11/2 Beatnuts, Paris, L.O.T.U.G., Liks & Jeru @ Scratch, Musikens Hus!
Hallå eller! Festivalturnén "Check The Rhyme " gör ett exklusivt stopp i Sverige på Musikens Hus i djupaste Majorna!!! Yupp, vi kan bekräfta ryktet som har gått på stan ett tag nu. Det blir en Rejäl dos klassisk klockren snuskigt bra hiphop från den gyllene eran då hiphop musiken mådde som allra bäst närmare bestämt på onsdagen den 11 februari i Majorna. Denna kväll blir minst sagt speciell då hela 5 band från andra sidan pölen uppträder! FEEEESSSSTIIIIVAAAAAL!!!!!!! (Sa någon...Ah Vässt!) Dessutom gör Megalegendaren och göteborgsfavoritrapparen PARIS sin första konsert på svensk mark denna kväll. Vi skulle vilja påstå att tillsammans med gruppen Hijack så är Paris troligen den mest hyllade artisten i 031 under dessa år i början på 90-talet när det begav sig, likaså gör LORDS OF THE UNDERGROUND sin första spelning i Göteborg denna kväll. Vi ser dessutom fram emot att för första gången genomföra en Scratch konsert på härliga Musikens Hus och deras nyrenoverade heta lokaler. (Bättre Scen, ljud och konsertlokal är svårt att hitta i GBG för ett sådant här evenemang.) Förköp har precis släppts hos Pusterviks Biljetter samt på http://www.ticnet.se: för 375kr+förköp (Ynka 75kr/akt som en smart polare till oss räknade ut.)Länk till http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&EVNT=GOT14093MHU02112&CL_ORIGIN= Musikens Hus tar endast in 400 pers. så förköp rekommenderas starkt då intresset är stort till denna kväll då många besökare även kommer resa hit från andra städer i vårt avlånga land.CHECK THE RHYME featuringTHE BEATNUTS (Corona, Queens)Länk till http://www.myspace.com/beatnutsny PARIS (Bay Area, CA)Länk till http://www.myspace.com/guerrillaparis LORDS OF THE UNDERGROUND (Newark, New JerseyLänk till http://www.myspace.com/lordsoftheunderground THA ALKAHOLIKS (Los Angeles, CA)Länk till http://www.myspace.com/alkaholiks JERU THE DAMAJA (Brooklyn, New York)Länk till http://www.myspace.com/jeru CHECK THE RHYME feat. BEATNUTS (US) PARIS (US) LORDS OF THE UNDERGROUND (US) ALKAHOLIKS (US) JERU THE DAMAJA (US) @ SCRATCH, MUSIKENS HUS ONSDAG 11 FEBRUARI, 18år 375kr+förköp på ticnet / pusterviks biljetter öppnar: 19.00, på scen 20.00 Länk till http://www.musikenshus.se Summa Summarum: En magisk kväll då det dukas upp en buffé med massvis med legendariska 90-tals hits från hiphop musikens gyllene år, Allt från Beatnuts "Watch Out Now", Off The Books & "No Escapin This", vidare till Lords of the Undergrounds "Chief Rocka", "Funky Child" & "Tic Toc" och Alkaholiks "Only When I'm Drunk", "Daaam!" & "Best U Can" och Jeru´s "Ya Playin' Yaself", "Come Clean", "You Can't Stop the Prophet" & "D Original" samt inte minst PARIS stenhårda "Break the Grip of Shame", "The Devil Made Me Do It","The Hate That Hate Made", "The Days of Old", "Coffee, Donuts & Death" & "Sleeping With the Enemy"... Räkna dessutom med en drös till mäktiga och klassiska låtar denna onsdag kväll som kommer kommer gå till den Göteborska hiphop historien, No Doubt! Hoppas vi ses där! MVH / SCRATCH UNITLänk till http://www.scratchgbg.se/ (Inlägget ändrat av erorone 2009-01-22 19:53:11)
nej men för fan VAD SUR JAG BLIR SATAN!!!. ENDA jävla dagen jag inte kan på .. Köpt biljett till stockholm och allt redan, måste åka den dagen också, så kommer detta upp .. VAD SUR JAG BLIR
*snaark*
LORDS OF THE UNDERGROUND hits!
