27/11 Ding Dong @ Göta Källare
Dancehall Winter Bash med jamaicas dansprins/artist, Ding Dong, skaparen av danssteg som och låten Bad man forward bad man pull up, Sweep och Chicken and Beer. Ding Dong har medverkat i de flesta dancehallvideos och koreograferat danser till artister som Elephant Man, Shaggy och Sean Paul,Beenie Man för att nämna några. Han var också programledare i dokumentären ”It is all about dancing” som sålts över hela världen. Missa inte chansen att dansa med jamiacas bästa dansare/artist som för första gången besöker Sverige! Ding Dong.(jam) live@ Göta Källare. Dancehall Winter Bash. 22.00-03.00 Ålder: 20 år Torsdag 27/11. Music by djs Flash,(Trinity Sound) Yangsta and Youthman (dancehall & reggae) Preview (hiphop/R&B) Thomas Gylling (Mosquito) Kvällens bästa dansare vinner presentkort på 3000 kr. Dans support Skillz and Crime Sqaud. /Bless
http://boomwahdis.blogspot.com
låter riktigt fett.. Ding Dong har varit ett tag i sthlm nu, eller har han bara kommit tillbaka? Har han emigrerat till Sverige montro?
Tydligen ska det kosta 150:-
"Biljetter till Ding Dong, 27 november på Göta Källare, fiinns att köpa hos Skank, Gamla Brogatan 23. Köp biljett för att vara säker på att komma in! 150 kr. Öppet mån-fre 11-18, lör 11-17, sön 12-16 Tel: 08-673 73 70"
Kommer Ravers Clavers med honom?
Fetaste dansen på länge!! Hoppas ni jobbat fett med reklam nu så att det blir mycket folk!
Red fox. han har kört några år va? eller e det här ngn ny?
radiOaktiv
det stämmer, han har varit med i gamet ett tag .. kommer bli en grym kväll!!!
seen! har en fet platta me han från typ 97.råtung!
radiOaktiv
HALLÅ, HUR GICK D? INGET ANNAT ÄN FULLPACKAD LOKAL OCH SUCCÉ VILL MAN HÖRA!
man dat nigga cant even sing...
man dat nigga cant even sing... Lay off dat N word and stop playing bwoy! This is not America n u just an island bwoy! And u tink Ding Dong was a singer, his a fucking dancer who had 1 or 2 hits as MC, fool!
Oh my Lord va vakterna använde övervåld kan jag säga...en hel del bråk och vakterna va som djur. Annars måste jag säga att det va riktigt grymt när DingDong börja köra "Badman forward..." o hela stället stog o hoppa med honom. Samma sak me "Go Away" (We Nuh Like U) En annan rolig grej va väl när en big mama hoppa upp på scen o got treated passa passa style av DingDong me att bli slängd upp o ner o dunkad, det roliga va just folk som kanske inte är så insatta i kulturen ..dom såg helt chockade ut o trodde att det hade utbrutit slagsmål mellan dom två hahaha (hörde faktiskt en tjej som sa "Oj..det e ju fan slagsmål! Han slår ju tjejen") Hmm...det va allmänt good vibez. Ding Dong sa nångång vid 02.30/40 att polisen bestämt att bara en till låt får spelas, kanske berodde på all bråk..Don't know. Det va sjukt bra urval av låtar som spelades av alla selectas! Big Up
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
why they bring a dance-nigga all the way to europe..swedes are way to easly impressed..in new york he couldn´t even fill a club dawg
why they bring a dance-nigga all the way to europe..swedes are way to easly impressed..in new york he couldn´t even fill a club dawg Who is this little bwoy and already such a hater? Its not much going on betweens his ears, what a idiot comment!
Man skämms när man kollar alla videos på youtube från ding dongs dance lesson i sthlm no real dancer practise like that menmen...alla wannabe dancehall chicks i sweden njuter av synen.. det finns bättre manliga dansare på JA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skäms Daggering F17 ???? För vad??? Att Mike och Melpo tog upp Ding Dong tycker jag och säkert många andra är jätte kul, sedan att det finns massa dansare på Jamaica är sant. Men man kan ju inte ta upp alla, måste börja nånstans....och Ding Dong är känd och äkta dansare oavsett du vill eller inte. Det är super att det finns folk som angagerar sig och tar chansen både ekonomiskt och tidsmässigt att ta upp lite annurlunda artister och dansare till kalla Sverige. Vad jag vet så va workshopen bra och alla nöjda. Big Up Mike & Melpo för det!!!
