Norrköping: 3/12, Beatroot Massive presenterar...
Beatroot Massive presenterar: Hiphop Jam på Svea Skeppet (krog), lördagen den 3/12 Rökrum finns. Starring: Låhret Collektive (Liveband) Xeilon & Niprone Endangered Species Blezz Underground Civilians Dj's: Obscure & Bollocks Entré: 40 riksdaler Insläpp: 22-03 Plats: Svea Skeppet Kristinagatan 7 Nya Torget Affisch Efter en lång paus i föreningsarbetet presenterar Beatroot nu ett nytt jam med artister som tillhör Norrköping's finest. Om det dyker upp mycket folk på detta så kommer vi att fortsätta arrangera med jämna mellanrum, upp till bevis! Svea Skeppet har förut haft ett dåligt rykte, men det skall nu suddas bort och vi startar härmed något nytt. Unite, med en öl i handen... eller två? Norrköping har väl ändå lite lokalpatriotism kvar? Vi ses!
Beatroot - Norrköping
hård konkurrens med Fugees ;P
http://www.iamthereasonwhy.com/
ja livet e hårt men sthlm är 16 mil från norrpan så vi får hoppas att fugees inte snott hela nkpg publiken...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lycka till grabbar med jamet och hoppas att ni får det bättre med svea än vi vakta ryggen och kör eran grej, jag kommer inte komma pågrund av ägarna thats it men annars hade jag kommit... peace
vi e inte nr 1 men det skiter vi i..
jepp, livet e ganska hårt... sorry grabbar, fugeesbiljetten sitter redan på kylskåpet =(
http://fredpajorden.com
blahrff 18 ård fitta ville se blezz ... jag är mkt besviken på arrangörerna. gör det oldschool istället uter på gatan
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
Shosholoza P15 Vilken gata ska vi hålla till på?
fotbollsgatan fleskisänk hihi
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
plankgatan represent. ni får köra i parken så man kan stå med en öl från balkongen!
http://www.iamthereasonwhy.com/
Vi får helt enkelt arrangera en karneval?
Faan vad mycket pessimistiska Norrköpingsbor det finns... Var glada att något händer i den där staden istället. Bra initiativ grabbar! Hoppas ni får kul.
vilken publik är det vi snackar om, finns för fan ingen publik i norrköping. Det här kommer floppa som allt annat, men jag kommer så det är lugnt ;)
dannyM_
Publik och aktiva människor inom hiphop finns det gott om i Norrköping. Problemet är att alla tänker i samma banor och inte orkar ta sig till ett ställe när något händer. Om det däremot startades en hype inom alla vänskapskretsar så skulle alla dyka upp, precis som alla gjorde förut. Det är därför det är jävligt viktigt att sprida rykten i just alla kretsar när något händer. Det funkar inte att vara pessimistisk och vänta på Messias eller i detta fall, tänka att det var bättre förr. Problemet är att det skulle kunna vara som förr om alla dök upp. Så hjälp till att hypa istället för att klaga...
Vi arrangerar inte för att vi ska bli miljonärer, vi arrangerar för att vi vill hålla skiten vid liv.
Klart alla kör för cashen, sluta hyckla! Svea ger feta gage...
soundcloud.com/hybrismusik www.myspace.com/hybrismusik www.myspace.com/verbalizemusic
Va ger svea i gage då? fimpar o ölslattar? hehe...
lasse banan fluga skulle komma sa han!
bara feta låtar!
snålare arrangörer får man leta efter...
diffused P22 Hey! Nu är det väl ändå inte arrangörernas fel! Men i alla fall... nu är det vår första gång vi håller till på Svea Skeppet, så vi har inget med det förgångna att göra... Så dyk upp för bövelen!
klart man kommer dit!
fan vad e de fö fel me drottninggatan då måste ju folk lyssna ?
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
Det får helt enkelt bli cypher-session i Palacekön imorrn... Vi säger runt halv 12, 12?
Hooka upp lite artister eller spela musik som man kan röja till. Jag pallar inte stå och lyssna på någon halvdeppig hiphopakt när jag är ute på krogen och tänker hugga några bärs med polarna. Jag vill ha skön och svängig hiphopmusik! :D Nej men, jag vet inte vad man ska göra för att locka folk. Sätt upp affischer på stan eller något, jag vet inte. :) Och ni vet ju hur det är, om det inte är några "kända" artister med på listan så kommer mindre folk dyka upp och dom som väl dyker upp är inbitna hiphopare från Norrköping som är polare med akterna. Kul? Nej, inte direkt. :) Så, lystring alla artister: producera minst två ruggigt svängiga hiphoplåtar var, så blir det fina fisken! :P Skit i allt som är äkta och spänn av!