JERU THE DAMAJA favoriter!
GALET! Vilken sjuhelvetes bokning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha. Hela videoraddan där Lövet! Har hypat det här i jag vet inte hur länge. Då dör man inte om Splashfestivalen bokar skit i år då. Tack Scratch. Ska bli kul att se hur Scratch funkar på Musikens Hus med.
will be there
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
asååå? fan vad grymma ni är. helt sjukt att ha kört på i alla år med satsningar av alla de slag, och så komma ut på andra sidan och bara helt självklart köra det här inte ens en vecka innan jedi mind. en uppvisning i hur styr sin skit av scratch!
Inte illa pinkat! Ska kolla om man orkar sig ut för ett besök...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack tack för att ni bokar sånt här till musikens hus istället för pustervik. Nästan så att man ska släpa sig dit.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Det är nästan värt att skaffa ett högklassigt fake-leg för det där!
Would I shit you? You're my favourite turd.
Nästan? Hur värt som helst ju! Men tänker, musikens hus är la inte så hårda med legg?
what u know´bout me
Dom är lika hårda som andra ställen. Alkohol i lokalen måste dom vara hårda - svensk lag.
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Jo men tänkte mer på att, vissa ställen är ju skönare med sånt än andra. Vissa ställen kollar på legget och typ "mhm" så får man gå in. Trots att personen på legget knappast är lik en. Så plötsligt står man där inne, trots sin unga ålder i en lokal, där dom serverar alkohol. Trots den svenska lagen... Sååå är dom "mhhm gå iin.." och så en lam blick på legget- vakter på Musikens hus?
what u know´bout me
Eller så kanske man kan visa sitt riktiga leg och hoppas på att dom inte läser vilket år man är född?
Would I shit you? You're my favourite turd.
Besaaa, dom är strikta med ålder å kollar legg ordentligt. Det är mycket kontroller på just såna saker i GBG´s krogliv så...............
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Hahaha! Nja jag tar det där som ganska ironiskt skrivet. Det är gött. Ses där!
what u know´bout me
Vi skulle vilja påstå att tillsammans med gruppen Hijack så är Paris troligen den mest hyllade artisten i 031 under dessa år i början på 90-talet när det begav sig, likaså gör LORDS OF THE UNDERGROUND sin första spelning i Göteborg denna kväll mycket fett...
men när styr scratch up en hijack reunion?
Mabuhay!
Mmm..yeah...
Danny dan, man kanske ska vara tacksam för en så´n här megakväll och inte kräva ytterligare under ?
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
tacksam är jag, kräver ingenting... whats your point?
Mabuhay!
Helt sjukt bra! Ses där, absolut!
yeah! fixa hijack och gunshot live, haha fyfan vad grymt det vore. skulle lätt betala 2000 spänn för att se det. detta blir fett med! call it what you wanna call it...I'm a fking alkaholik!
där ses vi!
Vad ska man säga mer än att det blir sinnes...Och priset e ju allt annat en världsklass. Enda Sverige spelningen också.....HÅRT!
My Posse's On La Brea
Härligt att ni fixat så att dessa gubbar besöker Götet, självklart kommer jag och minst en till och representerar Västgötaslätta! Blir två trippar till Gbg den veckan, men det här kan man ju inte missa! Big up!
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!
Klart man är där.
Straight from the Suarn!
alkaholics och deru som om inte beatnuts var nog, fantastisk bokning.
nu e det PEPP..........shit va taggad man e....
My Posse's On La Brea
Ja sjukt taggad! Sitter och matar LOTU-videos på youtube nu. Neva Faded alltså. Vilken låt och video i en tagning är inte varje dag. Som någon sa. Bästa bokningen i Göteborgshistoria. Kanske näst bästa hiphopbokningen i Sverige någonsin efter Rock the Bells och Rawkusturnén runt 2000.
