17/12 - Masta Ace & Edo G - Special guests: Akrobatik & Paten Locke @ Ljungrens
Scratch proudly presents: MASTA ACE & EDO G (US)= A&E!!! With Special guests: AKROBATIK feat. PATEN LOCKE! Ryktet som cirkulerat några veckor nu är 100% sant! En av Brooklyns bästa på micken någonsin nämligen legendaren MASTA ACE besöker åter Stockholm efter sin bejublade konsert på Trädgården 2005. Med sig har han sin kollega i nya duon A&E som är ingen mindre än EDO G (The Godfather of Boston)! De har släppt några låtar tillsammans tidigare i sina karriärer, men nya skivan "Arts & Enertainment" är deras första album tillsammans och med första singeln och videon "Little Young" www.youtube.com/watch?v=UoePdFAGXE4 har de direkt visat att denna skiva mycket väl kan vara 2009 års bästa släpp när vi ser tillbaka på året som gått. Det var även det som var målet med skivan när de gick in i studion under en 18 månaders period, att göra 2009 års platta helt enkelt, avgör själva om de lyckades. - EDO G "We got together to give fans the best LP of 2009!" De senaste åren har Masta Ace även ägnat mycket tid åt sin grupp (EMC) som han har tillsammans med Wordsworth, Punchline & Stricklin som man kan bekanta sig mer med här: Länk till http://www.myspace.com/emcthegroup och EDO G har även han haft fullt upp med sitt "Special Teamz" från Boston tillsammans med Slaine & Jaysaun: www.myspace.com/specialteamzboston Akrobatik som även han är en beryktad underground MC av högsta rang kommer förgylla vår torsdag den 17 december tillsammans med sin sidekick Paten Locke som är albumaktuell med sin nya skiva Super Ramen Rocketship på Tres Records. Akrobatik kommer från Boston precis som Edo G, han har släppt sin musik på välrenomerade skivbolag såsom Rawkus, Def Jux & Fat Beats under åren och har även gruppen The Perceptionists med Mr Lif og DJ Fakts One, to make a long story short.Torsdag 17 December @ Ljunggren (Götgatan 36) MASTA ACE & EDO G = A&E Special Guests: AKROBATIK feat. PATEN LOCKE Doors: 20.00 On Stage: 22.00 Förköp: 180kr @ Sneakearsnstuff & Ljunggren (i brunogallerians café) Förköpsbiljetterna har redan släppts! Vi avslutar med några riktiga youtube favoriter inför torsdagen den 17 december. Hoppas vi ses i vimlet! Fridens Liljor/Scratch Unitwww.myspace.com/aetheduo www.myspace.com/mastaaceofficial www.myspace.com/edogboston www.myspace.com/therealakrobatik www.myspace.com/theblacktherapy (Inlägget ändrat av mfs 2009-12-08 01:21:15)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja man vågar inte hoppas allt för mycket..
Skriver upp det här i almanackan för säkerhets skull. Har alltid velat se Edo G.!
Im there!
http://www.twitter.com/michaelcrackson
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Fett!! va kostar billjeterna?
fett! synd att jag har tentaperiod och är inlåst på studentpalatset, kb eller annat värdelöst ställe. =/
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
lia: Har studentpalatset öppet kl. 22? Själv har jag guldläge. Min B-uppsats ska in tidigare samma dag!
Edo G kan ju va riktigt roligt att se faktiskt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kommer bli tungt! har letat efter info om detta då jag råkade slavra bort flyern, hehe
where my smokers at?
Konsertbesökare
2009-11-19 19:33
Grymt. Ace var grym när jag såg honom med EMC så detta är givet. Edo och Akrobatik blir kul att se också.
Akrobatik på köpet??!?!?!?!?!?!?!? Detta E FET!!!!!
Varför ska det alltid va arton bara för att alla ska bil fulla? :'(
http://www.myspace.com/soulmazebeats
ED O.G på KTH 2001 var riktigt grymt. Ase på trädgården en va de fetaste showerna i stockholm någonsin. Det här kan bara bli ruggigt fett!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
grass P32 Jag sa precis detsamma, fast av det jag har sett så är det TVEKLÖST den fetaste showen i stockholm. Någon som vet vad kalaset kan komma att kosta?
