I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-11 20:56

Drum n bassare

Vill veta mer om fenomenet drum n bass. Har lyssnat lite på Omni trio och LTJ Bukem (kanske lite för mainstream för de flesta) och gillar vad jag har hört. Jag gillar det melodiska och jag gillar att dansa till det.

Jag undrar om det finns någon riktig drum n bass kultur i Sverige och skulle gärna vilja ha tips på låtar/sidor/klubbar/ställen och andra sevärdheter som berör ämnet. Finns det någon community eller så ?

Omni trio Omni trio Omni trio is all i can say!

Släng gärna över tips på bra melodisk drum n bass också i stil med higher ground remixen på "The Angels And Shadows Project" vilket f.ö är helt legendarisk här borta :)

Puss och peace

2004-10-11 21:00
vet inte om man kan säga att sverige har en dnb "scen", i vilket fall är den jävligt liten

ett bra community som är svenskt är www.clubdecks.se

spana in det, bra forum,klubbguide, radio osv

antar att du menar de äldre grejerna bukem gjorde/spelade/släppte på sitt bolag, och den sortens atmos dnb är tyvärr nästan helt utdöd nuförtiden.

Det görs en hel del melodiska prylar men det mesta saknar den tyngden och innovationen som de äldre prylarna hade, men kolla in de nya grejerna omni trio och deep blue gör som black rain, samt alla tolvor som släpps på deras bolag; Scale

där har du lite att gå på hehe

2004-10-12 09:46
94-98 DnB Tape Rips Archive

http://www.swag.at/beats/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-13 15:27
dj hype nu på fredag @ rekyl..vad!?
sen den 27:e är det battle mellan 4 crews som www.outmatch.se annordnar. kommer bli skoj. jag e där.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic