I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Faithless, genre?

Övrig musik - Elektroniskt

2004-10-18 01:46

Faithless, genre?

En polare envisas med att kalla det (Faithless) trance, vilket jag är ganska säker på att det inte är. Dessutom suger trance och jag tycker Faithless kan vara helt okay musik, vilket också bevisar att dte inte ka vara samma sak. Men iaf, jag kan inte motbevisa det säger han då jag inte vet vad hans musik kallas egentligen. Vad kallas hans musik?

http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2004-10-20 16:50
Alltså, de har ju gjort en del låtar som kaaaanske kan liknas vid trance (finns ju en massa subgenrer om inte annat...) men sen har de ju gjort låtar som är nåt helt annat. Så det är jävligt svårt att placera dem i ett fack tycker jag, vilket ändå bara är helt onödigt. Bra musik gör dem i vilket fall.

2004-10-20 16:59
väldigt alternativa. de är influerade av en hel del.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-20 17:14
influerade är nog fel ord... de snor mer än saftigt från underworld.. totalt oinspirerat och plastigt.

2004-12-29 20:38
Faithless är för det första inte bara "han" (tänker du på sångaren Maxi Jazz?) utan en hel grupp. Jag skulle personligen säga att Faithless är en blanding av house, techno, hip hop, triphop mm eftersom de olika bandmedlemmarna är insatta i olika musikstilar.

2004-12-29 22:40
Svårt att placera... lyssna på det istället och sluta tjöta =)

Ruskiga live e de iallefall!
The sky always had little fluffy clouds..

2004-12-30 00:57
TV-trance? Spoken-word-arena-techno?

2005-01-07 12:31
vad sägs om danspop?
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2005-01-09 03:13

Vissa skulle kalla det för beats andra för breakbeats andra för "övrigt elektroniskt", men ingen med nån om helst kunskap om moderna musikgenrer skulle kalla det trance!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-09 14:52
Vem fan bryr sig? Faithless gör musik. Lyssna eller låt bli. Sen är det väl skit samma vad det är för genre. (Trance är det då inte iaf.)
Faithless är Faithless, punkt slut.