I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jönköping | 16/12 - Guvernor Andy & In a Style Band

Klubb & Konserter - Övrigt & Utland

2006-11-17 19:42

Jönköping | 16/12 - Guvernor Andy & In a Style Band

iRIE Music presenterar:

Guvernor Andy & In a Style Band samt Boltes (ifrån Det Funkar)

Lördag den 16 december måste ni komma och känna gunget på Brunnen i Jönköping, då iRIE Music och Jönköpings Ungdomsråd arrangerar en soft reggaekväll.

Brunnen är en relativt ny, jättesoft mötesplats för ungdomar i åldern 16-20 år. Det är verkligen en skitfin lokal som är helt perfekt på många sätt, men folk har ännu inte uppmärksammat det här stället ännu. Det hoppas vi kunna ändra på iochmed en serie av schyssta konserter som Jönköpings Ungdomsråd arrangerar under vintern.
Under dessa konserter finns det naturligtvis inga bestämda åldrar, då man inte kan sätta ålder på musik. Alla är alltså självklart välkomna!

Den ständigt aktuella Governor Andy släppte i våras sitt andra album "Som Salomons Sång". Trots att denna man bara släppt två album så har han synts och hörts runt om i Sverige på klubbar sedan 1993 då han först började spela reggae med olika soundsystems. Under året har Guvernören spelat flitigt runt om i landet, och nu är det äntligen dags att få se honom i Jönköping!

Bandet som backar upp honom är In a Style Band ifrån Stockholm. De tre medlemmarna kan synas och höras även i ett antal andra konstellationer. Det är bland annat trummisen ifrån reggaeveteranbandet Kalle Baah och basisten ifrån Svenska Akademien.

Den som blir först ut på scenen för att sätta igång gunget är Boltes, ifrån Jönköpingsbandet Det Funkar. Även han kommer att bli uppbackad av In a Style Band. Troligtvis får vi höra lite material från Det Funkars debutplatta "All eventuell uppvaktning på min 50-årsdag undanbedes", som släpps i slutet av november.

Kort info
Insläpp: 20.00
Boltes på scen: 20.30
Entré: 50 SEK (inget förköp, kom i tid!)
Åldersgräns: Självklart inte!

För vidare information, se:
www.iriemusic.se
www.governorandy.com
www.detfunkar.se

Kärlek
/Martin Körling, iRIE Music

2006-11-22 23:37

Lite ljus i höstmörka Småland, låter nice!
Checka! www.331wernamo.com
Följ @wernamo & @331wernamo på tweeter

2006-11-29 17:59
Ses där!
Det är ingen slump att jag döptes till Änglalik

2006-12-01 20:52
faaan va bra :D elski
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-12-05 15:24
Än en gång kan jag utlova finfint hembakat fika. Både mina goda chokladbollar å massa goda saffransbullar. ;)

2006-12-16 14:55
tinosmash.. arr. i love ya..
jag har bara ingen aning om var brunnen ligger :l
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-12-16 18:57
Missa inte detta!!
www.goldrush.se

2006-12-17 01:25
Eternal P16

Hoppas du lyckades hitta till slut ändå!

För ja, helvete vilken spelning! Aldrig sett Guvernören så här innan, det här var så sjukligt bra! Underbart underbart! :)

Bilder kommer upp under nästa vecka, på www.iriemusic.se. I och för sig så är det ju inga högupplösta bilder, så det är inte mycket att skryta med kanske...

2006-12-17 02:57
tinosmash JAG HITTA DIT! :) Jag satt mest längst bak och sjöng med ;l

skitfet spelning!
guvernör'n <3
och eftersom jag är lite mer hiphop så gillar jag Boltes utav bara faaaaaan <3

2006-12-17 14:20
aah, jag känner igen dig nu när jag såg din bild.

jo, visst fan var det bra. helt underbart! :)

2006-12-17 15:05
Tack för igår vänner!
Gillade ni mitt lilla framträdande, så checka vår nya platta på www.detfunkar.se å glöm inte å tanka hem veckans mp3 här på whoa!
http://www.boltes.net

2006-12-17 15:57
Boltes ja, det var fett, jag gillade den gamla låten osm du spelade riktigt jävla fett..
den stämmer rätt bra :)

2006-12-17 22:08
Förövrigt, vilka var där och filma/tog bilder?
och var kan man hitta da stuff?

pich

2006-12-17 22:08
Nevermind, tripple post! <3

2006-12-18 13:55
Eternal P16

Dels var det en fotograf som fotade lite åt mig. Sedan var det Governors egen fotograf och filmare. Men det materialet ska tydligen användas till en dokumentär, så de kommer du nog inte kunna få tag på. Men jag kan dela med mig av bilder när jag fått!

2006-12-19 20:30
tinosmash, ok ok :) tack för infon..
och jo, det tar jag gärna del av, ska jag hålla ögonen öppna på iriemusic.se eller hur går det hela till?

peach

2006-12-21 14:40

En riktigt trevlig kväll blev det till slut...

Big opp iRIE Music!
Checka! www.331wernamo.com
Följ @wernamo & @331wernamo på tweeter

2006-12-24 13:53
d va en kul kväll faktist!!!
i remember when originality was the key!!

2006-12-29 17:45
Kul att höra Lars! :)

Några få bilder från kvällen ligger uppe på hemsidan. Ni hittar dem här.

Kärlek