I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

4/3 Pete Rock - dj-spelning på Klubb-O (Berns - 2.35:1)

Klubb & Konserter - Stockholm

2009-03-09 10:20
Spell P25

"jag kan själv komma på mig när jag är ute och spelar (dj) på något ställe där jag ställt in mig på att bara köra äkta 90-tals hip hop (ur min synvinkel), och så rätt vad det är så har jag dammat av next episode eller varför inte party up. man undrar kanske: "vafan körde jag de där sellout-grejerna för?!?!"

Kom igen! Har vi inte lagt ner hela den här äkta och sellout grejen snart. Är det en grym låt så är det, punkt slut. Varför går du ut med att bara lira 90-tal? Varför inte lira tunga låtar, period? Har verkligen svårt att förstå det där snacket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-09 12:40
rimmarn

Läs "ur min syn vinkel". Antingen kan du stanna där eller så läser du även nedanstående.

Oh and one other thing... ta inte åt dig personligen, jag håller fullständigt med om att båda ovanstående floorfillers är sjukt feta bangers, men kanske inte något jag skulle köra på en 90-tals kväll. 90-tal för mig blr aningen mer loungig om man ens lyckas hitta rätt hak att rippa klassikerna på.

Och om du undrar varför "jag går ut med att bara lira 90-tal", så tror jag du är lite trångsynt.
Står det att jag bara lirar 90-tal, eller står det snarare något om NÄR jag ska stå på ett ställe och BARA lira 90-tal?

jag tror nämligen vi är på samma spår i slutändan av det här så, läs och analysera lite mer nästa gång så spar vi tid.

PS. Inget snack om att det finns bra skit 2009 också, men klassikerna, som jag ser det, hittas under 90-talet.

one
Catapults Ent.
DJ

2009-03-10 11:12
word2ya: Men, ja, du vet säkert att jag är fan boy och kommer försvara Pete Rock rätt hårt? Men säger nån att det sög och ger en anledning till det - coolt. Men överallt efter det här gigget klagades det av A) folk som gick hem efter 1/3-del av spelningen B) Folk som rakt ut påstår att han inte spelade sånt som han spelade C) Folk som klagade på att det var för lite gamla godingar, men sen inte känner igen en enda 80/90-talsklassiker när man radar upp dem.

Som jag ser det är det tre stycken varianter som gör att det blir rätt larvigt att klaga. Särskilt det här med gamla klassiker. Folk vill liksom höra SAMMA gamla klassiker varenda gång de går ut. Det blir lite tröttsamt.

Däremot det här som Spell tog upp nu senast, det är ju fully valid. Alltså att han hade väntat sig höra 90% Pete Rock. Då gjorde han ju rätt i att inte gå, för det var ju de facto väldigt mycket mindre av hans egna beats. Jag hade f.ö. också tyckt det var fett med bara egna beats, men jag trodde aldrig det skulle bli så.

Men klagar man på ett gig när man gick efter en tredjedel eller om man klagar på att låtar som spelades inte spelades är det klart nån protesterar?