I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

7/6 - The original JAZZY JAY @ Festen! , Debaser Medis

Klubb & Konserter - Stockholm

2007-06-04 11:06

7/6 - The original JAZZY JAY @ Festen! , Debaser Medis

626 Music och Debaser presenterar

THE ORIGINAL JAZZY JAY

I sista sekunden men ändå!  På torsdag har vi bjudit ingen mindre än hiphoplegenden DJ Jazzy Jay till våra klubbar på Debaser, både i Stockholm och Malmö!

Jazzy Jay har varit en del av hiphopvärlden sedan 80-talet. På gatorna i Bronx körde han hårt under vägledning av ingen mindre än Afrika Bambaataa. Under hiphopens frammarsch på 80-talet gick han från att spela skivor på gatorna till de hetaste klubbarna i NYC. Negril, The Roxy, The Ritz och Danceteria. Han var också en av de första som tog Hip Hop musiken till radion, på klassiska radiostationen KISS FM.  Jazzy Jay var en av grundarna till Def Jam recordings tillsammans med Rick Rubin och Russell Simmons. Han har jobbat med artister så som Fat Joe, Brand Nubian, A Tribe called quest, LL Cool J och Public Enemy. Dessutom var Jazzy Jay med i DJ dokumentären SCRATCH, som vi kommer visa under kvällarna.

När vi nu gång på gång får höra att hiphopen är död och det tydligen bara är elektronisk musik som gäller just nu väljer vi att ge er en av pionjärerna inom gamet och det redan nästa vecka.

I Stockholm kör Jazzy Jay på klubben Festen på Debaser Medis. Det är smygpremiär för vår sommarklubb som från 21 juni kommer bli en jamklubb för livemusik. Det är alltså 7 juni som gäller, 22-03. Som vanligt kör också arrangörerna Johanna B & lil g.u.d med hemliga gäster hårt på vaxet.

Jazzy Jay spelar också på:
Onsdag 6 juni: Malmö, Dance ya´ll know it på Debaser Malmö, 22-03. DJ Amato & lil g.u.d kör också
Lördag 9 juni: Oslo, Club Soul

DJ

2007-06-04 23:39
DJ

2007-06-05 02:50
Jösses
Mina favoritskivor är inspelade i Jazzy Jays Studio.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-06-05 12:51
det kostar 100 spänn
DJ

2007-06-05 12:59
Ouf, lite bättre pris än Nas, kan man säga! :D

2007-06-05 13:37
ålder???
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2007-06-05 22:17

Kommer bli sjukt nice. Dj Jazzy jay!!!

Red Motion Music
Producent

2007-06-05 23:44
Ålder: 20
Trac-1 el sonido
soundcloud.com/trac1elsonido

2007-06-07 09:36
DJ Amato kommer med efter gårdagens spelning i Malmö också. Jazzy Jay hade spelat riktigt bra tydligen.

2007-06-07 11:54
de har sänkt priset till 60 spänn

DJ

2007-06-07 12:02
Ojojoj...60 spänn...nu börjar det låta riktigt smaskens!

När börjar Jay? Vilken tid?

2007-06-07 12:28
det öppnar 22. han säkert vid 23.30.

2007-06-07 14:36
60 spänn för Jazzy Jay är unbeliveable
 Red Motion Music

2007-06-08 12:06
var det nån som var där eller? när jag kom dit var det 10 betalande inne och då var kl 00.30.. så kändes ju rätt ovärt

DJ

2007-06-08 12:22
JAg kunde tyvärr inte gå, skulle up och jobba idag. Men det gjorde mig ont att missa denne legend :(
DJ

2007-06-08 16:42
Pinsamt av stockholm.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2007-06-08 17:17

2007-06-10 23:05

??

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-11 11:01
oh shit!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
DJ

2007-06-11 16:55
Ont ja, det gjorde nog ont för arrangören som tyvärr nog gick back på tillställningen. Jäkligt trist att just stockholms hip hop publik är för mycket inne dumrap istället för att se en grym legend ge järnet på scenen.

2007-06-11 17:32
grass

Du ska inte klaga på folket, utan arrangören som arrangerade det här i sist minut, och så vet ja vet så fanns d nästan ingen marknadsföring, sen om du är i den här branschen så bör du veta att du måste bygga en plattform innan du kan göra sånna här sista minuten bokningar o sen få folk att dyka upp. För då kommer folk till spelningarna inte för artisten utan för att de vet att det är en grym klubb. Ta Yes! tex, när Supastition och Cesar Comanche kom, ingen visste vilka de var men det var endå PACKED med folk, och de fick uppleva grym hiphop från södern, inte folkets fel att de inte visste vad de missade.

