I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

25/2-08 - Queens of the Stone Age @ Annexet

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-11-02 10:32

25/2-08 - Queens of the Stone Age @ Annexet

Biljetter till QOTSAs spelning på Annexet den 25 februari finns ute på ticnet.se, hurry up and buy!

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-11-03 14:39

Done done and done!
Lyckades fixa biljetter kvällen innan de släpptes, det va nåt mojjs på ticnets hemsida så jag fick mina biljetter tidigare!;D

Rock is not dead!

2007-11-04 03:45
omgomgomg!
Måste ha!

2007-11-05 20:56
Grymt! Var ett tag sen man såg dem nu...
-=When the going gets weird, the weird turn pro=-

2007-11-12 11:42
Kanske går på denna. Känner mig rätt otaggad efter senaste skivan och har gått och blivit van vid små skitiga klubbar, så Hovet skrämmer mig en aning, haha. Men QOTSA är alltid kul.
•pave paradise•

2007-11-12 20:00

Det är ju på Annexet, mindre än Hovet. ;) Men ja, jag hade föredragit att det var en mindre själlös lokal, föredrar också skitiga småklubbar (mys), men som sagt QOTSA är alltid kul!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-11-12 20:03
Vafan...mina ögon sviker mig..och QOTSA är egentligen för stora för Annexet tycker jag..men får se om jag hamnar där, lär ju vara intimare än Orange Stage iaf.

ATLien:

Öl när förbandet spelar, maybe?
•pave paradise•

2007-11-12 20:16

Ja, det lär det ju vara... Banga inte nu, alla måste gå!

Zhat can be arranged... Btw hört nåt om förband än? Kanske för tidigt ute ifs... Men om du fick gissa/önska?

2007-11-12 20:24
De spelar ju med Jaguar Love i USA ett kort tag (en från nyligen splittrade Blood Brothers nya band) men de lär inte hänga med över hit tror jag...ingen aning, kan ju vara precis vem som helst. Vet inte om de kör på skivbolags-förband, lokalt förband eller kompis-förband, så det är omöjligt att veta.

Önska..jadu..de öppnade ju för Rage Against The Machine på deras enda riktiga spelning i USA nyligen..hade varit skoj med något sånt men det händer aldrig i länder som Sverige.
•pave paradise•

2007-11-12 20:28

Ja, här i Sverige vet man aldrig hur de tänker, skulle inte förvåna mig om The Poodles eller annat crap får öppna! Ja, det hade ju varit nice med RATM (dnly in dreams) eller något "QOTSA-affiliated" band.

2007-11-12 20:31
Skulle nog bli Hellacopters som faller närmast om de skulle välja ett svenskt band dock tror jag..
QOTSA-relaterad band är väl..Eagles of Death Metal eller Spinnerette som faller närmast. Inget större band med andra ord, kommer aldrig hända att stora band öppnar för stora band i Sverige om man bortser från de uppenbara (Metallica, Iron Maiden).
•pave paradise•

2007-11-12 20:35

Jo, Hellacopters är mer troligt (och mer acceptabelt) men om det är skivbolagsnissar eller liknande som bestämmer kan det ju gå hur galet som helst. Det är sant som du säger. "Sad but true..."

2007-11-12 20:37
Haha..hade du dragit mer halvdiskreta låtreferenser hade jag nog bjudit på öl hela konsertkvällen. Classic..hahaha.
•pave paradise•

2007-11-13 00:08

Hahaha classic indeed! Men är det sant... fan då! Öh... *får mental blockering och kommer inte på fler just nu* :P

2007-11-13 00:24
Haha, hur kunde du missa den BÄSTA, som jag blir tvungen att dra nu när du missade den?

Men iaf, angående förbandsfrågan..I guess "No One Knows".

