I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Method Man (26/3) & Mos Def (9/4) @ Göta Källare

Klubb & Konserter - Stockholm

Rappare

2010-03-25 20:35
Finns dryga 30-talet biljetter kvar på SNS! Var där och plockade upp 2 st till Method Man alltså!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-03-25 21:30
Såg spelningen i Oslo igår, var beredda på ett antal stage dives!

2010-03-25 23:40
Fråga om Method Man imorgon: ni som har varit på liknande spelningar på Göta källare, betyder LIVE 21.00 SHARP att förbandet går på då eller att method man går på då?

tack på förhand!
www.huglife.se

2010-03-26 09:23
eftersom att gk kör sin vanliga klubb efter så brukar de gå på runt utsatt tid, brukar bli runt 22 skulle jag tro.. brukar hålla på till max 00.00!
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2010-03-27 09:25
varför ska det va 20+?

2010-03-27 12:42
vid konserter brukar dom vara snälla och släppa in 18-19, om du är trevlig, välklädd och någrlunda nykter..

satt hemma hela dagen igår och velade fram och tillbaka ifall jag skulle gå eller inte..
kan ju säga att jag definitivt inte ångrar att jag gick.. W-O-W..

stagedivandet och de där me att stå på publikens händer.. helt sjukt. sen hade han extremt mycket energi..!

2010-03-28 12:20
Håller med ovanstående! Meth var sjukt hype!

Vill inte vara den som klagar, men vilket hemskt ljud! Tycker att arrangörerna ska överväga att byta lokal. Hoppas de fixar någon bra ljudtekniker inför Mos Def!

DJ

2010-03-28 16:43
Kan någon berätta lite mer om konserten? Vilka låtar han körde osv?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2010-03-29 12:13
Till alla er som var på Method Man.
Vi beklagar det som hände efter konserten när ni skulle lämna
lokalen. Vi tycker inte det känns värdigt att få den behandlingen som
många ev er fick och upplevde som obehaglig och klaustrofobisk.

Vi kommer att prata och gå igenom med Göta Källare om vad dom
ska göra för att detta inte ska hända igen.

Som ni vet så har vi MOS DEF den 9 april men efter den konserten
så har vi beslutat att INTE göra fler konserter på Göta Källare tills
det finns en tydlig handlingplan för hur man jobbar med säkerheten.

/ YES! IN CONCERT

Vad hände?
Skivsamlare

2010-03-29 14:00
låter vettigt, handlingsplanen efter spelningen var verkligen under all kritik! likaså ljudet som var uuurkasst och mest gjorde ont i öronen.

men spelningen i sig var skysst och hade vart mycket grymmare om ljudet vart bättre.

låtarna han körde var bl.a m.e.t.h.o.d man, all i need, how high part 1 och 2, da rockwilder, do you really (thang thang) mfl..

kul när han nämnde att "swedish cops gotta chill out with the weedsmokers man!"
och att svenska publiken är den bästa i europa.

röjjigt som förväntat när den snubben dyker upp, hoppas han tar med redman nästa gång som han lovade...

2010-03-29 17:29
fett besviken på meth's pr-spelning för how high 2 + black out 2.. var bland de sista som kom in i kön å då hade han lirat 30min +.. fett ovärt + det kassa ljudet, nej aldrig mer en spelning på göta källare för min del.. aldrig mer meth för den delen heller..

2010-03-29 18:16
FredFunk P31
GK tar in max 650 pers.. ta bort ca 20 för personal..
630 personer som vill ut direkt efter spelningen, de var ett extremt tryck vid trappan upp, vakterna släppte igenom ett par stycken i taget upp till garderoben där de var liknande problem.. Varje gång vakterna släppte igenom folk, försökte folk pressa sig igenom för att glida med. Vart ganska trångt + varmt + rökigt..

2010-03-29 21:58
Nu är det för mkt negativitet här tycker jag. Spelningen upplevde jag som kalas och allt annat än besvikelse.

Van vid att alla spelningar börjar en timme för sent satt man lugnt och pimplade en bira på annat ställe och blev lite förvånad över att musiken var igång när man kom dit. Mmissade säkert några pärlor men från jag kom var det som att tempot och intensiteten bara ökade. När Wu-tang-klassiker spelades visste publiken inga gränser och jag har inte varit så svettig av hoppande sen KRS-One ha ha. Stagedivningar, hur han stod upp mitt bland publiken på folks axlar eller nåt - wow vilken energi. Extranummer hade kanske inte skadat.

En undring till arrangörerna - jag trodde att den tidiga starten antydde att det skulle bli nattklubb efteråt? Om samma grymma DJ som jag hörde spelade innan konserten börjat hade fått fortsätta efteråt hade nog folk gärna stannat kvar på lokalen och därmed mindre trängsel vid utgången.

