De La Soul(12/10) och LoopTroop (15/9) till Uppsala!
De La Soul kommer den 12 oktober till Katalin och LoopTroop den 15 september. Spread the word/Peace
eager-to-know
Grymt! Men se till att det affischeras litegranna inför De La också... Folk har ju sett Looptroop några gånger nu, men De La är ju en frisk fläkt för Uppsala. Big Up för att sånt här görs iallafall!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag föreslår en gigantisk zeppelinare med flyers på... det skulle få Uppsala att öppna ögonen. det ska bli fett!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."
Åh fan.. Bokas De La inte i Sthlm lär man dra dit.
California, knows how to party!
Trallfall: Haha, kvällens räddning...
"Who the motherfuckin' bawse?"
Då blir det Kweli den 5:e och De La den 12:e. Min ekonomi better be good! Or else... PZ
Zeppelinare låter bra! Ska skramla ballonger och sy en.....ett annat alternativ kan ju va att vi kör en OS a´la Korea och skriver De La Soul med människor på stora torget o låter lokal-tv filma allt.......
eager-to-know
fan vad najs lär ju hänga där vetty
nån som vet vad biljetterna kostar till looptroop och de la soul? lr vad biljetterna brukar kosta på katalin? never been there, but will.
peace, love & unity
kommer dem den 12:e på sidan står de ju den 15:e
pzy biljetterna brukar kosta runt 250:- i vanliga fall har jag för mig. aja lär ju inte ha råd att gå på båda i alla fall:( soulable talib kweli? var?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Läs andra trådar PZ
Tror att priset på De La Soul blir 280 pix och looptroop runt 200. Återkommer när jag vet. Peace!
eager-to-know
luciousWhore P0 18 år...
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."
Topchick F17 det gör du säkert...
Min syrra gick på den legendariskaspelningen på Sten sture för en jäkla massa år sedan... Hoppas jag har pengar tills dess.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
katalin brukar inte vara hårda på legg.. varit där med kompisar när ingen av oss varit 18 och dom frågade inte ens efter legg.. och går man med förälder så behöver man nog inte ora sig det minsta.
Hur bär man sig åt för att jacka en biljett i stockholm/ på nätet då?
"The badder you seem, the more lies you tell..."
akius. det går nog inte. för det är bara musikörat som säljer biljetter och de har ingen internettjänst direkt... du kan ringa dom och fråga. annars får du be nån uppsalabo köpa! "Biljetter finns fr o m måndag 5/9 på Musikörat tel 018-10 09 18"
JA'SOUNDFESTIVAL
Commons spelning på sten sture slog De La Souls spelning med hästlängder...
så var ligger katalin ovh framför allt, var ligger musikörat? är ju ny i stan, men det här verkar bli en bra välkomstfest
MrStubbs P21 vid tågstationen ligger Katalin, eller snarare BAKOM stationen. Katalin går inte att missa om du går ut på baksidan av stationen. Musikörat ligger vid storatorget, dvs mitt inne i Uppsala. Bredvid saffets och Upplandsbanken (och nån tidiningskiosk).
var på isaac hayes och solomon burke där innan jag hade åldern inne, har inge minne av att dom kollade leg... När spelade common på sten sture??!!
soultrippin P19 det var många år sedan. 1998-99 eller tidigare ändå... mitt minne har börjat att svika mig.
Redaktionschef
2005-09-09 12:11
Daaaaamn! De La Soul! Skall inte missas :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
KlubbLarge nu ringer jag polisen, du var ju inte 18 år 1997! vänta tills vakterna på gamla barowiak/sten sture/birger jarl får höra detta...
Hårdast var ändå M.O.P. på Sten sture, kändes iofs som dödstöten för sjyst hip hop till Uppsala, inget mer efter det, men nu när De La kommer igen så kanske det vaknar till liv.
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
ja va tyckte ni om koncerten ikväll då`? tycker själv att publiken var otroligt trist i början men blev mkt bättre när dom kördeigång the struggle continues. saknade bla heads day off men får helt klart godkänt!
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
M.O.P på sten sture va den bästa hiphop konserten i sverige nånsin!!
www.bluenyellow.tk
98 torska väl pos i uppsala med en braja om jag inte minns fel..!