2007-06-11 23:51
Kan tänka mej att Malmöspelningen var asfet... fyfan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2007-06-13 00:18
Rebel-Ape P22
Klart jag klagar på folket. Även med kort varsel borde fler än 20 pers hittat till Debaser. Det var bildartiklar om Jazzy i bl a DN på stan, city och metro samma dag vilket borde gett iaf lite buzz på stan.
Och på tal om dålig uppslutning, förklara varför det var kom så lite folk på D.I.T.C 2005. Det var ju afficherat över hela stan  i veckor innan.
Och kom inte och jämför med YES, dom har en trogen publik som dyker upp varje gång för att dansa och ha kul.
Stockholms sk hip hopfans är inget vidare på att supporta the pioneers, ¨så är det bara tyvärr.
DJ

2007-06-13 08:52
Jag tror det är fler anledningar egentligen.

* Veckodag och klockslag
Jag ville gå. Jag ville verkligen gå. Och jag hade gått om det hade varit en fredag eller lördag. Eller om det var veckodag, men Jay skulle gått på vid 20 eller 21 i stället för 23:30. Finns fortfarande många som går upp klockan 6 på vardagar för att gå till jobbet.

* Annonsering
Visst såg jag det också i DN På Stan, även om det var dagen efter. Annars såg jag det på ett enda ställe - här på Whoa, mindre än två dygn innan. Då är det lite svårt att hinna planera in det.

*Han verkar bortglömd
Jag pratade med flera människor som ändå lyssnar en del på hiphop och t.ex. gick på Nas och jag var tvungen att ge dem wikipedia-artiklar för de visste inte vem det var. Jay är helt enkelt inte lika känd och legendarisk som han borde vara, iaf inte i Sverige 2007. Kan man lägga 500 spänn på Nas borde man kunna betala 60 spänn för Jazzy Jay? Javisst, om man känner till honom...

2007-06-13 09:27
Bortglömd? Det är nog mer så att dina polare har dålig koll.

Även med den taskiga promotion som gjordes ska mer än 10 intresserade betalande peroner hitta dit.. några av dom ointresserat folk som bara "gått till debaser" och hängde i andra rummet till och med!

Jag ska inte snacka om att du skulle upp tidigt & inte kom för jag känner dej inte alls, men för mej är det är heeelt ofattbart att 4-5 polare jag snackat med tänkte likadant. Folk som kör på hans/Bambaataa/zulu DJ stilen med.. släpper electroplattor och hela köret...???

2007-06-13 09:28
Nä, vänta nu.. dom 5+ i andra rummet räknade jag inte med där.. jaja....

2007-06-13 09:31
grass

Som sagt kan du inte förlita dig på att folk ska dyka upp bara för att du har affischerat 1-2 dagar innan inne i stan. Majoriteten tar sig inte in i stan på veckordagarna, iaf inte de som arbetar och därför kanske inte såg affischerna. Och jag som är själv i den här branschen vet att det lönar sig inte med mindre välkända artister med så liten marknadsföring på en så stor scen som debaser i en veckodag. Om inte du har en stark platform redan så att säga.

DITC var en märklig historia, men vad jag minns rätt så var det 5 tunga spelningar den månaden, minns att jag gick på alla 4 förutom DITC, och plus att ja har för mig att det var också på en veckodag de hade det. Oavsett så borde mer folk ha dykt upp, men ibland så är det bara så, du får tänka på att hiphop spelningar har typ ökat med typ 500%  senaste 2 åren. Så var inte för dryg när du talar om den svenska hiphop publiken! 

DJ

2007-06-13 09:31
Postal: Folk med halvbra koll. Så bra koll att jag blev jävligt förvånad att dom inte hört talas om Jazzy Jay, om man säger så. Det är just det jag menar, jag trodde alla visste vem det var utan att behöva ha särskilt "bra koll". Men nu snackar jag folk som bara är 4-5 år yngre än mig och vanligtvis jävligt insatta. Nåt konstigt är det...

PEace

2007-06-13 09:42
Inga ursäkter, du hänger med wacka polare haha
DJ

2007-06-13 09:52
DJ

2007-06-13 19:54
Just det, nu slog det mig. Alla äkta heads var ju såklart på Xzibit.
DJ

2007-06-13 21:57