I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Early works by Anwar! :)

Övrig musik - Elektroniskt

2004-12-15 00:40

Early works by Anwar! :)

jag är lite osäker på min musik och var jag vill komma någonstans. är i en period just nu då jag prövar olika gengrer för att hitta min plats så det vore kul att höra vad andra tycker om sånt man inte fått mycket respons på.

kissing your bellybutton

lite aphextwinaktigt sound och en smågullig melodi. producerade detta under en rätt lättsam tid i livet. kan tyckas vara lite monotont men jag tycker att det är skönt att falla in i. är nöjd med reverben och atmosfären.

anwarseka

agressivt, atmosfäriskt och dramatiskt. producerade detta när intresset för filmmusik växte vilket förklarar varför det låter som det gör :) kommer förhoppningsvis att göras en hel låt på detta med en sångerska över. detta är bara en skiss just nu så släng gärna över lite idéer till hur jag kan göra det bättre.

anwar-dark

det verk jag är mest nöjd med överhuvudtaget. ganska melankoliskt och monotont vilket jag ev. ska lösa med hjälp av någon rappare eller sångare/sångerska. om intresse finns så kan du skicka ett meddelande till mig här på whoa så hör jag av mig :)

anwar-nonameupdate

lagt upp detta här förut. skitig gura och snabba trummor.

cornycornelis

nu är det hiphop. har samplat cornelis wreesvijk och gjort något av en blandning mellan hiphop och elektroniskt. kicken är trance och leaden i refrängen är synthig men jag tycker inte att det känns plastigt. hoppas ni tycker likadant :)

dancing in a midnight hell

electronicainfluerat, mörkt och ganska elakt. akustiskt break och en glasig lead är här receptet på ett verk signerat latex och piskor.

dirt

var planerat att lägga räps på till en början men det blev inte av så detta får nog definitivt klassas som något elektroniskt. är very nöjd med refrängdelen med cowbells och myspys men tror nog att versdelarna blir rätt tråkiga som dem är just nu. tyvärr har jag inte kvar råfilerna så jag kan ändra något men det vore ändå kul att höra vad folk tycker

tustepanwaro

mitt försök till att göra cheesy uk garage a la shanks and bigfoot. bör inte tas alltför seriöst :D