I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-23 13:45

Portishead!

finns Portishead längre? och vad hette/heter dj:n? dem har ju inte släppt nåt nytt på länge. så, jag bara undrar.
tack på förhand.

"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"

2004-11-23 17:40
ok. tack så mycket för infon! det uppskattas verkligen.
okej, nu vet jag inte riktigt vad jag ska börja med, men tror jag checkar efter jimi entley sound. låter najs. hittade en import skiva Glory Times med portishead som måste inskaffas. dj andy smiths grejer va riktigt heta! nu blev det jobbigt(=. men, okej, du vet inte när dem uppträdde senast tillsammans?
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2004-11-29 14:28
nej det som orton pysslar med solo kanske inte är så likt portishead soundet. men jag gillar henne mycket solo iallafall, man får se det på annat sätt. så tycker iallafall jag. sen har hon juh gjort en helt hög skit också, men jag tycker att de mesta är bra, mycket bra röst.
http://soundcloud.com/skv18

2004-11-29 15:20
Vänta har ni inte blandat ihop Beth Gibbons med Beth Orton ?

All makt åt Tengil, vår befriare

2004-11-30 11:44
ja men för i h*lvetet...nu belv det pinsamt för mig också, blandade helt ihop. jag får be om ursäkt och ställa mig i skamvrån...
http://soundcloud.com/skv18

2004-11-30 14:21
hihi
jag är också en hejdundrare på att glömma av och blanda ihop namn. jag va först och så lite osäker ibörjan och tänkte "va, har Orton vart med i Portishead?", så jag tog en snabb koll i konvolutet.
All makt åt Tengil, vår befriare

2004-11-30 16:13
yea, men Beth Gibbons skivan tyckte jag inte va nån höjdare. det låter ju inte som Portishead. aj löv dat saund!

2004-12-02 10:50
tycker det som gibbons gjorde med rustin man va bra.

adrian utley hjalper till med goldfrapps prylar ocksa. kolla in "felt mountain" av dom (goldfrapp). ni KOMMER gilla.

2004-12-02 14:15
andreas P23
okej, låter revligt. ska koll upp dem!