I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Le Tigre, tre brudar?

Övrig musik - Elektroniskt

2004-11-05 18:51

Le Tigre, tre brudar?

bestar le tigre av tre brudar eller av tva brudar och en grabb?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-05 18:55
tre brudar.. e jag 99 på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-05 20:40
He's a dude!
I'm losing my edge

2004-11-05 23:52
3 brudar 110% sure.
jag tar tillbaka allt jag skrev

2004-11-06 09:30
le tigre består av kathleen hanna, brud, jd samspson brud och joanna fateman hon också brud, yes. men de är ett queerband och inom queer ses identitet som något föränderligt. jaja. läs queerfeministik agenda eller judith butlers böcker.
WWW.FIRSTUP.SE - A Daily grind of the best in: Grime // Hyphy // Southern // Hip-Hop // 8-Bit // Bassline // 4x4 // Club // Funky House // Dirty Pop // Sneakers // Caps // Nails // Interviews // Events // Downloads // Nights Out - Basically, for the love of music and nyce stuff

2004-11-06 19:10
le tigre har väl ändå aldrig spelat rock

2004-11-07 09:58
www.lemanchester.com som sagt tidigare. 3 brudar.

2004-11-08 09:23
JD är förövrigt en av de coolaste brudarna som någonsin existerat.

2004-11-14 18:46
hhehe.. tre burdar såklart!!...

2004-11-17 09:16

"It was really hard to come out of the closet in Ohio as a fifteen-year-old lesbian" -JD samson quoted from
- antar att det är en brud eftersom det är lite svårt att vara lesbisk OCH kille ... :D

btw, le tigre är ju electro-clash

2004-11-17 11:34
electro-clash är så jävla fult namn, jag föredrar att kalla dem riotgrrrl.

2004-11-17 12:09
riotgrrl är väl mer en attityd och livsstil...
om man säger så här...
le tigre och L/ har ju egentligen inte så mycket gemensamt musikmässigt :D

2004-11-17 12:11
L/ ????? :D
så blir det med caps...
L7 menar jag givetvis

2004-11-18 01:04
alltså, jag är trött på människor som lägger t.ex bikini kill, L7 mfl i samma fack som le tigre, peaches mfl.
det är egentligen inget fel på electroclash, förutom att det blir tjatigt i längden. peaches är faktiskt riktigt bra, förutom att 90% av alla låtar låter likadant, ms kitten and the hacker har också sina ljuspunkter, men det är inget man lyssnar på 24/7 direkt.
mmm.
punkt

2004-11-18 08:52
riotgrrrl är väl endå. förutom attityd och livstil även musikstil. så som bratmobile, sleater kinney, bikini kill, Viva Knievel och jag vill säga le tigre där också.

2004-11-18 09:21
om man lyssnar på musiken...
le tigre, peaches, chicks on speed, miss kittin and the hacker mfl låter ju inte direkt som bikini kill, L7, hole, babes in toyland osv som är mer punkrock...
le tigre, peaches och csp är ju lugnt mer elektro/pop/punk dvs elektroclash osv.
det är musikaliskt sett två skilda genrer, om så besläktade pga rötter osv men det är väl det då.
det går att jämföra med 'goth'scenen... man kan inte säga att the cure och manson spelar samma slags musik, även om de båda räknas som 'goth'
så. det är lite meningslöst att diskutera tycker jag... riotgrrl är bara ett samlingsnamn på ett postfeministiskt fenomen enligt mig.

2004-11-18 09:39
fast i riotgrrrl så tycker jag att det är mer texterna och så som knyter ihop dem till riotgrrrl, istället för vilken musik de använder sig av.

men jag förstår din poäng.

2004-11-18 10:14
ja, men då var det klart :D
pratar man musik genere får man väl koncentrera sig på musiken... inte texterna, texterna vittnar om på en attityd osv

2004-11-18 17:54
flygrrl F19
det är bara för att du inte vågar stå för ditt kön fjolla;)
A Place Called Won't Be There

2004-11-18 17:56
skräp har iaf en mening till skillad från ditt ljud
A Place Called Won't Be There

2004-11-18 21:40
feminism är ute...
'jag är inte feminist, jag är bara en helt vanlig hederlig manshatare'

2004-11-26 08:21
Har ni några mer liksinnade band att rekommendera vars talang är som le tigre, chicks on speed, ect??? dvs elektro/pop/punk..

2004-11-26 13:45
hhakagh : miss kittin & the hacker o peaches

2004-11-26 15:59
några fler. dem har jag redan..

2004-11-26 19:51
HHakaHG Julie Ruin med kathleen hanna. fast det kanske du också hade hört.

sen finns ju svenska heart (attacking)

2004-11-26 20:19
the capricorns - the new sound är en svinigt bra låt! kanske inte så jättelikt le tigre men...lite!

2004-11-27 08:07
det mesta med the capricorns är sjuktbra.

2004-11-30 00:43
"Har ni några mer liksinnade band att rekommendera vars talang är som le tigre, chicks on speed, ect??? dvs elektro/pop/punk.."

The Rapture, LCD Soundsystem eller typ allt på DFA och Output, MU (som är Maurice Fulton), Båda Sound of Young New York samlingarna är bra och du ska kolla in www.tigersushi.com så kan du få veta ännu mera!
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2004-11-30 14:31
alltså, JD är inte intersexuell. det har däremot gått rykten om att hon är transsexuell (dvs kille, fast i en tjejs kropp), men det stämmer inte. hon är bara en butchig flata. dvs, hon är som vilken tjej som helst, hon diggar bara inte klänningar.

en intersexuell person däremot är någon som föds med ett könsorgan som inte kan avgöras om det är manligt eller kvinnligt och opereras om till en tjej oftast, eftersom det är lättare. man riskerar ofta de nyfödda bebisarnas liv genom dessa operationer som inte är helt enkla att genomföra. detta gör man TROTS att de könsorgan de föddes med oftast fungerar alldeles felfritt, de ser bara inte ut som andras. en effekt av att kön är så viktigt i vårt samhälle. sjukvården tycker alltså att det är bättre att barnet dör än att de måste leva sina första levnadsår utan att man vet om det är en pojke eller flicka. personer som blivit födda intersexuella vet oftast inte om det, för det berättas inte, det händer att man ljuger för föräldrarna och låtsas att de är något annat fel på barnet. föräldrarna får alltså inte se sitt nyfödda barn, utan det tas ifrån dem direkt efter förlossningen. det finns en massa dokumentärer att se om ämnet och en massa saker att läsa. det är väldigt intressant. i sverige föds cirka 10 barn om året som är intersexuella. numera har det startats en förening för intersexuella som kämpar för att upplysa om intersexualitet i samhället och bryta tabun som finns kring det. förr kallades intersexuella som inte opererats om för hermafroditer. (som skällsord alltså.)

egentligen kan man, enligt det gamla riot grrrl manifestet, spela vilken sorts musik som helst och ändå vara ett riot grrrl band. fast, i praktiken lät ju de band som var en del av riot grrrl rörelsen back in the days (91-95 typ) ganska lika. samma slamriga popiga punk: bratmobile, heavens to betsy, skinned teen, raooul, bikini kill, lung leg, cold cold hearts, osv.