Quality 12/3! Ny hiphopklubb på Mejeriet i Lund.
Nya musikföreningen Repeater startar hiphopklubb på Mejeriet i Lund! Premiär för QUALITY 12 mars med Chords & Co. på scen och bakom vinylerna! 23-03 80 kr 18 år Kom! Mer info på www.kulturmejeriet.se
Klart vi ska chekka det, efter vi uppträtt i ystad... hehe :)
Make love an�music... Om namaha Shivaya http://jaqee.com/gallery/
Toastare
2004-03-03 13:44
Najs att det blir hiphop på Mejeriet igen, å bra för alla som är under 20 att få ett ställe å gå till. Hoppas att alla håller sig i skinnet!
Jag skyller allt på Emma!
snälla kan ni kolla leg, massa 16-åringar på mejjan i vanliga fall...
Skåne!
ushhdå fyfan för hiphop klubbar! hoppas det blir 16 års gräns.
Sweeeeeeet! Ingår Honestly i "Co"?
ingen honestly vad vi vet.' pejs
tack för att det är 18.. hoppas verkligen det funkar.
Thou shalt not make som noise for Detroit
tror jag att det kommer göra.. lite nytt.. lite bättre :)
SNWA mannen jag kommer
as live as it gets
låte nice.. bra sätt att avsluta en tentavecka på.... Är detta tänkt att bli nåt återkommande?
We run these streets like cops do red lights!
ushhhh usshh ushh hiphop på ute ställen. hoppas den våldsamma hiphop musiken gör fler slagsmål så DUUUUUUUUUUUUUUUUUUU måste stänga av dig!!!
zax P24 ja. återkommande är tanken så håll dig uppdaterad!
High and Mighty kommer fan nästa gång!
They have gun control in Cuba. They have universal health care in Cuba. So why do they want to come here? – Paul Harvey<br> ___________________<br>
Rohdin P19 - inget H&M. inställt. kommer nog annat som kan vara mer intressant..
Kulish, då har man nåt att göra på Fredag iaf!
hoppas massa varmpannor kommer dit och slår flaskor i huvet på varrandra mm
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
Vet inte varför jag tror och tänker detta hela tiden jag hör någonting med mejeriet. Men det blir alltid så satans mycket bråk där. Minns vildawestern slagsmålet förra året. Stolar, askvat o knivar hit och dit. Hoppas ni fixat fler eller bättre vakter så man verkligen kan festa denna gången och inte akta ryggen.
Keep crushin'!
ja. vi gör en nysatsning o hoppas på att det ska funka bättre denna gången!
Chords + Sebbe + MBMA (Organism 12, PSTQ, DJ Large) kommer att spela.
http://www.jujurecords.com
HerrÅgren Jag tror dom tänkte att det skulle vara en överaskning att ni skulle komma. Kul att ni kommer i alla fall!!
Trendnet P20 överraskning? Hänger tre afficher på Polhemskolan i Lund om att MBMA ska spela på mejeriet imorron. Och vad menar du med nysatsningen? Vad är förändringarna?
Keep crushin'!
nice med insläpp 23...hinner man visa vart skåpet ska stå innan.
nu går vi dit, kom igen folk!!
Vakterna var lite väl cp, fast jag är inte helt utan sympatier för dem. Enligt lag har vakterna rätt att bruka våld mot folk som gör våldsamt motstånd när de blir utvisade från lokalen. Men just ikväll var en av dem lite väl överdriven, gick lös på en liggande kille med batongen. Dock vill jag propsa den andre vakten , han i glasögon som jag träffat på lite överallt i Lund på olika krogar och som alltid ger ett säkert intryck. Kvällen i sig var lite halvdan, Org 12 och PST körde inga av sina fetare låtar i mitt tycke men chords och sebbe röjde rejält och räddade defenitivt kvällen. Props till dem helt klart.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Jag tyckte att micarna på MBMA var way to high.. Ibland lyckades man höra vad dom sa, men va fan. Dom ber hela tiden om att höja micarna, när det är dom som ska sänkas.. man såg verkligen hur det började tömmas på golvet när MBMA var uppe, haha .. håller med Dirty-D, Chords och Sebbe räddade hela kvällen och flöt på riktigt bra. Bråket i entrén vet jag inte så mycket om, kom dit någon gång i slutet. Summa av kardemumma, helt OK.. Förmycket Weedrökande på killtoan dock! GE FAN I DET! Rök i publiken istället ;)
För skåne! svenskjävel!
schysst tillställning. inte så mycket folk som jag trodde kanske, men det var ändå helt ok :) men att dricka öl när man är förkyld ÄR ingen bra idé.
