I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

19/5 JAG ÄLSKAR MIN BETONG @ Sevedsplan Malmö

Klubb & Konserter - Skåne

   

2012-05-15 23:15

19/5 JAG ÄLSKAR MIN BETONG @ Sevedsplan Malmö



Kärleksfesten Jag Älskar Min Betong ställer den 19 Maj 12.00-22-00 till med kreativitet av högsta rang på Sevedsplan i en förort nära dig.

Det är en festivaldag för folket på Seved och alla som vill komma utifrån och ta del av och uppleva Områdets härliga kulturella godispåse.
Festivalen kommer att bjuda på ett blandat program för alla åldersgrupper med ett genomgående prova-på-koncept. Jag uppmanar alla att under festivalen prova någonting man aldrig gjort förr! Det blir artister på scén, DJ´s, breakdance och graffitikonst. För de yngre och riktigt små kommer det att finnas klistermärkestillverkning och jumbokritor.

Danielle Wendin, kreativ kultursamhällsentreprenör och kärlekskrigare till sista andetaget, med hjärtat, hjärnan och människan i fokus, kommer den 19 Maj på Sevedsplan i Malmös Finaste kvarter(!!!) arrangera en kreativ festivaldag för att öka möjligheter för folk att uttrycka sina sanna åsikter och kunskaper. Med Vänner och Sammarbetspartners blir det en fullspäckad dag av färgglada uttryck i Hiphopen och Kärlekens element.

- Ingenting är omöjligt - vill man så kan man. Jag vill göra mitt bästa varje dag för att bidra till en bättre värld och det finns så mycket bra krafter här på Seved.
- Kärlek och kreativitet ligger mig varmt om hjärtat. Det finns så mycket kärlek i hiphop...att uttrycka sig i dans istället för sparkar, att battla med ord istället för slag, att måla när orden inte räcker till och att uttrycka sig för att berätta vem man är, på ett positivt och utvecklande sätt. - Passionen för kärleken och människorna som bor här, grannar och vänner, men också det faktum att det är så mycket negativ rapportering i media och andra sammanhang från området Seved ger mig ännu mer drivkraft. Jag vill skapa tillfällen att mötas och lära känna varandras fina olikheter. Alla är välkomna att sjunga ut, dansa loss och måla ohämmade känslor, kring något som berör oss alla, världen vi lever i och har runt oss i något vi kallar vardagen. En kan inte göra allt men alla kan göra något, tillsammans är vi starkare!

100 meter vägg, som Beijer Bygg har varit med och sponsrat, ska målas och dekoreras, och om man blir hungrig finns Samverkan för Seved på plats med grillar och mat.

Sammarbetspartners är UCM, Beijer Bygg, Malmö Stad, Kulturexpressen/Lagret, ABF, Studieförbundet Vuxenskolan/Kulturfabriken, MKB, Mötesplatse Seved, Happy Homes, Glokala Folkhögskolan/Spinneriet och Hiphopcentralen.


Välkomna alla vackra, kom och sjung en sång för livet och kärleken i betongen!

Namn: JAG ÄLSKAR MIN BETONG

Plats: Sevedsplan Malmö

Datum/Tid: 2012-05-19 12.00-22.00

Ålder:

Kostnad:

Mer info: