DJ Klever (2xDMC, ATL) + Pase Rock (Five Deez, NY) 2a Juni Moriskan
Jag vill tipsa alla om Nöjesguidens årliga mega-SOMMARFEST lördag den 2a juni. Malmös största uteservering, två liveframträdande och tre dansgolv. Ett helt gäng lokala djs spelar olika stilar på tre dansgolv, men framförallt uppträder Pase Rock, überhipp rappare från New York som är med i Five Deez, är sidekick till Spank Rock (på t ex "Rick Rubin") och med flera album i bagaget har lovat lyfta Moriskans tak. Nya epn "Lindsay Lohan's Revenge/Sexy Motherfucker" (med Amanda Blank) säljs på Turntable Lab. Dessutom är Pase Rock en grym dj, ladda hem settet från WMC här!
Till min stora glädje kommer också DJ Klever från Atlanta. Klever är helt enkelt bäst. Om du gillde t ex A-Trak kommer du dö när du ser och hör den här hårdingen. När Klever var liten vann han skivspelarVM("DMC") två år i följd men nu har han mognat och spelar sina sjuka partycrunkremixar på fester världen över med sin slicka teknik. Jag är avundssjuk för jag skulle gärna ha båda snubbarna ovan på The Rumble, men jag får äran att värma upp.
En massa andra grejer händer dessutom, kolla Nöjesgudens hemsida. Biljetterna kostar bara 100 kr på Combination/Storgatan i Malmö och på Holiday i Lund. Förra året tog de slut och kaos utbröt i kön under kvällen. Det finns ingen gästlista. Missa festen och gråt.