Bless //Sue
IamSue F36 Äh, softa. Daggering bara en kaxig snorunge utan koll!
Forward Ja, det verkar inte bättre.......:-)
Bless //Sue
Mike och melpo är bara wannabees, dom reser till ja för att dom tror dom ska bli nya bästa dansare men man skämms när man kollar på dom, dom är inte ett dugg orginella, dom bara kopierar killarna där nere, och leker jamaicans here in sweden, och dig sue ska man inte ens snacka om, miss loving our black men wanting brown babies, hemskt. bara för att ni älskar kulturen behöver ni inte kopiera andra människor och försöka vara någon ni inte är
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mike och melpo är bara wannabees, dom reser till ja för att dom tror dom ska bli nya bästa dansare men man skämms när man kollar på dom, dom är inte ett dugg orginella, dom bara kopierar killarna där nere, och leker jamaicans here in sweden, och dig sue ska man inte ens snacka om, miss loving our black men wanting brown babies, hemskt. bara för att ni älskar kulturen behöver ni inte kopiera andra människor och försöka vara någon ni inte är Hohoho, och d ska du av alla säga, hahahaha
lesleyzz håller me dig
Daggering F17 Wao! Vad cool du är...
"Hey miss chatty mouth..chatty chatty mouth"... Stop hatin'. Mike, Melpo, Sue...o alla andra som är inblandade bidrar åtminstonde till en kultur som får väldigt lite..om någon uppmärksamhet alls i svensk media. Tack vare såna människor som brinner för det dom gör finns det dancehall klubbar, dansklasser, konserter, clasher me mera i Sverige. Så länge man reppar det man gör till 100% så spelar det ingen roll vart man kommer ifrån. Nånting måste dom ju göra rätt me tanke på att du sitter här o nämner deras namn.
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
äääääh tagga me ding dong, dat kind ah dancehall me nah like. det ska va di-di-di-di-doooooooooniaaaaaaaaaaaa eller vybz kartel mavado and shit. now we had at least demarco =) synd att svenska folket hellre lyssnar på en låt där artister säger 5 olika ord i hela låten än en real artist. BOM
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!
daggy just bullshit
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
äääääh tagga me ding dong, dat kind ah dancehall me nah like. det ska va di-di-di-di-doooooooooniaaaaaaaaaaaa eller vybz kartel mavado and shit. now we had at least demarco =) synd att svenska folket hellre lyssnar på en låt där artister säger 5 olika ord i hela låten än en real artist. BOM antagligen för att det är
DANS musik? det är grym stor skillnad mellan Vybz/mavado o Ding Dong ,först att Ding Dong ses mer som en Dansare/eintertainer ,sen att låtarna skiljer sej otroligt mycket textmässigt.
http://soundsof051.com/
I´m from the caribbean (honduras), raised in the birthplace of hiphop bronx NYC and now livin in Sweden. I love Sweden but when it comes to urban/black/latin music yall are just copying and following the trends... 3 years ago it was reggaeton, 2 years ago it was "dancehall", now it´s baltimore and whatsnot. No disrespect to my beautiful african people in Sweden, but please, you are NOT american blacks, and no disrespect to my beautiful middle-eastern people, but please, you are NOT latinos..... with that said I´m glad that artist find their way up here but I do agree that Ding Dong hardly is the best choice........boom!
lesleyzz P23 : Why wouldn't people with different etnicities be able to love and follow the same sub culture?
Blunted in stockholm
of course they can....just remember who´s culture it is....it´s all about west of the atlantic :) eso es lo que hay!
nEW York, snacka inte jag vet bäst Och ni är bara wannabees och ni kan inte dansa
I love Sweden but when it comes to urban/black/latin music yall are just copying and following the trends... vem gör inte det?
Tack för det Miss New York, ett nice skämt i julstöket!! hahahahahaha.....cant stop laaaaaf, fe real :-) It seems like you Eve trying to find your own black babyfada and get pretty brown kids. Have a nice day people!
