30/9 - Radio Locash @ Landet (Telefonplan) KIDZ!Nu är Stockholms mest maxade klubb Radio Locash tillbaka i förorten! Höj ditt ölglas tillsammans med oss nu den 30e september!Da 2nd phase inleds med gästframträdanden av Hank Zimmerman + Fatty Fresh + Revolooser, hold tight! Grime & Techno, R'n'B & House utlovas som vanligt med Adrian, Babyman & Nils + Live Mc's, välkänt! Samma känsla utlovas, självklart!18 år, 30 kr, 21-01, Happy Hour innan 23!Plats: Restaurang Landet, LM Ericssons väg 27 (mittemot Konstfack), T-bana TelefonplanSes där!www.lavidalocash.comwww.myspace.com/lavidalocashwww.landet.nu
Club Radio Locash, vårens stora succé på Restaurang Landet, är nu äntligen tillbaka vid Telefonplan med den glassigaste musikaliska yin & yang-blandningen och de mest uppgraderade liveakterna i Stockholms förorters historia. De fortsätter att satsa på vår populära liveradio som även kallats Sveriges bästa podcast- och de lovar även att posta de bästa ögonblicken från klubben på Youtube direkt efter stängning. Arrangörerna och tillika residents Adrian, Babyman och Nils W gör det fina lite snyggare och festen lite stökigare. Vid deras sida kommer självklart gästande MC:s inklusive Ozzoz och Alexis stå. Skivbolaget La Vida Locash fortsätter sin erövring och sätter upp Club Radio Locash som sin borg tillsammans med de allierade i Le Choix som Adrian och Nils W representerar.
Under premiärkvällen har de bjudit in inte mindre än tre liveakter som de tror stenhårt på och som representerar tre olika stilar som symboliserar Radio Locash alldeles utmärkt.
Hank Zimmermann förgyllde sommarens legendariska ravefest uppe på Hammarbybacken med ett brutalt ös. Därför kommer gruppens två medlemmar att bjuda på ett smutsigt liveset med enfaldig electro och skadad acid på Radio Locash.
Fatima, även kallad Fatty fresh, har tidigare sjungit med grupper som SLS och Up Hygh. Hennes stil beskrivs bäst som neonskimrande hiphopsoul från South Station! Fatty fresh mixar framtid, nutid och dåtid med sin egen Ol School Jukebox Show. "Stay fresh n´ dance" är hennes budskap den 30:e
Utrustade med trummaskin, laptop och vinyler kommer Boven, Crazy Ivan och One Lowe och bildar Revolooser Crew. Det är namn som andas Chicago och trettiotal men musiken som dessa dj:s kommer att bjuda på har dock inte så mycket med Al Capone att göra. Det kommer att dundra egna edits av electro, Busy Signal, Dirty South, Prince genom högtalarna när Revolooser pluggar in på Radio Locash. vad kan man säga, en lyckad kväll, det kommer nog bli ganska bra, hold tight!!!klubbprogram från:Restaurang Landet
detta får man ju lov o kolla in , för nära mig för att undvika. och vexd blir de då inte för min del så. får se om jag får me mig ngn. "Grime & Techno" låter som en mkt jobbig combo. men man får väl dra såfort technon kommer på dårå..
då så mannen, sprid ordet och fyll "landet" med lite rå energi!