legowelt
han är kungen. han är bäst. han är helt lysande. någon som håller med mig? jag tyckte att jag såg en affisch här i göteborg, vid hagakyrkans hållplats, där det stod att legowelt med ett gäng andra fina gubbs skulle lira. någon som vet nåt om detta? en sån konsert får man inte missa... ha det gött, puss!
Aldrig hört om, vilken genre?
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse
ojoj... hmm skulle väl säga electro/techno med discoinslag :)
han är väldigt värd att kolla upp. från holland dessutom!
officiell hemsida
haha han var så jävla skön på "this is our music" på mtv... älskar det programmet! skriv gärna om ni får mer info om spelningen!
ja, jag ska försöka ta reda vad det är för nåt! "this is our music"? var det intervjun i mtv? har inte sett den. nån som har som kan skicka?
www.thisisourmusic.tv där kan man kika..
f.ö övrigt håller jag med om att Legowelt är svingrym!.. kolla upp och njut!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
a tack som tussen. ska kolla!
jappjapp. måste vart det. berätta, vad är det?!
enold P21 Jag har den.. men jag säljer den inte om det är det du är ute efter.
philipe Legowelt ska bara spela skivor den kvällen..
legowelt är king of the kings. fast tycker hans senare produktioner blir sämre å sämre.. wirschaftswunder och pimpshifter epn är två guldkorn i hans karrirär, riktigt fräsch och svängig sliskdisco. nuförtiden är hans grejer bara störda.. vilket väl kan va lite kul iofs ;)
håller med cyborgknark... synd att killen börjar flumma ur.. hans äldre grejer är hur fräscha som helst.. men ni alla som gillar han lär ju även spana in släpp från hans andra projekt: Polarius Macho Cat Garage Squadra Blanco Catnip under dessa namn har han häft ur sig endel mkt bra musik också.. ep's och lp's
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ooou. squadra blanco alltså. kan vara det bästa han gjort :) så mörk och grym.. en liten notis, catnip är legowelt och luke eargoogle :)
Yeah.. Squadra Blanco är mycket bra =) en till notis: Macho Cat Garage är Legwelt och Orgue Electronique =]
och ytterligare en notis: mr clavio = legowelt och dj TLR, som äger creme organization.
Jag tycker inte att han har blivit sämre.. Jag diggar hans nya grejjer som fan, kan iofs bero på att jag gillar euro horror soundracks och sånt ;) FEAR THEM CAUSE THEY KNOW WHO YOU ARE!
jag tycker ahns grejer blir bättre och bättre.. pandamen låtarna är ju helt brilljant och klaus kinski epn är underbar om ni frågar mig... Det kommer att bli en underbat kväll
qui est-ce? c'est le moufle
yeah.. det är ju inte sämre grejor.. men han utvecklas ständigt.. det äer ju iofs bra.. men hans gothic horror style börjar smyga sig på mkt nu.. bara han inte snöar in för mkt på den.. den är ju klart skön.. men det är grymt ifall han håller sig alternativ =)
jo det e sant. men på honom verkar det ju som att det är just horror gothic grejen han vill köra... ni som missade koolaid igår missade något magiskt
k.. han är nog bara mkt inne på det just.. man kan alltid hoppas på mer gladare disco shid i framtiden =).. Koolaid?.. aldrig hört talas om.. vad är?
precis.. tycker mer om hans discogrejer kanske :P fast det blir mäkta grymt när han blandar iofs.. som i squadra blanco. så jävla hård skiva. gryym.
tror inte legowelt kommer gå tillbaka till hi-nrg köret.. känns inte så iaf. koolaid är en klubb i göteborg ;)
ne jag tror inte heller att han kommer att gå tillbaks till sitt forna sound :D.. men det man hört från pandamen 12an låter mycket lovande
ok, ok.. vi får ha förhoppningar iaf =) .. förresten.. en fråga.. har han släppt mer under Squadra Blanco en än skiva? har en som heter "Night of the Illuminati" finns det någor mer än detta?
Jag tycker att Legowelt är helt okej men hans kompanjon Luke Eargoggle gör inte lika "strukturerad" musik :D
ja inkinen körde riktigt tungt... Hoppas han släpper något snart.
Han ska släppa en EP på Angelmaker har jag hört ;-)
Inkinen?... vem/vilka/vad? kan man höra något någonstans?
Inkinen.. snubbe från stockholm. tror att han kommer från gbg från början iofs ;)
http://www.johaninkinen.se/ Där hittar du senaste live-set'et också :)
va menar du det från henriksberg?? fy va naice..
Caligula2099 ok,ok.. ska kollas upp =)
anthony rother har tappat det helt på senare tid..
Tillbaks till ämnet. Kom precis hem med Legowelt's senaste platta (Under the panda moon) under armen :) Sitter och lyssnar på den nu... ruskigt fet.. gillar ni Squadra Blanco så borde ni gilla den här också. OH YEEEEEEEeeeeeeeaaaaaaaaAH!
så den e bra.. mycket trevligt att höra cali
'Under the Panda Moon' är fin som snus! väldigt flummig!.. håller med Caligula2099
fä F1 snälla.. kalla mig inte "cali" ;-)
fin kritik från två håll måste jag nog ta o kolla in... cali du ska veta att jag kallar dig vad jag vill :P
kan även passa på att nämna att om inte nu på söndag men så söndag nästa vecka kan man se repris på MTV's This is Our Music. När dom är i Amsterdam och besöker sköna artister som bland andra: Legowelt Comtron m.fl MTV Söndag denna vecka eller nästa (är lite osäker om det var nu eller nästa vecka) 22:00 kolla in. bra mysiga intervjuer.
jaså dom visas igen då ska jag inte missa halva som förra gången.. tack så mycket rickard
vassego :) kul att se när han spelar lite också inne i studion.. han bjuder på lite bra musik.. hans studio är ju jättemysig!
funky dell.. du kanske borde hålla dig inom de områdena du känner till?