Som någon sa. Bästa bokningen i Göteborgshistoria. Kanske näst bästa hiphopbokningen i Sverige någonsin efter Rock the Bells och Rawkusturnén runt 2000. synd att man är så otroligt förkyld att man knappt orkar gå ut med sin hund då... fast dom har inte spelat i skåne/köpenhamn än va? kanske hinner friskna till och se det söderut.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
nej, det var tydligen igår.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Är verkligen sur över att missa detta. Tror det kommer vara årets spelning här i sverige.
njut
detta var den tyngsta grejen i Göteborgs Hip Hop Historia utan tvekan....sicken kväll! Och favoriten Paris gick på först oxå...herregud. LOTUG röjde hejdlöst hårt alltså. Vi får va tacksamma i Göteborg, eftersom det var enda Sverige spelningen....LYXIGT var ordet! Thx Scratch
My Posse's On La Brea
Klart blandade känslor över gårdagen... Paris var grym på scen men materialet var inte alls min kopp. Sen kändes både Beatnuts och publiken under deras set rätt oengagerade förutom en liten klick längst fram. Inget mellansnack, bara en radda grymma hits på rutin...trist. Lords of the underground överraskade mest med en riktigt bra spelning. Tha alkaholiks gjorde en bra spelning och Jeru's var kort men ack så grym. Vad hände med schemat egentligen? Hade gärna sett att alla kids på scenen fått gå ner illa kvickt. Stort stort tack till Scratchgänget för en ändå grym kväll och sjukt bra bokningar genom åren!
Tack Scratch! Galet fet kväll! Jag diggade att Jeru gick runt och raggade på tjejer i publiken typ hela kvällen och att lords of the underground snubbarna rökte blunts uppe vid Merchandise-bordet. Enda minuset va väl den efterblivna barpersonalen, reggaetonmusiken mellan akterna och idioterna som sprutade öl på LOTU's DJ's laptop.
Västkust Rockerz
Ja, det är bara att stämma in i hyllningskören! Grymt kul att få se alla dessa gubbar på en gång. Tråkigt med förseningen och att Jeru fick så lite tid i slutet och Beatnuts var ju inte på topp direkt. LOTUG var riktigt bra, likaså Paris. Alkaholiks funkade ju oväntat bra också. Var det någon som uppfattade vilket datum Ghostface kommer till Gbg? Jag hörde bara maj, inte datumet. Stort tack till Scratch för att de tog detta till Gbg!
PARIS var helt sinnessjukt tung även så Lordarna...Break the grip of shame i slutet fick mig fan att gråta av lycka, vilken jävla rysare till kväll alltså, kul att se så mycket gamla farbröder också trots att man saknade en del givna fejs... Nu har vi mycket att tacka "Scratcharna" för, vilka snuskigt tunga spelningar de slänger i ansiktet på oss. skall jag vara helt ärlig så tror faktiskt jag är nöjd så här... kommande spelningar ser jag bara som bonusar :) bytte ett par ord med Paris när han satt och signade... och enligt honom skall han på återbesök i Sverige tillsamans med en mycket tung kollega, någon som vet något om detta ?
Gedeon: Jo jag hörde också det. Med Ice Cube enligt honom eller hur? Verkligen nåt att se fram emot. Galet! Får hoppas att Paris inte bara är förband utan för köra ett fullvärdigt set då. Var ju några riktiga classics man saknade alltså! Får se om han kör dunjacka på scen i sommar med.
Jag har för mig att ghostface skulle komma den 20:e nånting...24:e eller 26:e känner ja att de e asså bör ju komma upp en tråd om de så småningom
24e april eller maj sa dom la
Okej, tack ska ni ha. Ska nog försöka ta mig till Götet för att se spökansiktet.
Gästbok Gedeon: Jo jag hörde också det. Med Ice Cube enligt honom eller hur? Verkligen nåt att se fram emot. Galet! Får hoppas att Paris inte bara är förband utan för köra ett fullvärdigt set då. Var ju några riktiga classics man saknade alltså! Får se om han kör dunjacka på scen i sommar med. Japp, Han sa att han och Cube skulle till
Göteborg och köra alldeles snart faktiskt 8)...
frågade om han verkligen menade GÖTEBORG var på han svarade
yeah here in GOTHENBURG in april
Check The Rhyme, ett minne som kommer att förvaras med glädje i minnesbanken.