We run these streets like cops do red lights!
jag hade trevligt faktiskt. håller med om att micarna var lite höga nån gång. zax >> kände också att det inte var en hit att dricka öl när man är förkyld
vad var det för ngn ny låt som pstq körde...den var skönt bra.. känner ngn till den?
Det verkar inte gå en kväll på mejeriet utan att det slutar i bråk. Ganska glad över att jag inte åkte dit faktiskt, sjukt tråkigt när det alltid ska sluta i bråk. Trodde en nysatsning skulle hjälpa till lite men det verkar inte riktigt så.
Keep crushin'!
För det första så är vakterna dumma i huvudet, lide börja slå någon som ligger ner och som dessutom inte har gjort ngt. Jävla överdrivna fjantar faktist. annars så var mbma riktigt dåliga, man hörde ingenting och dä'rför var det inte ett dugg underhållande att se dom. Chords&sebbe var tunga..jag tyckte att det var bull att TR bara körd en låt eller vad det nu var...men annars var det en bra kväll, mkt krök, riktigt överdrivet mycket folk man kände. man behövde inte ens hänga med ngn för var man än vände sig så var det nytt folk man kände. Jag menar det var ju inga slagsmål, inga spänniga albaner eller liknande...så det var nice!
If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!
Jo men sist jag var där så sprang mitt ex iväg o skrek på vakterna för att de skulle komma o bryta slagsmålet. Och när dom tillslut kommer efter mitt ex stått o skrikit på dom i 5min så är det total försent och allt flyger omkring. Var jävlit svårt att inte bli inblandad så vitt man inte hade sin röv i baren. Alla kastade askvatt, stolar, öl flaskor o knivar drogs vilt där inne. Tycker det var en av de största skandalerna jag varit med om. Hoppas vakterna fått lite mer vett i skalen nu bara. Men det verkar ju inte så om man står o slår en kille som ligger ner, iaf vad jag hört av polarna som var där.
Keep crushin'!
det var fint va! har ni planerat en nästa gång?
Skåne!
`jaa va händer nästa gång?
House is hiphop on fast forward ..
nytt datum och nya akter kommer att komma så snart som möjligt. hold ya horses. pejs
boka amerikanskt!
Jafan...asså boka ngt riktigt. Inte bara skåneakter eller typ ngt från Sthlm. Vi har alla sett allt det där skitet hundra ggr...fan ta dit ngt som kostar mer o höj inträdet till 120 eller ngt... Non Phixion vore det fetaste!!!
Graffiti is so last year dude!
Det kommer, det kommer :) Inte Non Phixion tyvärr, men annat finfint!
joooo non phixion.
jag hade nog betalt 250 för non phixion iaf. lär ju vart en grymm konsert.
hehe Festis , jag köper resonemanget med inget våld inga vakter men att påstå att malmö är mindre våldsamt är lund är ett riktigt övertramp. det lovar jag som skånsk inföding. Fast visst, det kan ju bero på bönderna runt omkring..dock brukar de hålla sig till skitkrogarna och dit hör inte mejeriet.
http://www.myspace.com/dirtydonline
så vitt jag vet så är det inte bönderna som är mest angelägna att bråka.....vi röker vårt weed och är lugna.......
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
vad jag förstått är det folket med utländsk härkomst som oftast bråkar
Festis Jag håller med dig totalt. Men det finns tyvärr allt för många vakter i Lund som mer eller mindre tror att de är gudar och kan göra vad de vill. Dom sa exempelvis till min polare att ställa sig mot väggen, när han inte gjorde det frågade dom han om han inte fattade svenska (utländskbakgrund) så svarade han - Kan förfan mer svenska än dig. Hur kan du säga något sådant när du själv är utländsk som jag. Slutsatsen blev att han fick gå därifrån innan han ringde polisen.
Keep crushin'!