19/4 The Rumble: Jesse Rose, Oliver $, Dre Skull, Yxa & Jeansbjörn - gratis Busdriver!
OBS! De som köper biljett till The Rumble på lördag får gå gratis på Busdriver (Stonesthrow) på Inkonst på söndag!
Lördag 19e april: Jesse Rose + Oliver $ live + Dre
Till The Rumble lördag 19e april har jag bjudit in en engelsman, en tysk, en amerikan och två Stockholmare. Jesse Rose (UK), Oliver $ live (DE), Dre Skull (USA), Yxa & Jeansbjörn (Sthlm).
Jesse Rose är vid sidan av Radio Slave den mest framgångsrike engelsmanen på Berlins house- och technoscen. Trots fina släpp på Dubsided, Get Physical, Gigolo och egna bolaget Made To Play, är det som DJ Jesse är berömd. Nominerad som ’Best British DJ’ i den första ’Best of British Award’ 2007, turnéer i Australien, Asien, USA och Sydamerika – Jesse Rose är något så ovanligt som en riktigt bra och underhållande housedj.
Claude von Stroke sa till mig förra året: ”Tomorrow I’m going to Berlin to play with Jesse at Panorama Bar. That guy is an amazing dj – even bettter than his production”. Med jackig Chicago, djup techouse och skruvad house av bästa märke och sina remixar på Underworld, Armand Van Helden, Simian Mobile Disco & Hot Chip i väskan har jag en känsla av att Jesse Rose och Oliver $ kommer knäcka Speakerjunk som den bästa housekvällen på The Rumble!
Oliver $ är Jesse Rose första signade artist till Made To Play. Ung Berlinkille med ett snuskigt tight och funkigt techhousesound. Ett gäng 12or på Grand Petrol och Made To Play - Oliver $ spelar live i Detox och Jesse har lovat mig att hans set blir ""Boom Bam Whoooo""!
I foajén har vi fint besök av Dre Skull från New York. Hipster som jobbar deltid som yogalärare och remixar alla från Jackson 5 till Air. Dre Skull har ett par 12or ute på New Yorkbolaget Viscious Pop (+ Beatport och Turntable Lab). Hiphop, juke, club – alla kommar levitera!
Den enda DJ förutom Diplo som spelat på The Rumble tre gånger är DJ Yxa (aka Jenny Seth). Hiphoprecencent på Aftonbladet, radioselector och resident på Stockholms bästa fest ”Russian Spring Break” - Yxa har en förmåga att plocka låt 07 (som svänger satan) på en halvstor södern rappares senaste cd och göra den till dansgolsvältare. Med sig har hon Sveriges grymmaste remixare, Jeansbjörn. Jeansbjörn är nere med club, disco, soul och att remixa riktigt stora hiphophits så de blir ännu bättre. Vi har en superpresent denna The Rumble! Via Storgatan delar vi ut 100 st Jeansbjörncds, ett rykande färskt och helt grymt mixtape ”Bjornzana – A Jeansbjörn Collection” med enbart Jeanbjörns egna remixer på hela cdn och drops från Rick Ross, Flo Rida och Ken Ring! Excluuusive!
Förköpet till festen släpps nu på lördag den 12 april. De första 50 biljetterna på Combination kostar bara 80 kr, de övriga 100. Spara pengar, garantera plats (lura kön) &n