DÄR satt den!
•pave paradise•

2007-11-13 19:55

*Slår sig på på pannan* "If only... only..." *grämer sig* ;)
Skivsamlare

2008-01-25 12:42
funtar också på att dra på denna :O ngn som kan tipsa om ngt vandrarhem?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2008-01-25 17:08
zinkensdamm vandrarhem, är det bra shiet?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-02-06 01:09

Nu är det inte så långt kvar. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-06 01:54
Äh, jag nöjer mig nog med Jimmy Eat World, The Mars Volta, Poison the Well och Dillinger Escape Plan denna månad.
•pave paradise•

2008-02-06 08:26

Jimmy eat world framför QOTSA, hrmmm... Oh well, to each his own!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-06 08:28

F.ö. har jag alltid gillat namnet Dillinger Escape Plan som fan!

2008-02-06 09:22
Har man växt upp med Jimmy Eat World och dylikt (och sen inte känner för att betala hela 400:- för ett band man såg på Roskilde...) så är det väl inte så konstigt att man väljer det över QOTSA? :)
•pave paradise•

2008-02-06 12:48
Lhabia:
Ja men det kan jag förstå, brukar också prioritera att se artister jag inte sett framför sådana jag redan sett, MEN DET ÄR JU QOTSA! :p Nej men nu ska jag sluta löjla mig, hur var J.E.W-spelningen, jag antar att du såg dem på Debaser eller ska du se dem någon annanstans?

2008-02-20 22:32
På måndag gäller det då! ska bli sjukt nice.. hoppas på gamla låtar, Era Vulgaris har ju inte mycket att komma med om man jämnför!
Ses där!
 hej hej

2008-02-21 00:45
JanieJones:

Såg de på bio-plats på Debaser Medis, kul var det. Var på The Mars Volta nyss som också är en anledning till att jag nog skippar QOTSA...men kanske hamnar på Annexet ändå, vem vet.
•pave paradise•

2008-02-21 23:22
fan.. nån som vet nån som säljer en biljett?

2008-02-25 13:31
Ikväll gäller det...!
"...and time is lost like tears in the rain"<br>- Roy Batty (Model: Nexus VI)

2008-02-26 13:51
Sjukt fet spelning. Svettades som en gris efter 5 min haha
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2008-02-26 15:31
skönt att de är bokade till where the action is...fast ser mest framemot Foo Fighters, hade varit helt underbar om Dave satte sig bakom trummorna om så bara för en liiiiiten stund ;)

2008-02-26 15:32
Nån som vet vad förbandet hette?
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2008-02-26 17:58
Biffy Clyro heter förbandet, cudos till dom som gjorde en grym spelning.
Synd att qotsa sket i no one knows, förvånade mig rejält men skitsamma, bra spelning och bra tryck!
Rock is not dead!

2008-02-26 19:23
Tack! Egentligen så är det inte så tråkigt att de hoppade över Noone Knows, med tanke på att det lämnade plats för mycket bra gammal queens
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2008-02-26 22:18
riktigt bra spelning. tungt! svett och armbågar i ett hoppandes galet hav av människor. kan det bli bättre!
 hej hej

2008-02-26 22:39

Spelningen var wuuunderbar, jag är så glad att de spelade In the fade och Tangled up in plaid! Missade dock förbandet, var de någon bra? Vad för slags musik körde de?

Sedan håller jag med Gangstabambam om Dave Grohl måste sätta sig bakom trummorna åtminstone en låt, annat vore skandal!

2008-02-26 23:23
Någon fjant i kvällspressen gnällde om att Homme drog någon osmakligt gayskämt. Vad var det egentligen han sa?
Peace On Earth, War On Stage

2008-02-26 23:37
JanieJones F23 eller hur, visst vore det? ska bli grymt kul att få se en av tre :)

2008-02-26 23:55
spett P22 han sa till en scenvakt som försökte få ner en tjej från någons axlar att han kunde gå till gaybaren om han föredrog killar. "I want to see more girls, not fewer" eller något i den stilen.

Grym spelning, blev skitglad av att höra bla in the fade. Väntar fortfarande på att få höra Mexicola och You can't quit me dock