I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fredag 29 Feb. MANGE SCHMIDT feat. THOMAS RUSIAK & DJ VIET-NAAM @ Scratch, Sticky Fingers.

Klubb & Konserter - Göteborg

   

2008-02-28 06:03

Fredag 29 Feb. MANGE SCHMIDT feat. THOMAS RUSIAK & DJ VIET-NAAM @ Scratch, Sticky Fingers.

Hej,
Nu på fredag är det dags för ett extrainsatt Scratch på Sticky Fingers.

Mange Schmidt gör sitt tredje gig på Scratch sedan hans Scratch debut hösten 2004. Senaste singeln och videon "Gömma mig" feat. Ken kan ni se här om ni missat den, låten är producerad av ingen mindre än Manges sidekick på scenen på fredag Thomas Rusiak:




Räkna med att han kickar både riktiga Mange klassiker som Gangsterbrud etc. från Greatest Hits-plattan samt drar igenom mycket glassigt & giftigt material från sina 2 senare album. 3 albums deep m.a.o. och en sjukt tight liveshow skall Schmidt, Rusiak & Viet-Naam tydligen sitta inne på nu i.o.m alla sina gig runt om i landet, "varma i kläderna" var uttrycket vi letade efter!

"Genom de platinasäljande hittarna "Glassigt" och "Giftig" har Mange Schmidt snabbt blivit en svensk radio- och dansgolvsfavorit. Manges tredje album, "Känslan Kommer Tillbaks", släpptes nyss och han har på kort tid tagit platsen som en av de mest relevanta betraktarna av dagens Sverige, utan att för den skull inte bjuda upp till fest. Mange nominerades nyss till två grammisar!

Med albumet och nya 2a singeln "Jag talar ut" samt sprillans 3e singeln "Gömma mig" feat. Ken i bagaget ger han sig i ut på en efterlängtad klubbturné tillsammans med inga mindre än Thomas Rusiak och DJ Viet-naam så räkna med att det kommer svänga hårt. 

Några pressröster om albumet:
"Albumet "Känslan kommer tillbaks" med geniala skildringar som Jag talar ut, fångar samtiden på samma sätt som Magnus Ugglas "Vad ska man ta livet av sig.." gjorde för 30 år sen. ... "Svensk hiphops räddare"
5/5, Jan Gradvall, DI Weekend

"Charm och supersnygga beats"
4/5, Jenny Seth, Aftonbladet

"Att han kan skriva låtar vet ni väl redan: halva svenska folket går väl vid det här laget och visslar på "Giftig"
Lars Andersson, Norra Västerbotten

"Saskas produktion känns vassare, Thomas Rusiak är på topp och Mange Schmidt mycket mer fokuserad och textmässigt riktigt kul"
4/5, Roger Bing, Kristianstadbladet

MANGE SCHMIDT feat. THOMAS RUSIAK & DJ VIET-NAAM
@ Scratch, Sticky Fingers, fredag 29 februari
175 kr+ förköp @ pusterviksbiljetter.com & ticnet.se
18 år vid förköp, 20 år i dörren.
OBS! Tidig spelning! Öppnar 20:00, på scen ca 21:00, stänger innan midnatt...
myspace.com/mangeschmidt
mangeschmidt.com
www.scratchgbg.se