PS. Ni som skriker som barn i Afrika för en utkastad vattenflaska eller brottas en kvart om en tshirt - hör av er till min faster som jobbar på Myrorna så kan hon ge hooka er med kläder och limpmackor. :P
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
DJ

2010-03-31 12:57
Är det inte så på Göta Juck att dem öppnar sin egna nattklubb typ 00?
Kommer ihåg efter Slaughtahouse då det också var kaos när folk skulle ut och man blev tvungen att genomlida ett grease-medley på vägen upp till garderoben.
Då var det ju i princip kö in och ut på samma gång .
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2010-04-01 15:10
skulle gå, men det blev inte så tyvärr.

hur var konserten jämfört med när han var på GK med Redman förra året?
den konserten var ju verkligen överfet!
Wisdom is wonder

2010-04-05 21:45
Ingen som vill sälja sin mos def biljett?? Säg till isåfall betalar 400

2010-04-08 15:52
jag är med sugen på 2 biljetter! om någon har eller kan fixa så maila mig. skulle uppskattas!

2010-04-08 16:15
dösynd att jay electronica är inställd..
men helt plötsligt svider det inte alls att man inte har biljett..

ni som saknar biljett, med lite tur så hittar ni säkert någon utanför GK som vill bli av med sina..

2010-04-09 11:20
jag har en biljett, hojta omgående om du vill köpa

2010-04-09 13:40
när kan det tänkas att han går på ikväll? :)

pepp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-09 14:03
Nån som har Mos def biljett de vill sälja??

2010-04-09 14:08
biljetten är såld nu

2010-04-09 14:10
Fan då =/ men om nån annan har eller om du hör från nån trendnet plz hör av dej?

2010-04-09 15:09
Will do!

2010-04-09 15:28
AVLY F21
runt 22 borde de nog bli, på fre-lör så har dom sin vanliga klubb 360 efter så de brukar gå igång ganska snabbt!
Skivsamlare

2010-04-10 09:33

2010-04-10 15:07
Man måste vara hög eller ett jävligt stort Mos Def-fan för att digga det som jag fick uppleva på Göta Källare igår.

Mos Def är för mig grym på skiva bara.
Stagedives och allt sånt var det inte några planer på.
Det bästa var väl acapellorna han körde, på vad han kallade "the last sad love songs i will do" eller något sånt. Taxi och någon annan låt var det.
"You probably told your man about us on his birthday"

2010-04-11 02:34
Innan snubben klev upp, spelade Dj'n Fela Kutis fear not of man och jag började tro att detta skulle bli århundradets konsert...

Så visade det sig bli REN SKIT.

Tragiskt hur en så skillad musiker, inte kan lyckas på scen. Hur han INTE verkar förstå att hans senaste platta är helt värdelös, och att folk därmed inte vill lyssna på det. hur han inte verkar förstå att han är en helt okej trummis, men om jag hade velat se en trumkonsert så hade jag väl betalat 350 kr för att se tony allen live, och inte mos def.

nej, det är synd.... inte undra på att man blir bitter när allt är skit nowadays. haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-11 11:53
Jag är ett stort fan av Mos Def och konserten var precis så bra som jag förväntade mig att den skulle vara. Magisk kväll!

2010-04-12 12:05
Mos Def Mörda i GK men känslan dog lite eftersom att halva publiken var död, inte så konstigt att han inte kommer till sverige så ofta, jag typ skäms över stockholms publiken ingen känsla i kroppen helt wasted alltså!
, Makawa D

2010-04-13 19:01
Var vi på samma konsert? Jag tyckte att han var gryyymt bra! Ljudet var mycket bättre än på Meth's spelning, fast mot slutet blev ljudet lite sämre men höll måttet!
Kan hålla med om att jag saknade flera låtar under spelningen. Men han kan ju inte köra bara massa låtar från BOBS heller..
Han avslutade spelningen med att trumma och rappa samtidigt, det var tungt!

DJ

2010-04-13 22:48
En av de sämsta konserterna på länge. Glimmrade väl till på 3-4 låtar, men mest sömnigt och arrogant. Hur kan han INTE göra Universal Magnetic, If You Can Huh, Oh No eller en enda Black Star-låt? Och råtöntigt att bli sur för att folk önskar låtar. Diva!
DJ

2010-04-14 01:12
If You Can huh har han väl aldrig kört live? Möjligtvis på Fanclub 98. Men skumt att han inte körde Oh No eller Body Rock.
DJ

2010-04-15 21:32
If You Can huh har han väl aldrig kört live?

Desto större anledning att köra den nu.

plus han har ju inte med sig Nate Dogg så ingen anledning att köra den...

Han hade inte med sig Slick Rick, men körde ändå Auditorium. När Pharoahe Monch var förband till EPMD körde han ju alla sina gästinhopp på andras låtar och det blev helt föträffligt.
DJ

2010-04-15 21:33
Och Oh No blir ju knappast sämre för att man slipper den jobbige jäveln Nate Dogg förresten.