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
Så, vad kostar De La Soul? Fick inte ut något från denna tråden riktigt.
California, knows how to party!
290 kr
vart kan jag hitta mer info om de la spelningen? official shit tack.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
www.katalin.com/ men allt som står där är:
Onsdag 12 oktober DeLaSoul Legendarisk hip-hop Biljetter finns fr o m måndag 5/9 på Musikörat tel 018-10 09 18
Jodå, De La Soul kommer. Så det är bara att köpa biljett. Säljes på musikörat och katalin. Så det är official shit! Kommer bli fett. Peace
eager-to-know
Redaktionschef
2005-10-06 21:33
ska försöka köpa imorn.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Har köpt min biljett ska bli fett!!!!!!!!!
Känns livet hårt?.. använd gillette
Professor P & DJ Akilles kommer att värma upp publiken på Katalin nu på onsdag innan legenderna De La Soul går upp på scenen. Det kommer bli en grym show så missa inte!
Kommer bli såå sjyst, lär ju knäcka Berns-spelningen.
Jag tycker inte att ni ska ge folk falska förhoppningar om att man kan gå in utan leg. När jag var på en konsert på Katalin när jag var 18 eller 19 och hade leg med mig var de griniga och sa att de var 20. För på vanliga pubkvällar är det ju 20 på Katalin. Men jag visste att det skulle vara 18 när det var spelningar så jag fick typ förklara det för han som kollade leg och han hämtade chefen och grejer (som sa att det var 18 år) innan jag fick komma in...
Imorrn smäller det!
Redaktionschef
2005-10-12 11:40
Bangar :/...intresset var svalt i min vänskapskrets, plånboken är lite för tom pga en krashad cykel på fyllan och skellefteå aik är nere och spelar mot almtuna samma kväll...
Jag fattar inte riktigt hur någon som ska kunna kalla sig för hiphopälskare ska kunna missa en sån här sak. Sälj din mamma om du inte har cash damnit!
de la soul på hemmaplan!!!!!! love it!!! hoppas det kommer mycket folk trots den blygsamma marknadsföringen. feeling the vibe!!!!
labyrint living!
GAAAAAAAAAAH! Sååå tungt.! Måste nästan ta mig ner till Göteborg nu..!
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
Redaktionschef
2005-10-13 01:59
berätta mer :)
Mase körde ett ATCQ-set i början som var värt hela biljetten. Sen var det bara party up med tre jävligt laddade snubbar. Trugoy är antagligen den skönaste lirare jag har sett. Rock Co.Kane var nog bästa showen med riktigt sköna bodyfreezes. Annars var det ju trevligt när de drog upp alla damer på scen och smugglade in en sju st backstage lite diskret. Mest imponerad över att de körde en jävla show och var galet peppade hela kvällen trots en halvkass publik som inte kände igen särskilt mycket material. Big Up!
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
va? missade jag det? jahopp.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Dom körde inte Say No Go. Dom körde väldigt lite gamla grejer vilket var synd. Det dom körde från 3 feet high var "buddy", "potholes" och "Me,myself and I", från De la soul is dead: "Saturday" (som var råkort och på ett annat beat, typ q-tips grej ibörjan) och "Ring ha ha hey", från Buhloon state: "I am I be" (riktigt bra då dom släckte ner stället) och "Ego trippin" (då blev det värsta röjet, men dom körde aldrig sina verser, kickade i gång den stängde av, kickade igång...och alla vrålade). Synd, att dom körde exakt samma show för ett år sen på Berns, samma Tribe-intro, smma låtar etc. Fast då körde dom iofs fler låtar: Breakadawn, Say No Go, Eye know m fl. Men Uppsala publiken förtjänade väl inte mer, få som hängde med i texterna och så. Grejen när dom drog upp tjejerna var som vanligt antiklimax, patetiskt när gamla snubbar ska försöka ragga brudar som är lika gamla som deras döttrar typ. Nästan så att man har mer respekt för snubbar som Kool Keith, Snoop etc., dom är ju iallafall ärliga. Spela righteous för att lättare lura me sej groupies är wack. Frågade Trugoy efter varför dom tar upp tjejer på scen, men han verkade tro att han gjorde en bra grej för tjejerna, i dont know.