Bless //Sue
Daggering Eve ni kan inte dansa Jag är ingen dansare gumman. Men du kommer få reda på vem jag är snart. Badman a badman fool is a fool..ska du leka ball o snacka skit, våga åtminstonde visa vem du är. Lätt o snacka bakom dataskärmen va? Haha vilken snorunge. Alla reggae/dancehall people i Stockholm är en stor familj..du snackar skit om en av oss, du snackar skit om alla. Big up Melpo, Mike, Elli, Sue all reggae/dancehall massive. Ses ute i sthlm...lr kanske i Örebro ;-)
Hahah, fyfan vad löjliga ni är... 'Dancehall maffia! Yaaaooooo.'
Blunted in stockholm
Miss new york. Nr 1, det är inte hon som har skrivit det. Ni kanske borde kolla upp fakta först. Daggering är nån som har snott hennes bild och lagt på sin profil, det håller på att lösas med admins nu. IP Nummret ska också checkas, och då ska du se att det inte kommer från örebro. Som sagt, innan ni attackerar folk borde ni kollat upp fakta, och det har jag sagt till mike.. Och Daggering vem fan du än är, kan du väl säga det nu. Innan det behöver bli fult. Pinsamt
Nu har Daggering bytt till en ny bild. kom igen nu för fan, häng inte ut människor förräns ni är säkra.
alla kan dansa . freedom! do the peacedance
radiOaktiv
Men herreeeguuud människor. Daggering (vem hon nu än är) har skrivit förolämpande meddelanden till mig ang. mig och mitt privatliv med men va fan jag skulle aldrig hänga ut henne på det sättet. Låt tjejen vara, ignorera henne bara. New York du biggar up mig, snällt verkligen, men jag vill gärna veta vem du är. Varför leker alla så hemliga för? Och jag håller fan med Oski rök en fet och do the peacedance. Som man bäddar får man väl ligga antar jag. Som sagt: If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
haha!! I´m feelin like a nerd up in here but this shit is 2 fun to let go of tho... black niggas, latin niggas, white niggas shit even asian niggas..everyone can dance and party up! it´s all good g-star...just don´t forget where hiphop comes from (NYC blacks/latinos) and reggae (jamaica and brooklyn!) if u don´t like it my lovely swedes go listen to allsaeng haha :) i aint on no hatin game, i live in this country and I would move tomorrow if there wasn´t any good music around
...jag blir så sjukt trött på allt som har med dancehall att göra när jag läser denna tråd. Är det inte det ena så är det det andra. Om några eldsjälar lägger ner sjukt mycket tid och energi på att ta hit ding dong så kommer det några cp:n och påpekar att ding dong minsann inte skulle fylla en klubb i New York och därför inte värd att ta hit pga att svenska är för lättimponerade.. Ok logiskt resonemang där. Om någon har en svart respektive (och ej är svart själv) så är man bara en cynisk jävel som vill ha bruna barn och om man inte är född i karibien eller brooklyn så är man bara en wannabee som aldrig kommer att vara "real", eller "förstå" något av kulturen ändå. det blir enligt denna model väldigt många som kommer att falla ur ramen om man ska bedömma folk efter Daggering och lesleyzz ord. Det var nice kväll på Göta källare, men jag (och många andra jag pratat med) tyckte det var riktigt rutten stämning bland folket... tyvärr så dras dancehallen med men jävligt dryg attityd.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
haters...klagar på allt o alla och e dessutom okunniga.... så reggaen föddes på Jamaica och i BROOKLYN? LOL... så ding dong skulle inte fylla en klubb i NY? kom igen, get your facts straight innan ni börjar kasta sten
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
I got my facts straight g-star, who the f**k in NYC would pay to see a nigga dancin? thats only europe b, believe that shit whatever , as long as everyone had fun man, I aint on no hatin shit, I´m just settin shit straight g-star
I got my facts straight g-star, who the f**k in NYC would pay to see a nigga dancin? thats only europe b, believe that shit check IRT Ryddim dvd`s then.Most of the stuff is recorded in NY (Brooklyn,Bronx area) and i can see people wildin out to dancers on stage thats not even half as known as Ding Dong
yeah i know reggae is big out in brooklyn but i´d say the crowd are there for the music not for no stupid ass dancer
I got my facts straight g-star, who the f**k in NYC would pay to see a nigga dancin? thats only europe b, believe that shit U r retarded!