I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

27/6 - DUBCLASH #4 (Tesfa vs Deng Deng HIFI) @ Restaurang Fannys

Klubb & Konserter - Stockholm

   

2009-06-10 12:57

27/6 - DUBCLASH #4 (Tesfa vs Deng Deng HIFI) @ Restaurang Fannys

Efter en lång väntan kommer nu äntligen klubbfenomenet Dubclash tillbaka till Stockholms nattliv igen. Sista Dubclash hölls för nästan 2 års sedan och det har varit många som tjatat på oss sedan dess men i brist på passande lokal så har vi inte kunnat göra så mycket tills nu dvs. För er som inte är bekanta med begreppet så handlar alltså om två separata (mobila) reggae/dub soundsystem som spelar med/mot varandra i en och samma lokal. Två väggar av högtalare med ett bubblande dansgolv därimellan.

För Dubclash #4 har vi bjudit in våra vänner söderut, Deng Deng HIFI. Deng Deng består av Jr Roots, Prins Mikael och sångaren Dani Locks som tillsammans berikat Malmö's klubbscen med reggae och dub sedan 2005. 2007 införskaffades högtalare med alla tillbehör villket resulterat i ett antal uppskattade spelningar i sann soundsystem anda runtom i Malmö och nu har turen kommit till Stockholm.

På andra sidan rummet har vi residenta Tesfa Sound System som nu kommit igång igen efter en längre tids lokalbrist. Under letandet efter lokal har soundet uppgraderats ytterligare och dublådan fyllts på.

Både Tesfa och Deng Deng HIFI är sound system i den gamla skolan dvs med en ljuddanläggning specialgjord för ändamålet att skaka grundvalarna ifall viljan skulle finnas. Så håll i minnet eller markera i kalendern att den 27:e Juni är att det dags för Stockholms största roots sound dans för i år med såväl gammal som ny roots, analoga som digitala dubs. Pure bass pressure ifall du frågar mig. Well nice.

Vad: 2 reggae/dub soundsystem i en lokal.
När: Lördagen den 27:e Juni
Var: Restaurang Fannys (Uddvägen 7, Nacka)
Öppet: 21-03
Inträde: 100 SEK
Hur kommer jag dit? (från Slussen ca 15 min):
Saltsjöbanan 25 till Sickla, gång 500m (följ affischerna)
Buss 71 till Sickla Udde, gång 200m (följ affischerna)
Buss 401 till Sickla industriväg, gång 500m (följ affischerna)

http://www.myspace.com/dengdenghifi
http://www.myspace.com/tesfasoundsystem

För ev frågor maila [email protected]. Tack.