I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

26/4 Looptroop, Loxy & Ink, All out dubstep mfl @ Traffic, Allhuset, 22-05

Klubb & Konserter - Stockholm

   

2008-04-14 12:41

26/4 Looptroop, Loxy & Ink, All out dubstep mfl @ Traffic, Allhuset, 22-05

Fan vi har fått ihop en helt sjuk lineup för denna kväll; albumaktuella Looptroop rockers tillsammans med Form one, Dnb legenderna Loxy & Ink, All out dubstep crew, Cosmic, Dj Large och Göteborgsstarke man;  Dj Dainja.  Och inte nog med det, vi har fått tillstånd till att kicka den ända till 05! Plus att det är löning gör ju att denna kväll kommer bli helt sinnesjuk!


TRAFFIC 26/4
Main floor aka drum and bass and live hiphop floor:
LOXY & INK, renegade hardware (UK)
SYSTEMATIC, traffic (S)
LIMBZ, traffic (S)
MC SANDOR (S)

LIVE 23.00 SHARP: LOOPTROOP ROCKERS (S) + support: FORM ONE (S)

All out dubstep pres:
L-WIZ,  dubpolice, aod (S)
TRICKYKID, qe, aod (S)
GENA, aod (S)
IRK, traffic, aod, friendly fire (S)

Room 3 aka the everything goes floor:
COSM.I.C, dvsg, klubb solid (S)
DJ LARGE, mbma (S)
DJ DAINJA, club welcome, inferno, ink graphix (S)

@ ALLHUSET, unversitetsv. 10, 18år, 22.00-05.00, 150kr förköp hos Caliroots, Highlights,  175kr door







http://www.looptrooprockers.com
http://www.myspace.com/djdainja 
http://www.myspace.com/formoneonline 


INFO OM ARTSITERNA:

LOOPTROOP:
I nådens år 1997 på ett visst kulturmejeri i Lund fick jag för första gången se Looptroop live. På den tiden var hiphop ännu inte den värlsdominerande ungdomskultur som den är idag. Dom flesta svenska hiphopakterna var fortfarande bleka kopior av sina amerikanska motsvarigheter. I en tid då Puffy’s glansiga dresser dominerade etern var synen av Promoes redan på den tiden extremt frodiga hakbehåring väldigt befriande. Redan vid första låten fångade dom min uppmärksamhet. Ett par låtar in i setet kände jag musiken totalt, när dom sedan brände iväg Jag Sköt Palme dog jag. Jag hade aldrig sett något liknande från ett svenskt band. Med en punkattityd och en skivväska full av tjocka beats spottade dom revolutionära kadenser med sådan övertygelse att varenda själ och hjärta på Mejeritet vanns. Sedan dessa har jag varit ett fan.

Jag minns en solig dag våren 2000 i Sthlm. Looparna hade tagit besittning av en tunnelbanevagn för att spela in videon till deras murbräcka The Long Arm Of The Law. Beatsen, melodin och framförallt budskapet fick varenda en av oss 150 åskådare i vagnen att dunka i väggar och tak och sjunga med för full hals. Sedan dag ett har Looptroop tagit saker i egna händer och sett till att få det gjort.
Som pionjärer för den knoppande independent rörelsen började dom redan 1996 att släppa sina kassetter och vinylskivor på den egna etiketten David Vs. Goliath. Efter år av att åka runt Europa i Promoes pappas likbil och kränga tolvor till folket släppte dom år 2000 sin debut Modern Day City Symphony och med ens suddade dom ut allt tvivel om vem kontinentens underjordiska kungar var

www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com