Fronda | 25 Maj | S2, Borlänge
Fronda 25 maj S2, Borlänge 18 år 90:- entré www.klubbliro.se
Klubb Drifter på S2 - Fre 12 Dec.. Governor Andy & Daddy Boastin
DJ Oladeo är klar för kvällen! Ev förband är på g
hade vart kul med någon annas, gillar inte fronda alls tråkigt nog. kul när det kommer nå hiphop till dalarna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yoni: Instämmer med dig, men pengar går före nöje när det kommer till arrangörer. keep that in mind! Han drar många 14 åringar!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men vilket jävla skitsnack! om folk vill ha hit Fronda, gör då arrangörer FEL i att ta hit han PDYLAN? Man vill väl göra folk glada genom o ta hit artister som folk verkligen vill se? Okej, Vi får se hur många 14åringar vi ser inne på S2 den 25e... säker skitmånga..speciellt när det är 18års gräns! Suck..
Hehe Nej det är inte skitsnack.
PDYLAN: Så det kommer en massa 14åringar till S2 den 25e maj? För du läste väl?
Ja det tror jag!
haha, okej
Det tror jag också iofs.. "fjortis" är ingen spec. ålder utan snarare ett beteende... så det så :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Nej, Fjortis är ingen spec ålder. men... 14åringar är just bara 14 år. viss skillnad där.
skitsnack är ju det sista det är... en fjortis är inte 14 år ..den beter sig som en fjortonåring ..hope I didnt stab you in the heart..
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
Precis!! men 14-åringar är 14-åringar precis som 75-åringar är 75-åringar Fjortis behöver inte vara 14 år, nej precis men skriver man 14-åringar så är dom just 14åringar
urk, bara lägg ner. Det är allmänt kännt, nästan samhällsorientering förfan att Fronda drar en yngre, viss "speciell" publik...med mina egna ord blir det många svordomar o hårda ord, så vi tar inte den. Sen är det inte hiphop...det är pop på midibeats.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
newyork I vems trådar?
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
newyork: Japp, jag är ett stort fan!! Om du läser så är kritiken inte riktad till Fronda, trodde det framgick i mitt första inlägg. Don cry
RadiophonicOddity P21: På S2 där det är 18 år...
ni hade förmodligen tjänat mer på cozmoz där yngre ungdommar kommer in ..var väl 950 pers sist vill jag minnas?
Fronda uppträder på "Club nova" på cozmoz tidigare på kvällen... också så.. Blir nog inte o gå nå plus alls
Dalarna : med "yngre" publik, menar jag efterblivna ungdomar, i detta fall från åldern: 18, som lyssnar på hans skit. Men ta det inte fel. Inget gnäll eller hate mot er. Kul att det görs nånting iaf, synd bara att det blev den artisten, som jag i särklass avskyr mest. Är nog inte ensam om det heller, flera av de som jag vet har lite känsla för musik har uttryckt sig...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Dalarna : och som du säge..klart man vill ta dit nån som "folk" vill ha o göra dom glada. Jag är mest bitter att folk gillar skiten, när det finns de som förtjänar credsen bra mkt mer.
Du tycker vi är efterblivna ungdomar, tack.
Varför skriver du i denna tråd om du inte har en tanke på o gå? förstår inte riktigt. Fronda kommer bjuda på show, 4 pers på scen denna gång hemligt uppträdande av en aktuell svensk hiphopgrupp som kommer framföra senaste singel + några låtar till DJ som spelar shake-as-musik under kvällen Gillar man hiphop så kommer man trivas
jag vill visa mitt missnöje bara. Missnöjespolisen har varit här.
Goldrush är en av flera arrangörer till detta arrangemang Grundarna av Goldrush diggar Fronda och har gjort det enda sedan D6AA tiden, och hur många som än hatar Fronda kan väl inte göra att vi helt plötsligt inte gillar Fronda längre? I Första hand gör Goldrush arrangemang med Artister som vi tror folk här i trakten vill se, och för det andra - Artister som vi vill ta hit och som vi själva gillar och tycker är bra. När man gör saker i en ideell musikförening så lägger man ner grymt mycket tid, iaf gör vi det. Och det utan att stoppa pengar i egen ficka. Så att ta hit Fronda för pengarnas skull är ju en trist lögn. Så länge man sysslar med ideell verksamhet som Goldrush gör, så existerar inte "Gör det för pengarna" Det må finnas folk som har något emot Fronda och inte gillar honom, men om ni påstår att folk här INTE vill se honom så är ni nog lite blinda! Fronda fyllde cozmoz med 1000 pers tillsammans med Snook osv Det har ingen annan artist lyckats med på ca 10 år... RadiophonicOddity, istället för o lägga ner energi på att hata och tala om vilka du inte gillar.. så får du mer än gärna lägga fram vilka du GILLAR och vill se här i Dalarna.. Sånt vill vi mer än gärna göra, trots allt är det ju folket som mer lr mindre avgör vad vi gör för arrangemang, ska göra en ny tråd där folk får droppa förslag på vad dom vill se i höst - blir du förs? :) PEACE R / Goldrush
www.goldrush.se
Goldrush : visst, det tror jag säkert ni har gjort o gör. Och sure, sanning där. Men å andra sidan så har jag väl rätt o gnälla om de jag inte gillar? Är det inte bra o höra nåt från "båda lägren"? Sen visst, klart "folk" vill se honom. Det finns ju idioter överallt. Och de jag gillar o vill ha till Borlänge är Tank Marwin, Supersci och Ragin. Ragins nya material är skiten att spelas hela sommaren, och Tank har väl aldrig varit här? Likaså Supersci..men å andra sidan så kanske dom inte drar 950 pers till cozmos heller, så det kanske är lönlöst? Menar...dom gör ju faktiskt musik med lite känsla..
