clajlo - visste inte att du sökte efter nya saker. spelar ingen roll om vissa e oldies, dom e goodies.
What I said, yo!
tobbe_gee: Nexus - Psycho Therapy ska jag kolla upp. Har hört diverse låtar förut men inget som riktigt fångat mitt intresse. PhilAhz0phee: Men du.. det står klart och tydligt att jag sökte nya grejer, kom igen nu :) Självklart är vissa oldies goodies men saken var ju nu att jag har hört alla old goodies och ville ha nya goodies :)
Clajlo haha oh my bad.
What I said, yo!
medicinman: Rings a bell. Inte särskilt nytt va?
Star x - prepare to fly. en riktigt fet skiva, kanske inte särskilt ny men bra som fan endå. :)
bobby snask
void bör kollas in. black & white likaså.
Infected Mushroom, Holymen, Astral Projection, Cosmic Gate, Nexus.
*snaark*
Para Halu Psychotic Micro Winter Demon Kindzadza Osom Shift Lish Trimada Time Lock Scatterbrain Pondscum Point K.U.R.O Opsis Echotek Derango Alternative Control Fatali för att nämna några intressanta artister som inte alla hört talas om. allt är inte heller 2005 men tänkte att du kanske missat något 04. vill även påpeka att det är sjukligt dåliga tips i den här tråden. är man inte insatt i musiken förstår jag inte varför man måste skriva?
Bose-Einstein Condensation
SKAZI - PASSION!!! eller X-dream - Psychoactivty eller Skazi - LETS GO TO MARS
Fspk Sthlm!
svt2: Ja, det finns väl inga riktiga såna "typer" här inne på Whoa helt enkelt. Tack för listan, många har jag hört men ska undersöka resten.
G.M.S. Vs Wrecked Machines & Pixel - Low tech Mycket bra...det mesta från G.M.S är nice =)
Allt som släppps på spun records är in princip bra!
bobby snask
Clajlo - phonatic, el audio, xv kilist, native radio, beat bizzare och ozilla är helt klart värda att nämnas
ruskigt bra psytrance/goa.. hux flux, parasense, GMS, muschaw, future prophecy, bonky, cyan, mos, jaïa, eskimo, 1200 mics, deedrah, bizzarre contact, genetic spin, sub6, void, oliver prime, bitmonx, shiva shidapu, shiva chandra, flyh, hallucinogen, krumelur, koxbox, sesto sento, logic bomb, yahel, wizzy noise, pixel, ticon, promon, oszilla, s.o.n.u.s., symphonix, ka-sol, ultravoice, powersource.. :D
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Tack allihopa, men tyvärr måste ni faktiskt lära er läsa. Jag frågade efter relativt nya artister, 90% av vad som skrivits här inne är inte relativt nya artister. Men tack ändå, jag har ändå fått ett par användbara tips! :D
Clajlo: Tror dom flesta skiter i hur nya artisterna är, så länge det är feta grejer så vill folk tipsa :)
Pimplarn P21 givetvis ;P
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Pimplarn: Då kan dom ändå tipsa i en annan tråd, för i min tråd gör dom ingen nytta. :)
men även de gamla artisterna släpper ju nya låtar jue!
bobby snask
tobbe_gee: ja, då kan man ju säga artist och namn på låten istället för att bara namnge en massa gamla artister :)
jo det är klart.
bobby snask
Jorå Clajlo jag är en sån "typ".. så nåra finns det allt på whoa :) Fast tyvärr så har ju alla mina nuvarander favoritartiser nämts.. Men en tror ja ni glömmde :) "Synsun" Lite i stil av Classical mushroom med infected... Testa dem, speciellt låtarna "Logic mami" och "Ceremony" (från albumet Synsun - Symphonic Adventures)
.