I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

10/10 - Against Me! @ Debaser Slussen

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-08-13 22:12

10/10 - Against Me! @ Debaser Slussen

Här har ni!

http://www.luger.se/_bokaband_visa2.asp?PK_Id=789
Oct 10, 2007
07:00 PM
Stockholm, Sweden
Debaser Slussen
Karl Johans Torg 1 Stockholm, Sweden
with tba
125 SEK
All Ages Show

•pave paradise•

2007-08-13 22:14
Själv ska man på spelningen på Vega i Köpenhamn, men utan sällskap så intresserade: hör av er!
•pave paradise•

2007-08-16 17:47
Ingen intresserad överhuvudtaget? :O
•pave paradise•
DJ

2007-08-16 18:56
coool, kanske kommer förbi

2007-08-21 15:07

Maybe baby. Eller 125 kr kan väl jag punga ut- I'll be there! Köper man vid dörrn eller är det förköp som gäller?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-08-21 15:09
Kör förköp, alltid förköp. Ni kommer dock inte få se mig på Debaser :) Jag hänger på Vega istället.
•pave paradise•

2007-08-21 17:37
haha vilka as debaser är alltså.. Jag var inne på deras funktion där man tippsar om band och skrev ett mejl där jag nämnde Against Me!.. Dom var inte intresserade..

haha, jojo :)

För övrigt så är jag glad.. När jag såg AM! i Amsterdam i somras så sa Andrew att han gärna kom tillbaks till sverige (han kom ihåg 44:an spelningen mycket väl) och sa att det var mycket möjligt att dom kunde komma i Oktober! YEY! :)

då blir det tredje gången man ser detta band då..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2007-09-17 17:33
Too bad att dom inte alls håller måttet längre.
Men får se, man kanske kommer ändå.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2007-09-18 20:01
Pönk: Jag måste ändå säga att dom gör det! Även om det inte går att jämföra med "Reinventing", "Crime" eller "Eternal Cowboy" såklart..

Om man ser till nya plattan så finns det ändå en hel del bra låtar.. "Ocean", "Piss and vinegar", "Bourne on the fm waves of the heart", "Americans Abroad" & "Up the cuts" tycker jag är skitbra..
sen finns det ju bottennapp också..

Against Me! har trots allt bytt sound från varje platta.. dom gör det dom vill göra och låter sig inte hämmas av hur fansen vill att dom ska låta. Tom är på många sätt och vis en modern Bob Dylan..

Fan, folk började skrika sellouts redan när "eternal cowboy" kom och kallade det för en dålig platta.. Det är alltid riskabelt och ändra sound och gå emot det ens fans vill höra.

Konserten kommer bli grym hursomhelst!

2007-09-18 20:03
Are you restless like me?
•pave paradise•

2007-09-25 14:33
Filbunke: Grejen är den att jag tycker att både förra och "new wave" är helt värdelösa. Kan inte hjälpa det.
Att gå från ett så fruktansvärt bra punkband till ett average rockband tycker jag är tråkigt.
MEN, jag kanske kommer dit för att höra lite gamla godingar.

2007-09-25 18:30
Pönk: Ok, kan du inte hjälpa det så kan du inte.. :)
jag är helt klart där mest för godingarna.. jag tycker som du att sakerna som släpptes innan SFAFC är klart bättre.. Speciellt Eternal Cowboy som jag efter mycket om och men kommit fram till är min favoritskiva..

Men kom dit för godingarna då! Dom är fortfarande härliga live..

2007-09-25 21:51

Filbunke: Jag kanske gör't. Kan vi kanske passa på att ta ett par öl som vi snackade om förut, om jag inte minns fel?

2007-09-26 09:30
Pönk: Det tycker jag låter som en utmärkt idé! 

2007-10-04 09:40
eftersom jag missade gorilla bisquits och outlast på debaser för ett tag sen  så måste man ju gå på någon spelning iår  så man kanske skulle röra sig dit
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-10-05 10:22
moufassa: Du var på 44:an spelningen för två år sen va?

2007-10-09 09:25
imorgon smäller det!

2007-10-09 12:06
Igår smällde det rejält på Vega i Köpenhamn kan jag säga iaf. Ni har något gott att se fram emot.
•pave paradise•

2007-10-09 12:11
filbunke: yupp yupp där var det svettigt och bra
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-10-09 12:50

lhabia: Nice! :) Du som tjatar om setlists.. kan du langa en här? Var det några överraskningar eller såg den ut ungefär som den jag beskrev för dig förut..?

moufassa: Jepp! Svettigt som fan.. bästa spelningen jag varit på!

2007-10-09 13:17
filbunke:

Jag har tyvärr inte råkoll på Against Me! men jag ska lyssna igenom det jag har och skriva in det som spelades..tyvärr inte i ordning dock =/:

TSR
Cliche Guevara
Sink Florida, Sink
Slurring The Rhythms
Rice and Bread
You Look Like I Need A Drink
Pints of Guinness Make You Strong
We Laugh At Danger (And Break All The Rules)
Reinventing Axl Rose
Walking Is Still Honest
Unprotected Sex With Multiple Partners
From Her Lips To God's Ears
Problems
Don't Lose Touch
Up The Cuts
White People For Peace
The Ocean
New Wave
Stop
Americans Abroad
Animal

Det är alla jag minns iaf. Kan vara några från äldre plattor jag missat.
•pave paradise•

2007-10-09 16:05

körde dom Slurring the rythms? Underskattad låt som dom inte brukar köra.. kul!
Annars var det ju som jag förväntade mej.. exakt som jag förväntade mig faktiskt.. äckligt att dom körde "stop" dock.. men oundvikligt antar jag :(

2007-10-09 16:43
De spelade inte min favorit "Those Anarcho Punks are Mysterious" dock...
•pave paradise•

2007-10-10 08:45
lhabia: Det var jävligt förvånande måste jag säga.. den ska ju alltid vara med!

2007-10-10 10:26
Filbunke:

Ja, jag blir fan väldigt jävla arg om du får se den :(
•pave paradise•

2007-10-10 13:47

lhabia: Har gjort det två gånger redan :P
men, det är klart man vill att dom ska spela den.. men om dom ger plats för överraskningar skulle jag inte klaga. "Disco before the breakdown" t ex.. men det känns långsökt.

2007-10-12 08:58
Största överraskningen var helt klart att dom körde "Borne on the fm waves of the heart".

Sjukt bra konsert!

2007-10-12 16:23
Den bästa spelningen jag någonsin varit på! hela stämningen var magisk. man kollade på sina medmänniskor längst fram i klungan och bara möttes av nöjda miner.

tror och hoppas på ännu bättre spelning av comeback kid 27/10
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-10-12 21:13
Yeah! Näst bäst spelningen jag varit på.. against me! på 44:an slår högre, men den här tar andraplatsen ohotat!

och Tom's whisky var god också! Haha, jag trodde det var bärs han hade i glaset, men icke! :)