Soul_Survivor_II P31 22.30 till och med. så jävla fail. men vem vet. vad är en klarad tenta i financial analysis mot det här. egentligen? =D
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
vet non när/vart man kan få tag i biljetter?
kingholmen: Att döma av flyern ska man kunna köpa biljetter på Sneakers och på själva krogen. När framgick inte. Ring dem och fråga. Peace
Sneakersnstuff har iaf inte fått in några biljetter än, dom visste inte pris heller.
ok , då ere bara bevka så man inte missar ...
Förköp hos SNS & Ljunggren = 180kr.
I dörren samma kväll kostar det 200kr.
Hoppas vi ses på Julfesten den 17 dec. på Ljunggren,
Mvh / Scratch Unit
Länk till http://www.scratchgbg.se
Det här ska man verkligen spika!!
Vilken underbar låt/video! Gubbhiphop ftw!
sjukt!
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
Nu finns biljetter att köpa på SNS och i brunogallerians café! 180 Pix i förköp, 200 i dörren som sagt tidigare. kommer bli hett!
Kommer bli ruggigt nice!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
jag kommer ihåg när han spelade på trädgården!!! de var en fin kväll
kul att de körs
så biljetten köpt! kmr bli fett
Har alltid velat se Ace!!! Brooklyns bästa poet ever. Fan så tungt, i'm there!
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis! One Love, JahBless&Peace
Nu har jag biljett. Fan vad snygg själva biljetten är. Blir att spara i nåt skivomslag sen.
Ska skaffa biljett på måndag!
"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck
Såg dom på John Dee i Oslo tisdags och det var värt varenda krona. Det märks att dom har varit med ett tag om man säger så. Akrobatik värmde upp publiken alldeles utmärkt tillsammans med sin DJ som körde lite eget också. KÖP BILJETTER
fan va härligt att höra moskeff! sjukt taggad nu :D
Får väl bli spotify, lär ju inte hinna få hem skivan innan gigget. Hoppas de inte fokuserar alltför mycket på materialet från den dock. Vill ju höra alla gamla klassiker!
Passade på att filma lite...
Här kommer en till... Skön snubbe det där.
Youtube playlist med lite Edo G-favoriter att ladda med:
EDO
^^ Riktigt bra lista! Props! :D
"Can't believe you on the canvas, I'm just throwin jabs" - Inspectah Deck
Kommer bli tungt, fanns gott om biljetter kvar igår så get off your asses och haffa.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
2 dagar kvar nu!
På torsdag kväll smäller det på Ljunggrens!
Snygga biljetter som Soul_Survivor_II sa för ynka 180kr @ SNS & Brunogallerians café!
Hoppas vi ses!
Boom!
PEPP!!!!!!
Riktigt, riktigt bra. Båda två är riktigt grymma liveartister. De körde ett antal klassiker var, de bästa gemensamma låtarna samt en skön liten hyllning till duos. Har inte haft såhär kul på en konsert sen EPMD -06!
Kan inte annat än hålla med Soul Survivor II.. Bästa sen EPMD..Fantastisk konsert....men hade lätt kunnat se 2 timmar till...ville haft några fler gamla klassiker som Be a father to your child och INC ride men va fan..grymt. Enda smolket i en annars fylld bägare är att det inte kändes helt packat med folk, var fanns alla gamla hip hop heads? Dålig marknadsföring? När två av historiens största kommer borde Sthlm kunna uppvisa mer kärlek...själv tycker man att duon lätt borde kunna fylla en större venue..
håller med dapperdon va ganska tomt med folk , kan ju bero på marknadsförningen t.ex . jag såg inte en enda affisch eller flyer runt i stan synd :/ men va en Grym!! spelning
Producent
2009-12-19 16:11
Bra spelning. Men lite lite folk kanske. Inte alls lika bra som Masta Ace på trädgården sist. Hade gärna hört Masta Ace köra "No Regrets". Jag tycker det var kul när Akrobatik försökte uttala Göteborg och publiken buade. Kul att Edo-G hade lucia glitter på ena handen också. Är det bara jag som tycker att Edo-G rörde sig lite orytmiskt ibland?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.