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Det finns ju alltid en fri chans att "önska" artister som man då kan kalla för "huvudakt". Om intresset är stort för en viss artist/grupp så blir de med hög sannolikhet bokade, om de inte överskattar sig själva med ett för saftigt gagebelopp. Problemet är att ingen yttrar sig om vilka artister de vill se, hehe. För att tillrättavisa ovanstående talare så bombar alltid Beatroot affischer runt om in stan. Hype?
För fan Jonte, jag har sagt åt dig att jag skulle vilja ha hit Peshi! :P Men ja, jag vet inte vilka artister jag skulle vilja se. Det är inte många förutom Snook och Afasi & Filthy som jag vill se, heh. Organism 12 hade iofs också varit kul att se. Men dessa artister kanske är lite för stora för att vilja ställa upp bara för att det är soft. Och risken finns ju att ingen av dom nånsin vill komma tillbaka med tanke på hur lite folk det brukar vara som röjer. :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Ett annat tips kan ju vara att ha ett annat upplägg eller köra efter mer koncept-liknande saker. Det känns ju lite som att alla Jam är likadana och det är samma tugg hela tiden. Jag menar, vem har sagt att tema och koncept nödvändigtvis måste vara larvigt? Jag menar inte Halloween-tema eller något sånt tjafs, jag pratar om något som är intressant och utöver det vanliga tugget. Jag skulle till exempel tycka det var kul att köra lite soft musik med live-instrument. Eller att flera artister går ihop och kör något tillsammans med live-instrument. Jag vet inte, jag är inte med och organiserar era jams eller pratar om idéer och sånt. Det är svårt att sitta här och bolla idéer med sig själv. Nåja.
Hehe, jo... Men i alla fall, på detta jamet kommer det feta livebandet Låhret lira tillsammans med Underground Civilians, så det kommer ändra på stämningen lite. Vi står även i förhandling med Organism 12 inför framtiden. Peace.
Battle? open mic?
www.soundcloud.com/hybrismusik
FET afffish antar att det e min härliga kolega som gjort den jimmy P.56..... yeeeaaaaaa
vi e inte nr 1 men det skiter vi i..
pragmatic: Det är iofs jävligt soft. :) Bra! Synd bara att jag är HELT BLACK just nu... typiskt. Får se om jag kan skramla ihop lite pengar till ett par öl och inträde. Hmm. Har redan lånat ett par hundra också så man vill ju inte ha fler skulder än nödvändigt. :P
Godis finns och open mic lär det bli om intresset finns!
kommer både ltd och math mic från underground civilians?
saaaru..
tre ord: fett med leffe
Ja för fan. Nu är affischerna tryckta och ska börja klättra på väggarna inom kort. Sprid detta nu så det kommer mycket folk. Mycket folk = Mycket drag under galoscherna!
Beatroot - Norrköping
ja de vore fett med ett fullsatt svea...
peshi e väl från nkpg så hon helt enkelt ställa upp. btw va på phetaste i gbg i somras as sköna band som spela venom& eldhee, allywan m.m och sen vare nåra som körde me live instrument dem va tunga , riktigt tunga kmr dock inte på va dom hette.
Det är tyvärr 18 med legg i dörren.
ah fuck såg det nu på affischen...
phetaste var en stor tävling me gbgs talents
Det närmar sig! Affischer kommer upp i dagarna.
Gbgs talents kostar pengar att få till nkpg om inte annat Detta är en soft kväll med det lokala guldet.. Och alla som spelar den här kvällen kan jag skriva under på har lagt tighta grejer! Till skillnad från många tidigare kvällar på svea.. och efterssom det är så tidigt som 3e så kommer man ju ha råd att gå loss desto hårdare på drickat! Kommer ju bli helt galet trevligt häng!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Producent
2005-11-22 22:43
De aldrig någon fixa något mer än bara lokala artister. Det har varit lokala artister ungefär tre gånger i rad nu och det är så jävla tråkigt. Jämt samma snubbar så att det känns som en replay nästa gång man kommer dit. Men visst.....
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Line-upen kommer variera varje gång. Är inte säkert att vi kommer hålla till på Svea i framtiden, men detta är en uppstart i alla fall.
HYPE!
oerhörd.