I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vem grundade jungle?

Övrig musik - Elektroniskt

2004-08-17 20:30

vem grundade jungle?

hur startade det??

rätt e rätt o fel e fel

2004-08-18 18:45
Shut up and dance, congo natty hade ett finger med i spelet
Human Education Against Lies

Fu ll Kontro ll, Its a posse

2004-08-19 02:36
dj hype fick frågan i en intervjuv jag läste och han kunde inte säga vem eller vilka som va först. men han sa att "potential bad boy" som tilhhör(de) shut up and dance va en av dom som va med från början..
gbg, traffic is coming your way..21/8 @ röda rummet. jungle och drum n bass, be there!
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2004-08-19 10:59
jag har ingenaning om hur det började men min teori är att som någon sa så kommer det juh från hardcoren, sen var det säkert någon som satt hemma och pillade med någon låt och skulle titta om han kunde sampla något ballt, sen hittade han ett schysst trumbreak som gick i typ samma tackt som han la på. lyssnar man på gammal hardcore så hör man juh att det är en massa breaks. men sen var det säkert någon snubbe som hade rökt lite för mycket flum och som satt och lekte och testade att timesteatcha(kan inte stava till det) något break. och så tyckte han at det lär nice och spelade det för sina polare dagen efter. sen så gjorde han en låt i typ 160 bpm men sitt break. sen så gjorde fler det, sen blev det en trend eller något i någon liten stad kanske. och sen BOOOOM.

jaja nu gick det säkert inte riktigt till så, men jag tycker inte att det låter heeeelt omöjligt att något utav det som jag skrev skulle stämma?
http://soundcloud.com/skv18

2004-08-19 14:38
Slänger in ett tips som, om inte förklarar, åtminstone är ganska skojigt: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html< br> korta förklaringar om olika stilar samt smakprov.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-29 22:30
ok. vad finns det för fet hardcore då? eller jag kanske borde ha sökt i forumet :P
rätt e rätt o fel e fel

2004-08-30 16:41
ja jungle blir snart retro mode!
istället för 80 looken kommer folk inspireras av engelsk början av 90tals stil!!!
=)

2004-09-02 15:19
ju d som e d feta!
som graffitimålare som gör samma piece livet igenom stenkoolt
som polsk tjackis mode!

2004-09-02 23:32
@ All Junglists

Här kan ni ladda ner en Ragga-Jungle Mix-cd som jag gjort.

msound.net

Cd-cover-Front upl.silentwhisper.net

Cd-cover-Back-Tracklist upl.silentwhisper.net

//Blessings

2004-09-02 23:40
@ regelbrott, nästan alla låtar på denna^^ cd är från 2002-2004 så att det inte skulle finnas nya feta nyskapande Jungle-tunes nu är bara för att inte så många vet att det finns ännu... Coming @ U.. //Bless

2004-09-05 17:06
jungle och drum n bass är samma sak...
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2004-09-10 16:01
terminologi enligt somliga:

Jungle = Drum 'N' Bass, och
Drum 'N' Bass = Jungle

Beteckningen "Drum 'N' Bass" tycks ha uppkommit genom medias första kontakter med musikformen.

Som stil/typ av Jungle beskriver många att "Jungle" förknippas mer med ragga, dub och jamaica medan Drum 'N' Bass grenar ut mot andra stilar och områden. Men i grund och botten är breakbeats och bas fundamentalt för formen oavsett kategorisering. De olika beteckningarna syftar till att beskriva vad/vilken stil och vilka influenser som tas in i Jungle när man utforskar den musikaliska aspekten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-10 16:03
där har vi det :-)