I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

18/8 Atmosphere & Brother Ali @ Malmöfestivalen

Klubb & Konserter - Skåne

2008-06-17 14:23

18/8 Atmosphere & Brother Ali @ Malmöfestivalen

"Atmosphere startade som en hiphop-kombo i Minnesotas Minneapolis i nådens år 1997 och har sedan dess utvecklats till en av de mest respekterade och meriterade MC/producent-duos som finns. Slug and Ant heter de och mellan sig har de släppt sex album och sålt långt över en miljon plattor. På vägen har de spelat för fulla hus överallt, från 4000-kapacitetsvenues över hela USA till jättefestivaler i Japan.

Nya skivan ”When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold” släpps den sextonde april och än är det väldigt få som vet hur skivan egentligen låter. I ett försök att hindra att skivan sprids digitalt innan release har skivbolaget Rhymesayers (som bandet själva är delägare i) inte skickat ut några promo ex alls utan istället åkt runt världen över och spelat skivan för inbjudna journalister och samarbetspartners. Bland dom som hört den talas det om ännu en klassiska Atmosphere platta, och det krävs nog mycket för att ett så ärligt och hårt jobbande band skulle göra någon besviken...

Live har Atmosphere även plockat med sig Brother Ali, en säregen låtskrivare som gjort sig känd för sina träffsäkra texter och intensiva liveframträdanden. Tillsammans gör de ett gemensamt set på denna kommande turné! Hultsfredsfestivalen fick i helgen ett smakprov på detta samarbete, och succén var given!" - Kingsize Magazine, http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=2452

ATMOSPHERE Featuring BROTHER ALI (US)
17 Augusti - Göteborg, Kulturkalas
18 Augusti - Malmö, Malmöfestivalen
20 Augusti - Oslo. Blå
21 Augusti - Stockholm, Nalen
22 Augusti - Köpenhamn, Lilla Vega
24 Augusti - Helsingfors, Tavastia

En riktigt oväntad överaskning för oss som missade hultsfredsspelningen och gratis är alltid trevligt.

2008-06-17 14:26
Fick höra om detta när jag var på Hultsfredsfestivalen och det lär väl bli att hälsa på Sean både i Malmö och Stockholm.
•pave paradise•

2008-06-17 14:41
Det är i sådana här ögonblick man går banan av glädje över att man synkat semestern med Malmöfestivalen samt bokat biljett ner! YIPPIE-FUCKING-YEY!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-06-17 14:48
Haha...själv föredrar jag Nalen...
•pave paradise•

2008-06-17 21:09
Fint bokat malmö stad!
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?

2008-06-17 21:30
Jag gissar på mycket danskar på spelningen, vega tar nämligen 160 danska kronor för biljetten vilket är mindre än en tågbiljett tur och retur till den svenska sidan där kalaset är gratis!
Moderator

2008-06-17 22:07
Mycket bra spelning i Hultsfred, nyhemkommen från blegien dagen inann så det beror helt på dagsformen. men fan det var löjligt bra i hultsfred.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-06-20 14:56
tungt kommer bli kul att se inte sett ngn av dom

2008-06-21 00:11
Härligt! kommer hem till älskade malmö bara någon dag innan!
Jag e sjukt grym för jag hänger på whoa!

2008-06-21 12:23
hip hop hooooray!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 14:54
Inte alls motsägelsefullt och hycklande att skriva nedsättande om några artister spelning (vilka du själv gillar) i en stad där du själv bor/bott. Åtminstone på ett sätt där din eventuella sarkasm inte skiner igenom på ett bra sätt.

Jag hoppas verkligen han sparar ut snigeln under läppen och faktiskt kör mycket av det äldre materialet.

2008-06-27 11:29
tror alla har sagt sitt nu huh..

Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2008-06-28 12:14
å vad trevligt :)
aaa

2008-07-01 12:03
Kul, kul som fan! Förhoppningsvis slipper man skitungar där också eftersom detta är artister av kvalité utan attityd...
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-07-01 12:51
De flesta du syftar på vet säkert inte ens vilka Atmosphere eller Brother Ali är. Du var ju på samma Sage Francis-konsert som mig, så förvänta dig exakt samma publik.
•pave paradise•

2008-07-04 23:00
det dryga är ju att det faktiskt är malmöfestivalen vi pratar om, och alltså kan kids som egentligen inte uppskattar denna musik dra sej dit eftersom det är gratis. men jag håller mej positiv och ser fram emot en fet spelning! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-05 00:47
Kidsen kommer dit för att det är hiphop ju :) Men som sagt, jag tror inte att de har hört atmosphere och brother ali särskilt mycket.

Och med kids menar jag ju inte unga människor utam folk med vita new era kepsar på sned som har en nyligen utköpt cigg i mungipan och står och hänger på sina polares axlar med den där skitnödiga attityden...

2008-07-05 10:21
ASUL: det var sådana "kids" jag syftade på :)

agggghhh jag kan inte vänta länge till. skynda dej på augusti!

2008-07-06 14:53
är det någon i forumet som jobbar med konserten?
undrar om tiden för konserten är bestämd ännu, kommer nämligen ner med tåget samma dag på eftermiddagen. vore schysst om spelningen är på kvällen.
peace!

2008-07-06 17:50
jävla kids. jag hoppas publiken mest består av 27-åriga indiepopare som pluggar till lärare eller journalister, som vill vidga sina vyer.

2008-07-06 22:12
haha

2008-07-06 22:48
hehe, pest eller kolera där!

2008-07-06 22:49
Sen har vi de berusade 40-50 åringarna. Detta kommer bli en smältdegel av intryck.

2008-07-06 23:03
ååh jag längtar så!

2008-08-19 09:03
Varför har ingen snackat om spelningen sen dess? Tycker spelningen var sjuuuuukt fet hahaha.. Inte hört mycket av dem, men nu ska jag fantamig DOWNLOADA (ja ni hörde mig) allt!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-19 09:26
Jo det var bra.
Men inte det bästa jag sett med dom.
Även rätt dållit ljud, musiken överröstade sång för mycket.

Sen har man ju sina favorit låtar, och en del av de spelades ej :/
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?

2008-08-19 13:19
Inte sett något annat med dem, men jag tycker det var riktigt nice... Kan de göra bättre än så så är det bara positivt :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-19 15:51
jag hade en bra dag! var pepp och blev inte besviken. fan, gratis och allt :)

2008-08-19 16:40
Missade skiten, gillar inte atmosphere så särskilt men hur mycket körde brother ali av sina egna saker?

2008-08-19 21:41
de va fett=) brother ali körde väl cirka vetifan 5-7 låtar av sina egna? något sånt=)

2008-08-20 00:17
det var bra!

2008-08-20 09:16
bigger then guns, bigger then syphilis!

2008-08-20 12:21
brother ali killed it.

2008-08-20 15:03
Fet spelning. Hade klarat mig utan låtarna från skitskivan The Undisputed Truth men annars var det grymt.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-08-20 15:07
The truth is here!
AMICI DI NESSUNO

2008-08-20 15:56
Haha, "bigger than syphilis!" <3

Spelningen vart niceness. Coolt att dela ett teeny tiny utomhustält med thuggish ruggish Sluggish.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.