och ja, jag är medvetna om att ni propsar Ragin mycket. så det är inget gnäll om det. Men håll med, alla 3 en kväll vore underbart?
host host
Radio: Correction, supersci körde på ett dc-arr på bolanche för några år sen, men det är klar att de borde dyka upp igen... om man vill se ragin kan man ju alltid gå på jam of the year, har hört rykten om att det riskerar att bli en fet fest, har iofs inte hört att man kan få för mkt av det goda =)
http://fredpajorden.com
suncar P24 : ah ok..men nu har dom kommit med nytt material o allt..så det skadar ju inte direkt... NeKKiD P24 : självklart du med..o alla dina syskon..
true true, ville bara framhålla att de varit här, fast det var lääänge sen... är också sjukt sugen på att få höra de nya grejjerna live =) lite off-topic kanske, men men
http://fredpajorden.com
RadiophonicOddity P21 Finns väl ingen hiphopakt som spelar mer i Borlänge än Ragin Goblins... du har skapligt många tillfällen o se dom helt enkelt Nu gör dom ju 2 gig inom loppet av 2 veckor tex.. och sluta kalla en för idiot tack. Supersci är ju på gång, så det är ju inte ett dåligt förslag men hur många i Borlänge känner till dom? :p Finfin hiphop på P&L iaf Looptroop och max peezay och förhoppningsvis en akt från US, håll ögonen öppna :p
www.goldrush.se
Goldrush : Jo jag vet, jag sa ju även det. Och supersci..mja..kanske ska vänta tills dom visas på ZTV och deras hype går upp? Och sen om du tar åt dig är inte mitt problem. Jag vilar min låda.
Fronda fyllde cozmoz med 1000 pers tillsammans med Snook osv Det har ingen annan artist lyckats med på ca 10 år... Det är som att säga att FHTEOD fyllde arenan tillsamans med Raze Jam.. Det var varken vi eller Raze som drog allt folk, men det var inte heller headlinarna eftesom de körde för knappt 50 pers.. Samma sak med Fronda och Snook, båda hade hits men Snook hade väll den största? Just sayin..
www.OffbeatFuckYeah.com
Förlåt att jag kanske är lite hård. Det är skit bra att ni lägger ner eran fritid på saker som ni tror på! Jag vet själv, jag och några polare driver alternativ/elektro klubben Klubb Ohm och vi har ett helvete varje gång vi ska organisera saker, speciellt nu när vi ska ha hand om hela S2 själva under P&L i sommar. Jag har bara väldigt svårt för Fronda, Org12, Max P och de andra bounce/party hiphoparna..
www.OffbeatFuckYeah.com
RadiophonicOddity P21: Vi diggar ju Fronda, o då är vi tydligen idioter? Lionize: Nej det kan man inte säga Fronda drog minst lika mkt folk som Snook Tråden är full av folk som inte äns ska gå dit känns rätt trist
www.goldrush.se
Goldrush : ska jag behöva säga det igen?
ja hiphopen på peace and love vet jag inte om jag skulle beskriva som finfin, har ju inte varit så klent utbud sen första året när (jag har för mig att) bara Ken var med..
NeKKiD P24 : tycker det har varit klent de senaste 3 åren (tror jag)...bästa var lätt när Ragin + Ovanstående körde loss inne vid..umm..jadu..bolanche tror jag..då var det ös! sen var det ganska ok när pst, o ap o det gänget var där...sen har det inte varit mkt o hänga i granen..mest mainstreamskit som looptroop o fronda etc..
Problemet är att P&L inte har nån som är intresserad av hiphop. De har noll koll.
www.OffbeatFuckYeah.com
De är tydligen ett gäng som är intresserade av Lena Philipsson o annat skit..
Klart P&L har folk som är intresserade av hiphop Är alla bokningar klara? Nej.
Finns en tråd om P&L under Festivaler, där kan ni snacka om detta. P&L utsåld 3 år irad... host
moppetrim: Nej, men utsålt borde ju betyda att det är kassa bokningar iaf
jag fattar inte heller vad du menar..vad fan har p&l skutsålt att göra med kvalitén på hiphopbokningarna o göra? Knappast så att p&l dragplåster domineras av hiphop direkt
Looptroop har ju varit ett av P&L´s dragplåster på förra årets och även detta år.
www.goldrush.se
knappast för att göra p&l attraktivt hiphopväg, snarare använt det som ett pop-plåster.
men åter IGEN Läs igenom denna tråds namn sen funderar du.. hör mitt snack hemma här? Det finns en P&L-tråd under Festivaler
www.goldrush.se
Visst var det många som var där för att kolla på Ulf Lundell, men det var 40-taggarna som betalade endagars. Vi andra ville inte sitta i öltältet och lyssna på Lundell i TRE timmar. 40-taggarna tyckte det var hög kvalitet, hiphoparna gjorde det inte. Smaken är som baken, men det är grymt lite Hiphop iår. Och anledningen till att de bokade Looptroop igen ÄR för att de drog mycket folk förra året. Det är fjärde gången The Sounds kommer föresten.. Ronny borde kanske försöka påverka dem lite mer, jag hörde att han hade ett finger med i spelet, men det är svårt att övertyga ett gäng poppare!
www.OffbeatFuckYeah.com