I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

1/3 - Martin Luther @ Lydmar

Klubb & Konserter - Stockholm

2006-01-25 02:01

1/3 - Martin Luther @ Lydmar

jepp, bokningarna på lydmar fortsätter, nu med Martin Luther. Mannen med rösten, mannen som var en del av The Roots tour-grupp kommer nu till stockholm igen.
Det finns inga undanflykter för att inte komma på det här!
officiell åldergräns: 23 år
pris: gratis, as always

''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2006-01-25 08:52
neeeeeeeeeeej faaan att jag inte kommer vara i Sverige då!
Han är ju övergrym!

Lydmar is the place to love.
"You probably told your man about us on his birthday"
Konsertbesökare

2006-01-25 11:07
Kan man hoppas på en bokning på Jeriko i Malmö? :)

2006-01-25 12:43
Matin Luther är stencool!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2006-01-25 16:52
Yeah Baby
stolt medlem i Gul Samba

2006-02-09 11:07
Upp.
"You probably told your man about us on his birthday"

2006-02-15 12:16
Det ser osäker ut om Martin Luther verkligen kommer till Stockholm iom de chockerande nyheterna om Lydmars förvandling till ett bankontor (ett bankkontor?! wtf?!). Taget från Metro 14/2

Ägarna till Lydmar Hotel på Sturegatan i Stockholm har sålt verksamheten till SEB - som tänker göra om hela lokalerna till kontor. För Ingari Pagenkemper, som skött musikbokningarna på hotellet, är det ett väldigt tråkigt besked.
Hur blir det med Martin Luther och andra bokade konserter framöver?
- Det är högst osäkert om de blir av, säger hon.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2006-02-15 13:01
läste det, men martin hinner väl lira innan dess (förhoppningsvis)

Konsertbesökare

2006-02-28 22:08
Trist att spelningar som denna ställs in pga vad som hänt med Lydmar. Såg honom tillsammans med The Roots i Malmö 2003, riktig stjärna live!

2006-03-01 00:26
Konserten är flyttad till Clarion hotell, Skanstull. Fortfarande fri entré!

2006-03-01 01:32
Quote: vart har du hittat den infon nånstans?
SOUL'd out.
DJ

2006-03-01 01:52
kommer re-cloose dit också?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-03-01 13:23
Nubian F21

Saxat från: www.dn.se

"Publicerad 1 mars 09:04
Clarion tar över spelningar från Lydmar
Clarion Hotel vid Skanstull i Stockholm har beslutat överta inplanerade artistbokningar från Lydmar Hotel.

I kväll uppträder den amerikanske soulsångaren Martin Luther och senare i vår bland andra den svenske rapparen Melo (6/3) och den amerianske technoproducenten Recloose (10/3).

- Vi tar över bokningarna eftersom de passar in i vårt koncept. Det är ju också ett kommersiellt beslut från vår sida, säger Henrik Sönke, musikansvarig vid Clarion, som menar att besökare kommer att känna igen sig i musikutbudet på Clarion. DN har tidigare rapporterat att Lydmar stänger och blir kontor inom kort.

- Mycket av verksamheten kommer att kretsa kring "svart musik", precis som på Lydmar, säger Henrik Sönke.

Linda Andersson "

Jag vet inte hur de vet att det är gratis inträde dock.
Every day's another chance to get it right this time.

2006-03-01 13:40
Clarion är den emellan bron & sjukhuset eller hur? Med baren med det stora fönstret över bilvägen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2006-03-01 14:14
POSTAL!
Det var där du och jag satt och bärsade för ett tag sen.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-03-01 14:20
Precis. Hård kväll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-01 15:09
ok!
SOUL'd out.

2006-03-02 00:11
JAG ÄR SÅ J#¤LA BITTER. missar luther ikväll p.g.a jobb. snälla kan ngn som var där berätta hur taskigt ljud det var, hopplös kö osv.
klubb Yes! >> FOR THE LOVE OF MUSIC >> www.iloveyes.se
Admin

2006-03-02 01:41
Fick åka hem lite innan det var slut. Men det var helt okej faktiskt. För att inte säga jättebra musik. Lokalen kändes lite stor i bakgrunden bara, en del människor verkade mer angelägna om att prata med varandra i början (pretto folk, kallade min kompis dem, och jag höll väl med litegrann), men musiken var rent av underbar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-03-02 10:14
Trummisen var halva showen. Coolaste bruden jag sett! Det var soft och jag har fortfarande inga ord att förklara med, som vanligt. I dug it!
Every day's another chance to get it right this time.
Admin

2006-03-02 10:22
Basisten såg ut som Ice Cube förresten :)

Nej, men musiken är lite magisk. Lätt att uppslukas.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-03-02 13:27
Det var jag som pratade haha.. det var ju bara deppigt med nån acapella om olycklig kärlek ändå. Mycket tråkigare än Lydmar, men det kanske kommer igång. Och fick han igång sin gitarr nån gång?