I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Lördag 18 okt) - E du go eller? kostar 30 spänn. svinbra gäster!

Klubb & Konserter - Göteborg

2008-10-16 23:51

(Lördag 18 okt) - E du go eller? kostar 30 spänn. svinbra gäster!

E du go eller? + goda vänner
Alltså NU på Lördag 18 okt! i övermorgon! snabbt jobbat, extrainsatt, men asbra.

E DU GO ELLER?
Lördag den 18 oktober 21-03
DJS:
Air France (Sincerely Yours)
Mikael (Starke Adolf)
Andrea Jävel
Benjamin (Luego Fuego)
Säffle-Säffle (Rip it up!)
30 KG Kärlek
Arnar (Nya Varvet)
E du go eller? (EDGE?/Luxury)

Stars'n'bars, Järntorget
30 kr + garderob. 18 år.
Bärs/vin/cider 28 spänn hela kvällen!
http://www.luxxury.se/edge

Det har hänt lite grejer som gör att E du go eller? håller på att bli helt bankrutt, och lite där till. parkbänken är aldrig långt borta men helt plötsligt vaknade vi på den. så nu får vi falla till föga, bita i syra-äpplet, krypa till korsvägen.

eller rättare sagt till Stars'n'Bars!

på lördag är det alltså där E DU GO ELLER?-klubb/fest med temat "help EDGE? to get by with a little help from friends on the EDGE?". vi välkomnar alla ni som längtar efter sommaren till lite Saturday Night EDGE?-in' av bästa snitt.

E du go eller?'s godaste vänner spelar skivor. Eftersom vi vet hur det känns att vara fattig tar vi futtiga 30 spänn. Har du inga så gå runt på järntorget en stund och skramla innan du går in. Vet du inte hur man gör, fråga nån av de andra om hjälp.

2008-10-17 09:22
William har startat "låna en femma" kurser med utgångspunkt från pissoaren på Järntorget annars. Perfekt för dig som behöver ett mindre kapital - snabbt!
Kostnad - just EN femma.
Betalas på plats.
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!

2008-10-17 13:51
SUPERFEST!!
EDGE-festerna har ännu inte gjort någon besviken. jag är där

2008-10-17 14:03
får william ens första femma då eller hur funkar det? han ska inte ha % sen eller nåt?

2008-10-17 14:17
Han tar en femma / kursdeltagare å han mumlade nåt om % på intjänad summa men ja, vi vet ju alla hur tydlig han kan vara ibland....

2008-10-17 17:32
Jag är där!

Föresten är det någon som har sätt William på ett tag?
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2008-10-17 18:08
Såg han på Andra Lång för 2-3 veckor sen i en blå Northern Face jacka vandrandes. Med "STEGET" som vapen.

2008-10-19 12:04
William hänger runt järntorget med de yngre A-gardet, men han frågar inte om femmor längre. jag vet inte om han fått alternativ inkomst eller bara inte pallar med the fame and fortune. bra snubbe är han iaf.

fin fest blev det för övrigt! med sånt!

2008-10-21 13:26
Kör han med femmor nu? Sist jag träffa han ville han ha en 20a.

2008-10-21 14:30
åfan

"- fan duuu har itte en tjuuuuuuuuuga att låna mig?
- nä tyvärr mannen.
- ha det gött haj!"

mig brukar han alltid fråga "femma eller tia". han kanske går efter hur tät man ser ut?! i så fall borde han iofs frågat mig om 2 spänn typ.

2008-10-21 19:17
Jag har aldrig fått frågor om nått annat än femmor.

En vandringsägen från långgatorna säger att en gång i tiden ville en masthuggs-grabb ge W en tia istället för den efterfrågade femman, vilket fick till effekt att vår vän stött blankvägrade och svärande gick från platsen

2008-10-24 18:42
W är ju dock guld. Herrn i fråga följde med till slottskogen för nån sommar sen för att dricka lite stillsam öl. Sedan ville W att vi skulle åka med honom hem till hans mors hus, grilla och ta det lugnt.

2008-10-24 22:25
"30 kr + garderob."

Alltså minst 70 spänn eftersom ingen går utan jacka i denna årstid. Garderob är fan en riktigt snål form av inträde.
njut

2008-10-25 13:28
nja 50 spänn blir det ju (30+20). det är inte jättekul att det alltid kostar en 20 extra, men kör man så billigt inträde som 30 kan man inte låta garderoben ingå i entrén. då hade vi ju fått 10 spänn. haha billigt t.o.m. för oss. sen är min erfarenhet att på de ställen som inte har garderob på vintern försvinner flera jackor, väskor m.m. varje kväll. blir snodda, folk får med sig fel osv. det är ju nerjobb.

och btw big up william. han hängde lite med oss andra lowlifes som inte ville pröjsa 1300 spänn en kväll utanför way out west i somras. vi bjöd han på bärs och fick ta lite fanpics.

2008-10-25 15:27
Att det finns garderob är ju inte dumt. Vill man betala för att förvara sin jacka ska man ju kunna det. Men jag tycker det är fel att man blir nekad inträde om man inte vill lägga in jackan i garderoben.
njut

2008-10-26 23:34
Explict P21: du tror inte att klubbarrangörer gärna valt bort garderob om dom kunnat? Obligatorisk Garderob på klubbar är ett nödvändigt ont i göteborg av idag tyvärr, hajar du inte varför är du bra naiv

2008-10-30 10:29
Explict hur skall dörrvakter och vakter annars ha råd med ryssfemmor och ladd? Skattefria pengar är den bästa sorten. Nästa gång du hänger in din jacka kan du ju begära ett kvitto om du vill va jobbig.
Vi har...